;
coinex

برنامه کنکور 1402 اعلام شد؛ ثبت نام و زمان برگزاری

برنامه کنکور 1402 شامل زمان ثبت نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کاردانی، کارشناسی، دکتری و … توسط سازمان سنجش آموزش کشور مشخص شد.

زمان کنکور نوبت اول سال 1402 ، از هشتم تا چهاردهم آبان ماه سال جاری خواهد بود. پانزدهم تا بیست و یکم فروردین 14202 نیز زمان ثبت نام نوبت دوم کنکور است.

بیشتر بخوانید: حذف دروس عمومی از کنکور سراسری [+تغییرات جدید آزمون سراسری]

برنامه کنکور 1402

سازمان سنجش برنامه کنکور 1402 را اعلام کرد. نوبت اول کنکور سراسری در 29 و 30 دی ماه سال جاری برگزار می‏‌شود. نوبت دوم کنکور سراسری نیز در تاریخ 14 و 15 تیر ماه اجرا خواهد شد.

برنامه کنکور 1402

بر اساس اعلام سازمان سنجش، مهلت ثبت نام آزمون دکتری از 22 تا 29 آبان ماه و زمان اجرای آن 11 اسفند ماه سال جاری مشخص شده است. مهلت ثبت نام برای داوطلبان آزمون کارشناسی، از 16 تا 22 آذر ماه تعیین شده است. زمان برگزاری آزمون برای این داوطلبان، 11 و 12 اسفند ماه خواهد بود.

28 خرداد تا 4 تیر ماه سال 1402 نیز زمان ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی مشخص شده و سوم شهریور ماه نیز زمان برگزاری آزمون این گروه است.

داوطلبان آزمون کاردانی ویژه دانشگاه فنی وحرفه‌ای نیز باید از 18 تا 25 تیر ماه 1402 ثبت خود را انجام دهند. آزمون در سوم شهریور برگزار خواهد شد.

در تاریخ 25 تیر ماه توسط رئیس جمهور مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد. در این مصوبه آمده است:

«سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و  پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پرمتقاضی در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ فقط پایه دوازدهم به میزان۴۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ فقط پایه دوازدهم به میزان ۵۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ فقط پایه یازدهم و دوازدهم به میزان۶۰ درصد با تاثیر قطعی و برای سال تحصیلی ۱۴۰۵ – ۱۴۰۶ و بعد از آن پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان۶۰ درصد با تاثیر قطعی در نمره کل نهایی خواهد بود.»

با توجه به مصوبه جدید، معدل دوره متوسط مهم و قطعی است. در کنکور 1402، معدل پایه دوازدهم 40 درصد تاثیر خواهد داشت. در کنکور 1402، دروس عمومی از رشته‌های مختلف حذف خواهد شد. در ماده یک این مصوبه آمده است:

«آزمون سراسری از میان دروس تخصصی رشته­‌های تحصیلی در سه سال آخر دوره دوم متوسطه در هر یک از گروه‌­های آزمایشی است که براساس کتاب‌­های درسی وزارت آموزش و پرورش، توسط سازمان برگزار می‌­شود.».

بر اساس ماده دو مصوبه:

«این آزمون برای پذیرش در سال تحصیلی ۱۴۰۲ و بعد از آن در هر سال دو بار برگزار و نتیجه آن حداکثر برای دو سال و صرفاً برای همان گروه آزمایشی متقاضی معتبر است».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره برنامه کنکور 1402 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر