;
coinex

کشف یک داروی موثر بر کرونا با هوش مصنوعی!

یک داروی موثر بر کرونا با هوش مصنوعی کشف شد. خوشبحتانه نتابج کشف این دارو فراتر از انتظارات بود. اثربخشی این دارو، 90 برابر رمدسیور است.

بالاخره از هوش مصنوعی هم برای ساخت داروی موثر بر کرونا، کمک گرفته شد. محققان بانک اطلاعاتی داروها و ویژگی‌های کرونا را به هوش مصنوعی سپردند و موفق به کشف داروی بسیار مفید در برابر کرونا شدند. این دارو در برابر گونه‌های مختلف کرونا موثر است.

داروی موثر بر کرونا با هوش مصنوعی

گروهی از محققان در جستجوی داروی موثر بر ویروس کرونا، اطلاعات و ویژگی‌های ویروس کرونا را به همراه اطلاعات پایگاه داده داروها به یک هوش مصنوعی جدید سپردند. نتایج این کار بسیار فراتر از تصورات و انتظارات محققان بود.

داروی موثر بر کرونا با هوش مصنوعی

رهبری این گروه از محققان برعهده استادیار دانشگاه ایالتی میشیگان، «بین چن»، است. این گروه برای آموزش سیستم بیولوژی ویروس کرونا و سویه‌های مختلف آن، یک پایگاه داده عمومی در مورد ویروس کرونا را که از 1700 پروفایل آزمایشگاهی به دست آمده بود را به هوش مصنوعی دادند.

در واقع امضاهای خاص ویروس کرونا که از بررسی بافت بدن بیماران و مدل‌های موش و رفتارهای سلولی به دست آمده بود، به هوش مصنوعی آموخته شد.

بعد از مرحله آموزش هوش مصنوعی در مورد ویروس کرونا ، به کتابخانه داروهای دارای مجوز FDA و داروهای تحقیقاتی مراجعه کردند تا داروهایی که احتمالا برای مقابله با سارس کوو 2 مفید هستند را بیابند.

این تیم تحقیقاتی در نهایت یک دارو را به عنوان نامزد نهایی مشخص کردند. این دارو IMD-0354 نام دارد. IMD-0354 فاز اول آزمایش‌های بالینی برای درمان درماتیت آتوپیک را طی کرده بود. این دارو را با رمدسیور مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند که داروی جدید، 90 برابر موثرتر از رمدسیور در برابر کروناست.

گروه تحقیقاتی بین چن دریافتند که داروی جدید کشف شده، باعث تقویت مسیرهای واکنش ایمنی در سلول‌های میزبان می‎شود و از تکثیر ویروس در بدن جلوگیری می‌کند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، تیم تحقیقاتی پیش دارویی ساختند که به عنوان یک ماده غیرفعال وارد بدن می‎شود و درون بدن، داروی فعال را می‌سازد. این دارو IMD-1041 نام دارد.

IMD-1041 بهتر از IMD-0354 عمل می‌کند، زیرا این دارو به صورت خوراکی نیز موجود است و این دارو قبلا برای بیماران ریوی نیز مورد تحقیق واقع شده بود. «بین چن» اظهار می‌کند:

«به خاطر این که ساختار IMD-1041 ناشناخته است، ما مشغول توسعه یک پلتفرم هوش مصنوعی جدید به منظور طراحی ترکیبات تازه هستیم و امیدواریم که بتوانیم آن را در مدل‌های حیوانی پیشرفته‌تر آزمایش و ارزیابی کنیم.»

نتایج پژوهش جدید در iScience به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کشف یک داروی موثر بر کرونا با هوش مصنوعی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    نظر دادن چ فایده داره؟
    من خودم رو کشتم و ب هرکسی ک از ستاد مبارزه با کرونا میشناختم گفتم ک درمان کرونا باید با این خانواده از داروها صورت بگیره
    هیچ نیازی ب هوش مصنوعی و اینهمه ضرر و زیان نبود
    حیف ک هیچوقت برای نظر ب کسی اهمیت نمیدن

    پاسخ