;
coinex

نخستین ماهواره اینترنتی آمازون در سال 2023 روانه مدار زمین می‌شود

نخستین ماهواره اینترنتی آمازون در نمونه اولیه خود در سال 2023 به فضا پرتاب خواهد شد. این پروژه تحت نام کویپر بوده و شامل پرتاب دو ماهواره آزمایشی خواهد بود.

آمازون اکنون در حال آماده‌سازی جهت پرتاب دو نمونه ماهواره آزمایشی است. نخستین ماهواره اینترنتی آمازون برای صورت فلکی اینترنت ماهواره‌ای، پروژه کویپر (Project Kuiper) نام دارد که به منظور رقابت با سرویس‌هایی مانند استارلینک اسپیس ایکس و وان‌وب (OneWeb) ارائه شده است.

به همین دلیل به محض اینکه ماهواره‌های اینترنتی آمازون در مدار زمین قرار بگیرد، این شرکت در نظر دارد «پهنای باند سریع و مقرون‌به‌صرفه را برای جوامع بدون خدمات و پشتیبانی اینترنت در سراسر جهان فراهم کند».

بیشتر بخوانید: توییت جنجالی ایلان ماسک درباره اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران [+ عکس توییت]

نخستین ماهواره اینترنتی آمازون

این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی، اعلام کرد که نمونه‌های آزمایشی نخستین ماهواره اینترنتی آمازون با نام‌های Kuipersat-1 و Kuipersat-2، در اوایل سال 2023 با موشک Vulcan Centaur از طریق ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی (ULA) روانه مدار زمین خواهند شد.

این غول خرده‌فروشی جهان در این مورد می‌گوید که این پرتاب برای آن‌ها آزمایش‌هایی روی فناوری شبکه ماهواره‌ای خود با داده‌هایی از فضا را به ارمغان خواهد آورد و طبق اعلام آمازون این داده‌ها «به نهایی‌سازی طراحی، استقرار و برنامه‌های عملیاتی سیستم ماهواره‌ای تجاری ما کمک می‌کند».

با اینکه تا اوایل سال 2023 زمان کمی باقی مانده است، اما هنوز برای راه‌اندازی پروژه کویپر طبق برنامه اقدامات بسیاری باید انجام شود. به عنوان مثال، یکی از این کارها ساخت ماهواره‌ها توسط آمازون است که در بیانیه مطبوعاتی آن به اواخر امسال برای کامل شدن آن‌ها اشاره شده است. علاوه بر این، ساخت موشک ULA نیز هنوز به اتمام نرسیده و طبق انتظارات به نظر می‌رسد که Vulcan Centaur تا ماه نوامبر (آبان ماه) به طور کامل مونتاژ و تا دسامبر (آذر ماه) مورد آزمایش قرار گیرد.

نخستین ماهواره اینترنتی آمازون

طبق گزارش واشنگتن پست، ULA باید Vulcan را تا قبل از سه ماهه چهارم 2023 باید دو بار اقدام به پرتاب کند تا آمادگی آن برای انجام ماموریت‌های فضایی مورد سنجش قرار گیرد. همچنین آمازون باید تا سال 2026 حدود نیمی از ماهواره‌های خود را پرتاب کند تا مجوز FCC خود را از دست ندهد. با توجه به اینکه صورت فلکی آمازون قرار است از 3236 ماهواره تشکیل شود، احتمالا در چند سال آینده پرتاب‌های بسیار زیادی انجام خواهد داد.

سی و هشت مورد از این پرتاب‌ها به نظر می‌رسد که توسط موشک Vulcan Centaur انجام خواهد شد و چندین مورد دیگر با موشک‌های شرکت‌های Arianespace و Blue Origin «جف بیزوس» پرتاب خواهند شد.

اعلام زمان پرتاب این دو ماهواره در این بازه زمانی نشان‌دهنده تاخیر جزئی در برنامه‌های اولیه آمازون بوده است. طبق اعلام قبلی این شرکت در سال گذشته، قرار بود که نمونه‌های اولیه ماهواره‌ها در سه ماهه چهارم سال 2022 با کمک موشک دیگری از شرکتی با نام ABL Space Systems به فضا پرتاب شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پرتاب نخستین ماهواره اینترنتی آمازون در سال 2023 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر