;
coinex

بروس ویلیس حق استفاده از چهره‌اش برای ساخت ویدیو دیپ فیک را فروخت!

بروس ویلیس بازیگر شناخته شده هالیوودی به علت ابتلا به زبان پریشی، چهره خود را به فیلم سازان دیپ فیک فروخته است.

چندی پیش خبر خداحافظی بروس ویلیس از دنیای بازیگری به علت اختلال آفازی (زبان پریشی)، به گوش‌مان رسید. اما حالا گفته می‌شود این بازیگر برای زنده نگه داشتن چهره خود در دنیای بازیگری، اجازه می‌دهد تا دوقلوی دیجیتالی او ساخته شود.

بیشتر بخوانید: دیپ فیک چیست ؟ آموزش ساخت، کاربردها و نحوه تشخیص Deep Fake

فروش چهره بروس ویلیس به فیلم سازان دیپ فیک

به گزارش گیزمودو، یکی از بازیگران مشهور هالیوودی به نام بروس ویلیس ، «چهره‌اش را فروخته است.» بروس ویلیس حق استفاده از چهره‌اش را به فیلمسازان دیپ فیک (جعل عمیق) فروخت تا دوقلوی دیجیتالی او ساخته شود. این بازیگر به دلیل مبتلا به اختلال زبان پریشی، خداحافظی خود از دنیای بازیگری را اعلام کرده بود. اختلال زبان پریشی، روی توانایی‌های ارتباطی فرد تاثیر می‌گذارد.

بروس ویلیس

نسخه دیجیتالی بازیگران با کمک این فناوری قبلا ساخته شده بود و موضوع جدیدی نیست، اما بروس ویلیس جزو اولین بازیگرانی است که به صورت رسمی حق استفاده از چهره خود را به دیپ فیک فروخت. فیلمسازان این فناوری با کمک هوش مصنوعی می‌توانند نسخه دیجیتالی چهره او را بسازند. بنابر ادعای منابع مختلف، قرارداد این بازیگر سرشناس پایانی ندارد و فیلم سازان این حوزه تا ابد می‌توانند از چهره او استفاده نمایند.

شرکتی که ویلیس با آن وارد همکاری شده است، دیپ‌کیک (Deepcake) نام دارد. این شرکت متخصص هوش مصنوعی است و با دریافت مجوز رسمی از بازیگران، دوقلوی دیجیتالی آن‌ها را می‌سازد. با پایان یافتن دوران بازیگران ویلیس، شرکت دیپ کیک از نسخه دیجیتالی او در فیلم‌های مختلف استفاده خواهد کرد.

در سال‌های اخیر، فناروری فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها را جذاب‌تر کرده است. با پیشرفت فناوری، انیمیشن‌های ساخته شده واقعی به نظر می‎رسند. در این صنعت، فیلم‌های خاص و پرطرفداری مانند میان‌ستاره‌ایِ کریستوفر نولان، با دقت بالا به تصور کشیده می‏‌شود. بینندگان در این انیمیشن‌ می‌توانند سیاه چاله فضایی را مشاهده کنند.

بازیگر هالیوودی، بیانیه‌ای را توسط وب سایت شرکت دیپ کیک منتشر کرده است. در این بیانیه ویلیس می‌گوید:

«این فرصت مناسبی است تا در زمان به عقب برگردم. شبکه‌ی عصبی [استفاده‌شده برای تولید نسخه‌ی دیجیتالی] بر پایه‌ی محتواهای مجموعه‌فیلم‌های جان‌سخت و فیلم عنصر پنجم آموزش داده شد، بنابراین شخصیت مجازی من شبیه تصاویر آن دوران است. به‌لطف ظهور فناوری‌های مدرن می‌توانم با بقیه ارتباط برقرار کنم، کار کنم و در صنعت فیلمسازی حضور داشته باشم، حتی وقتی در قاره‌ی دیگری هستم. این تجربه‌ای کاملاً جدید و جالب برای من است و قدردان تیم‌مان هستم.»

پاسخی از سمت شرکت دیپ کیک برای درخواست ارائه جزئیات بیشتر، دریافت نشده است. ویلیس با این شرکت، سابقه همکاری قبلی دارد. مثلا در سال 2021، بروس ویلیس با کمک هوش مصنوعی در تبلیغات این شرکت حضور داشت.

بروس ویلیس تنها بازیگری نیست که وارد این حوزه شده است. چندی پیش، جیمز ارل جونز اعلام کرد که در فیلم‌ها و سریال‌های بعدی دنیای استار وارز در نقش «دارث ویدر» ظاهر نخواهد شد. شرکت Respeecher صدای او را خریداری کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد این کارِ بروس ویلیس چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر