;
coinex

حذف دروس عمومی از کنکور سراسری [+تغییرات جدید آزمون سراسری]

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد، پروسه حذف دروس عمومی از کنکور سراسری سال آینده، عملی خواهد شد.

دکتر محسن زارعی تغییرات کنکور سال آینده را مطرح کرد. او علاوه بر انتشار خبر حذف دروس عمومی از کنکور سراسری سال آینده گفت: «کنکور در هر سال، دو بار برگزار خواهد شد و سهمیه سوابق تحصیلی، به 40 درصد می‎رسد».

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج کنکور 1401 مشخص شد

حذف دروس عمومی از کنکور سراسری

عصر روز سه شنبه، 22 شهریور، دکتر محسن زارعی، رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در آیین تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری استان کرمانشاه، نحوه برگزاری کنکور سال آینده را بیان کرد و گفت:

یکی از اساسی‌ترین تغییرات رخ داده، افزایش درصد سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری است. این درصد به عدد 40 خواهد رسید.

حذف دروس عمومی از کنکور سراسری

او بیان کرد، از سال 1402 دو بار در سال، کنکور برگزار خواهیم کرد. نتایج این کنکورها، به مدت دو سال برای داوطلبان محفوظ خواهد ماند. محسن زارعی، در مورد حذف دروس عمومی از کنکور سراسری سال آینده صحبت کرد و گفت:

حذف دروس عمومی از کنکور به معنی حذف صددرصدی و بدون تاثیر بودن این دروس نیست، بلکه سهم این دروس در سوابق تحصیلی اعمال خواهد شد.

او تاکید دارد که حذف دروس عمومی از کنکور، با هدف یادگیری عمیق و توجه بیشتر به این دروس انجام می‎شود. بنابر اظهارات رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، برگزاری کنکور به مدل کنونی، منجر به کم عمق شدن یادگیری از سوی دانش آموزان شده است. او ادامه داد:

برگزاری کنکور به سبک فعلی، باعث شده بود دانش آموزان بیشتر به سمت کلاس‌های کنکور و تست زنی مراجعه کنند و به درس‌های خود کمتر توجه نشان دهند. این روش، کیفیت آموزشی را تحت تاثیر قرار می‌داد.

او در ادامه سخنانش اشاره‌ای به حواشی موجود در فضای مجازی، در رابطه با موضوع بالا بودن سهم دانش آموزان مدارس غیردولتی در کنکور سراسری کرد و گفت: «در فضای مجازی مطرح شده است که حدود 77.5 درصد از قبول شدگان کنکور که رتبه کمتر از 3000 داشتند، جزو دانش آموزان مدلرس غیردولتی مانند مدارس استعدادهای درخشان بودند. شایان ذکر است که مدارس استعدادهای درخشان، زیر مجموعه مدارس دولتی است. او ادامه داد، شناسایی استعدادهای برتر و پروش آنان، نه تنها بی عدالت نیست، بلکه خودِ عدالت است».

در نهایت، محسن زارعی در مورد رشته علوم تجربی گفت، خانواده‌ها و دانش آموزان این رشته را بیشتر مورد توجه قرار دهند تا قبول شدگان رشته پزشکی و پیراپزشکی بیشتر شوند. او از خانواده‌ها درخواست نمود که اجازه دهند تحصیل فرزندان، بر اساس استعداد و علاقه باشد و آرزوهای دست نیافته خود را ملاک تحصیل فرزندان خود قرار ندهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد حذف دروس عمومی از کنکور سراسری چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر