;
coinex

خیز هواوی برای بازگشت به بازار ؛ از سال آینده 5G به گوشی‌های هواوی می‌آید!

فروش گوشی‌های هواوی مدت مدیدی است که با تحریم‌های آمریکا دچار مشکل شده است. اما گزارش‌های جدید از خیز هواوی برای بازگشت به بازار موبایل حکایت دارند.

گزارشی جدید نشان می‌دهد که هواوی تصمیم دارد سال آینده پشتیبانی از اینترنت 5G را به گوشی‌های خود اضافه کند. خیز هواوی برای بازگشت به بازار موبایل با وجود محدودیت‌های شدید واقعاً ستودنی‌ست. این گزارش نشان می‌دهد که هواوی در حال بررسی نمونه‌هایی از قاب‌های گوشی با ماژول‌های داخلی است که می‌تواند اتصال به شبکه 5G را ممکن سازد.

بیشتر بخوانید: قاب 5G هواوی میت 50 تا پایان سال جاری عرضه می‌شود

خیز هواوی برای بازگشت به بازار

این گزارش نشان می‌دهد که هواوی برای بازپس‌گیری سهم خود از بازار گوشی‌های هوشمند در تلاش است تا با ارائه گوشی‌هایی مجهز به شبکه 5G بتواند اثر تحریم‌های آمریکا علیه خود را کمتر کند.

بر طبق گزارش نشریه فایننشال تایمز، هواوی می‌خواهد با تولید دوباره گوشی‌های خود با استفاده از تراشه‌های «نیمه پیشرفته» شرکت‌های چینی، تحریم‌های آمریکا را بشکند. این رویکرد البته به طور حتم بر روی تجربه کاربر اثرگذار خواهد بود.

ظاهراً قبل از آنکه هواوی توسط آمریکا تحریم شود، شرکت TSMC با همکاری یکی از زیرمجموعه‌های هواوی، تولید این تراشه‌ها را آغاز کرده بود.

خیز هواوی برای بازگشت به بازار

خیز هواوی برای بازگشت به بازار آغاز شده است. زیرا در ادامه این گزارش آمده است که هواوی در حال بررسی نمونه‌هایی از قاب‌های گوشی با ماژول‌های داخلی است که می‌تواند اتصال به شبکه 5G را ممکن سازد. البته این دستگاه‌ها در بازار نیز موجود هستند.

در اوایل سال جاری هواوی یک گوشی تاشو به نام Mate XS2 را معرفی کرد. اما این دستگاه قدرتمند فاقد پشتیبانی از شبکه 5G است. آن هم در زمانی که عصر تولید گوشی‌های 5G نام گرفته است. شبکه 5G به طور بسیار گسترده‌ای سرعت، پوشش و پاسخگویی شبکه‌های بی‌سیم را افزایش می‌دهد.

رقابت طاقت‌فرسای هواوی برای پس گرفتن سهم خود از بازار جهانی

خیز هواوی برای بازگشت به بازار

برخی از تحلیل‌گران رقابت هواوی برای بازپس‌گیری سهم خود از بازار را بسیار دشوار توصیف می‌کنند. تحریم‌های آمریکا، کاربران هواوی را از امکان استفاده خدماتی محبوب و کاربردی مانند، گوگل پلی و Gmail و دیگر خدمات گوگل منع می‌کند. با این تحریم‌ها می‌توان گفت که خیز هوای برای بازگشت به بازار ممکن است در نهایت با شکست مواجه شود.

آمریکا مدعی‌ست که هواوی مدت‌هاست ارتباطی نزدیک با دولت چین برقرار کرده است و این مسئله را خطری برای خود می‌داند. زیرا معتقد است دولت چین از فناوری‌های ارتباطی هواوی می‌خواهد برای جاسوسی از سایر کشورها و شرکت‌های دیگر استفاده کند.

البته هواوی بارها تهدیدهای امنیتی علیه خود را رد کرده است. در سال 2020 دولت ترامپ تحریم‌های بیشتری علیه هواوی تنظیم کرد. همین امر باعث شد که شرکت‌های نیمه‌رسانای خارجی امکان فروش تراشه‌های توسعه‌یافته خود با استفاده از فناوری‌های آمریکا را به شرکت چینی از دست بدهند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره خیز هواوی برای بازگشت به بازار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    انشااللّه که حقیقت بَرنده میشه

    پاسخ