;
coinex

جایگزین اینستاگرام برای کسب‌وکارهای آنلاین معرفی شد!

با ادامه‌ی روند فیلترینگ، به نظر می‌رسد هر روز احتمال رفع فیلتر پلتفرم‌هایی مانند واتساپ و اینستاگرام کمتر می‌شود. آیا روبیکا جایگزین اینستاگرام خواهد شد؟

به تازگی زمزمه‌هایی از کاهش احتمال رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ به گوش می‎‌‌رسد. حالا با ادعای یکی از روزنامه‌ها، مبنی بر معرفی اپلیکیشن روبیکا به عنوان جایگزین اینستاگرام دیگر این احتمال بعید خواهد شد.

از طرفی با مرور اظهارنظرهای مسئولان و واکنش‌های رسانه‌های دولتی می‌توان دریافت که دیگر کسب و کارهای آنلاین شانسی برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی خارجی ندارند. با این تفاسیر هم‌اکنون مسئولین در تلاش هستند تسهیلاتی را برای مهاجرت کسب و کارها و انتقال آنها به پلتفرم داخلی مانند روبیکا فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتساپ ؛ تیر خلاص به قلب کارآفرینان اینترنتی؟

کدام پلتفرم داخلی می‌تواند جایگزین اینستاگرام باشد؟

به تازگی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ عیسی زارع پور اعلام کرده که از دو روز پیش هیچ محدویتی در اینترنت وجود ندارد! و به جز پلتفرم‌های واتساپ و اینستاگرام که به دلایل امنیتی محدود شده‌اند، دیگر پلتفرم‌ها محدودیتی ندارند! وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اذعان کرد، تصمیم‌گیری درباره رفع فیلتر این دو پلتفرم در حوزه اختیارات مراجع ذی‌صلاح است.

جایگزین اینستاگرام

وی افزود:

از نظر ما پلتفرمی که قواعد جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی‌شناسد و نقش محوری در آشوب‌ها بر عهده دارد و موجب ناامنی در کشور می‌شود، طبیعتا بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری در کشور نیست و ممکن است تصمیم‌های دیگری هم در موردش گرفته شود.

وزیر ارتباطات همچنین گفت:

ما در حال دنبال کردن برنامه مدونی هستیم تا پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کنیم و در نهایت دو یا سه پیام‌رسان در کشور فعال باشند که بتوانند نیاز مردم را برطرف کنند.

زارع پور همچنین برای تشویق مهاجرت کسب و کارهای آنلاین به پلتفرم‌های داخلی از ارائه‌ی بسته‌های حمایتی به آنها خبر داد. حالا با توجه به تمام این صحبت‌ها مشخص می‌شود که مسئولان دولتی و امنیتی کشور، قصد رفع فیلترینگ را ندارند.

علاوه بر این، امروز روزنامه سازندگی نیز با اشاره به همین موضوع از تلاش مقامات دولتی برای هدایت کسب و کارهای آنلاین از پلتفرم‌های خارجی مثل اینستاگرام به پلتفرم‌های داخلی خبر داد و روبیکا را جایگزین اینستاگرام معرفی کرد!

به نقل از روزنامه سازندگی، سعی بر جایگزینی روبیکا با پلتفرم خارجی اینستاگرام در حال انجام است. لذا این پلتفرم ایرانی به زودی دچار جهش بزرگی خواهد شد. این روزنامه همچنین نوشت:

این جمله جدیدی نیست که خیلی از پلتفرم‌های داخلی به مراتب بهتر از نمونه‌های خارجی‌اند و قابلیت‌های بهتری دارند؛ اما راهبرد جدیدی است که جمهوری اسلامی پس از آغاز اعتراضات، آن را به کار گرفته است. به همین دلیل است که مقامات وزارت ارتباطات که باید در این روزها به فکر کار و کسب مردم باشند و از رفع فیلترینگ دفاع کنند، چندین بار با ادبیات مختلف مردم را تشویق می‌کنند تا از پلتفرم‌های خارجی به پلتفرم‌های داخلی کوچ کنند. خبرهای سازندگی حاکی از این است که روبیکا قرار است جای اینستاگرام را بگیرد و این پلتفرم و سوپراپ ایرانی باید خود را برای یک جهش بزرگ آماده کند. اما سوال این است که مردم، خاصه آنهایی که در پلتفرم‌های خارجی کسب و کاری راه انداخته‌اند میلی به این کوچ دارند یا نه؟

روزنامه‌ی سازندگی در ادامه با اشاره به اعتراضات داخلی و فیلترینگ اینستاگرام کاهش بخشی از کسب و کار کوچک مردم و حتی برخی از درآمدهای دولتی را نیز از تبعات این فیلترینگ دانست. اما سوال ما این است که آیا در صورت فیلتر باقی ماندن اینستاگرام، روبیکا مقبولیت عام در جامعه خواهد یافت؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره خسارات فیلترینگ‌ها و انتخاب روبیکا به عنوان جایگزین اینستاگرام چیست؟ آیا شما نیز از اپلیکیشن روبیکا استفاده خواهید کرد؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    روبیکا اصلا قابل مقایسه با اینستا که بسترجهانی فراهم کرده نیست اصلا محاله یک درصد هم اینستا نمیشه . نصب نخواهم کرد

    پاسخ

    همون‌طور که شما از تحریم فرصت ساختید مردم هم از فیلتر فرصت میسازن،همین قدر هم از کنترلتون خارج میشه ،نکنید ضرر میکنید،اگه شما اینترنت ندید دشمن یه راه واسش پیدا می‌کنه.نکید نگفتم بهتون

    پاسخ

    اصلا اینها نصب نمی کنم

    پاسخ