;
coinex

اوج گیری عجیب قیمت مسکن در یک ماه اخیر ؛ ناقابل، متری 47 میلیون تومان!

در حالی که مردم با مشکلات اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، خبر اوج گیری عجیب قیمت مسکن در یک ماه اخیر نیز همه را شوکه کرده است.
طبق گزارش‌هایی که مرکز ملی آمار ایران در شهریور 1401 منتشر کرده، نرخ تورم ماهانه آپارتمان‌های مسکونی در شهر تهران 3.3 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که تورم ماهانه شهریور ماه در مقایسه با ماه قبل که 1.8 درصد بود، 1.5 واحد درصد رشد کرده است.

بیشتر بخوانید:‌ نماینده مجلس: اروپا شبکه معاند را قطع کند تا اینترنت ایران وصل شود

اوج گیری عجیب قیمت مسکن در یک ماه اخیر

پیش‌تر مرکز آمار ملی ایران نرخ تورم نقطه به نقطه آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران را 45.7 درصد اعلام کرده بود. همچنین تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل 44 درصد برابر با 1.7 واحد درصد افزایش داشته است.


به این ترتیب نرخ تورم سالانه آپارتمان‌های شهر تهران در شهریور امسال با 30.3 درصد افزایش روبرو بوده که در مقایسه با ماه قبل 28.4 درصد معادل 1.9 واحد درصد رشد کرده است.

با توجه به اینکه تورم ماهانه در شهریور 1400 به عدد 1.2- رسیده، طبق آمار مرکز ملی آمار ایران در ماه قبل با 3.6 درصد معادل 4.8 واحد درصد کاهش روبرو بوده است. همچنین نرخ تورم سالانه در شهریور ماه 1400 املاک مسکونی شهر تهران به عدد 67.3 درصد رسید که نشان دهنده کاهش 7.9 واحد درصدی نسبت به همین اطلاع در ماه قبل است.

نرخ تورم سالانه، میزان درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه در سال قبل را نشان می‌دهد.

مطابق با گزارش‌هایی که مرکز آمار ملی ایران منتشر کرده متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در شهریور 1401 به 46 میلیون و 11 هزار تومان ناقابل رسیده در حالی که در شهریور سال گذشته، هر متر مربع مسکن در شهر تهران 31 میلیون و 703 هزار تومان خرید و فروش می‌شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اوج گیری عجیب قیمت مسکن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر