;
coinex

زارع پور: پلتفرم‌های داخلی بهتر از خارجی‌‌ها هستند، از آن‌ها استفاده کنید!

عیسی زارع‌پور که این روزها به خاطر وضعیت اینترنت با انتقادات زیادی روبرو شده، در جدیدترین اظهارنظر خود، مردم را به پلتفرم‌های داخلی دعوت کرده است.

وزیر ارتباطات در جدیدترین گفتگوی خود ضمن دعوت از مردم برای استفاده از پلتفرم‌های داخلی به جای اپلیکیشن‌های خارجی، گفته که آن‌ها قابلیت‌هایی دارند که در نسخه‌های خارجی اصلا وجود ندارد!

بیشتر بخوانید: رتبه ایران در فیلترینگ مشخص شد؛ کشوری بالاتر از ایران وجود دارد؟

دعوت مردم به پلتفرم‌های داخلی

به گزارش خانه ملت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جدیدترین گفتگوی رسانه‌ای خود اظهار کرده که اجرای شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت فضای مجازی کشور، در حال حاضر 50 درصد پیشرفت داشته و با شرایطی که مراجع امنیتی ابلاغ کرده‌اند و محدودیت‌هایی که برای پلتفرم‌های خارجی ایجاد شده، وزارت ارتباطات کوشیده ظرفیت پلتفرم‌های داخلی را تقویت کند و به ارتقای سکوهای داخلی کمک کند.

زارع پور با بیان اینکه امروزه ایران ظرفیت‌های داخلی بسیار خوبی در همه بخش‌ها دارد، اضافه کرد:

در حالیکه پلتفرم های آمریکایی در بسیاری از کشورهای اروپایی، موضوعات خرید و فروش، جابه جایی مسافر و… را دربرگرفتند، ما امروز ظرفیت‌های بومی خودمان را داریم که در حال کار هستند.

زارع پور: پلتفرم‌های داخلی بهتر از خارجی‌‌ها هستند، از آن‌ها استفاده کنید!

زارع‌پور تاکید کرده که برای نخستین بار شاید با وجود اینکه بنابر شرایط امنیتی کشور در برخی از ساعات محدودیت‌هایی در اینترنت بین‌الملل اعمال می‌شود، همه سرورها و خدمات داخلی کشور به طور 100 درصدی فعال است. وی افزود:

ما برنامه ویژه‌ای برای حمایت از پلتفرم ها و ظرفیت‌های داخلی پیش‌بینی کردیم تا زیرساخت‌های سخت افزاری و ظرفیتی تقویت شود تا بتوانند خدمات موردنیاز مردم را باکیفیت و پرسرعت تامین کنند؛ در دو هفته اخیر که محدودیت‌ها با توجه به شرایط امنیتی کشور اعمال شده است، ما تمام تلاش شبانه‌روزی خود را برای ارتقای کیفیت آن‌ها به کار بردیم، ظرفیت های داخلی اصلا قابل مقایسه با گذشته نیستند؛ از مردم دعوت می‌کنم از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنند زیرا قابلیت‌هایی دارند که بعضا در برخی نسخه‌های خارجی وجود ندارد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد که مسئولین تصمیم خاصی برای برداشتن محدودیت شبکه‌های اجتماعی خارجی ندارند. باید دید آیا با این وضعیت مردم حاضر به پذیرش پلتفرم‌های داخلی به عنوان جایگزین هستند یا خیر!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره دعوت مردم به پلتفرم‌های داخلی توسط وزیر ارتباطات چیست؟ آیا شما حاضر به استفاده از پلتفرم‌های داخلی هستید؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (11 نظر)

    هیچ برنامه ایرانی جای واتساپ اینستا رانمیگیرد نخواهد گرفت من ک استفاده نمیکنم از برنامه‌های ایرانی

    پاسخ

    خفه شو من بمیرم جز فیلیمو و نماوا از رسانه داخلی دیگه ای استفاده نمیکنم هزار تا روبیکا را روی هم بزارید یکی اینستا نمیشه برنامه های به درد بخور ایرانی نماوا و فیلیمو بقیه اش مفت نمی ارزه

    پاسخ

    دولت با فیلترینگ شاخه و برگ شیاطین رسانه ای را زد اگر میخواهد ابلیس اصلی را از پای در آورد باید هرچه سریعتر قوه قضائیه فرمان جمع آوری گیرنده های ماهواره از منازل را صادر کند
    90 درصد مردم ما امروز مخاطب شبکه های ماهواره ای اغواگر و دروغین هستند

    پاسخ

    باشه دیدمش بهش میگم
    بازم دم جهرمی گرم که حداقل بازی ها رو فیلتر نکرد استعفا بدی سنگین تری رییس

    پاسخ

    عامل فیلترینگ ارازل اوباش اغتشاشگر بودن
    نه هیچ کس دیگه ای
    یه زنگ بزنید مهسا جون تون فیلترینگ رو برداره

    پاسخ

    هیچکدوم از این خنزل پنزلای داخلی شما جای واتساپ و اینستاگرام و تلگرام و پر نمی کنن. و من اصلاً داخلی نصب نمی کنم.

    پاسخ

    کور خوندید به هرقیمتی شده پلتفرم داخلی استفاده نمیکنیم.

    پاسخ

    چون مهسا بهانه ای شد برای اغتشاش
    پس اغتشاش هم بهانه برای فیلترینگ
    فیلترینگ چی هست همون طرح صیانت فضای مجازی

    عدو شود باعث خیر گر خدا خواهد

    مهسا بار رو از رو دوش مجلس برداشت

    پاسخ

    لطفا محدودیت ها رو بردارید ، حتی حق بازی انلاین رو هم از بچه ها گرفتید

    پاسخ

    پلتفرم های داخلی حکم خاکروبه را دارند خوابش را ببینید به کوچ اجباری حتی در صورت قطع اینترنت پر عوض همه پلتفرم های خارجی را رفع فیلتر بکنید چون مردم دوست دارند به دنیا وصل بشوند نه صدا و سیما!

    پاسخ

    خیررررررررررررررررررررر برنامه داخلی چه کوفتیه

    پاسخ