;
coinex

دور دوم مزایده خودروهای خارجی گمرک ؛ جزئیات زمان و نحوه برگزاری

سازمان اموال تملیکی کشور بعد از برگزاری اولین دور مزایده، حالا تاریخ و زمان برگزاری دور دوم مزایده خودروهای خارجی گمرک را اعلام کرده است.

سازمان اموال تملیکی بعد از برگزاری مرحله اول فروش حدود هزار دستگاه خودرو رسوبی، برنامه‌ریزی برای برگزاری دور دیگری از فروش خودروهای دپو شده را تنظیم کرده است.

جزئیات مرحله دوم فروش خودروهای دپو شده گمرک از سوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: 

دور دوم مزایده خودروهای خارجی گمرک

سازمان اموال تملیکی چندی پیش مرحله اول مزایده خودروهای دپو شده را برگزار کرد و با توجه به استقبال خوب از این اقدام، مرحله دوم نیز برنامه‌ریزی شده است.

معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفته بر اساس دستورات قضایی و پس از برگزاری مزایده نزدیک به 1000 دستگاه خودرو سواری خارجی رسوبی موجود در انبارهای کشور، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به دنبال این است تا باقی‌مانده خودروهای رسوبی را به فروش برساند.

دور دوم مزایده خودروهای خارجی گمرک ؛ زمان و نحوه برگزاری

سعید غلام باغی می‌گوید مزایده این خودروها تحت عنوان مزایده فوق‌العاده شماره 566 خودروهای خارجی از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت برگزار می‌شود.

برنامه‌ریزی سازمان اموال تملیکی به این شکل است که مزایده از ساعت 8 صبح روز سه شنبه مورخ 26 مهر سال جاری آغاز می‌شود.

متقاضیان از تاریخ اعلام تا ساعت 24 روز یکشنبه 1 آبان 1401 می‌توانند برای دریافت اطلاعات فهرست خودروها، شرایط مزایده و ارائه پیشنهاد به وبگاه مزایده الکترونیک به نشانی اینترنتی eauc.setadiran.ir مراجعه کنند. معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تاکید دارد:

براساس روال شرکت در مزایده همانند مزایده پیشین متقاضیان شرکت‌کنند در مزایده باید برای ثبت‌نام و دریافت گواهی امضاء الکترونیک (توکن) به دفاتر ثبت اسناد رسمی در سراسر کشور مراجعه کنند.

غلامی باغی می گوید: «برای ثبت پیشنهاد قیمت در سامانه مذکور داشتن کد ملی برای اشخاص حقیقی و کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی به‌همراه شماره حساب قابل استفاده از طریق اینترنت جهت متقاضیان شرکت در مزایده الزامی است».

سازمان اموال تملیکی این شرایط را ایجاد کرده تا بازدید از خودروهای طرح شده، در تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل در بازه زمانی تعیین شده (26 مهر تا اول آبان) از ساعت 8 الی 19 امکان‌پذیر باشد.

غلامی زمان رمزگشایی مزایده فوق‌العاده 566 خودروهای خارجی را سوم آبان اعلام کرد و گفت پیشنهادهای ثبت‌شده در سامانه مزایده الکترونیک رأس ساعت 12 روز سه‌شنبه سوم آبان‌ماه در محل سازمان مرکزی، رمزگشایی و در همان روز نیز برندگان مزایده اعلام می‌شوند.

در دور نخست مزایده 62 دستگاه لکسوس، 40 دستگاه پورشه ماکان، 182 دستگاه کیا، 152 دستگاه بی ام و، هشت دستگاه بنز، 459 دستگاه هیوندا، 154 دستگاه تویوتا، یک دستگاه ولوو، سه دستگاه پورشه باکستر و یک دستگاه بی نام به مزایده گذاشته شدند که 9 دستگاه فاقد پیشنهاد بودند.

همچنین 58 دستگاه به دلیل مغایرت در مشخصات از مزایده خارج شد و 17 دستگاه خودرو نیز به فروش نرفت. به همین دلیل قرار است یک مزایده دیگر نیز برگزار شود.

در این راستا اسامی برندگان مزایده و قیمت‌های پیشنهادی برای هر دستگاه خودرو در سایت سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به نشانی WWW.TAMLIKI.IR منتشر شد.

جزئیات جدید دور دوم مزایده خودروهای دپو شده در گمرک

صائب حجاب نایب رئیس و سخنگوی سازمان اموال تملیکی در خصوص مزایده فوق‌العاده شماره 566 که از فردا فرآیند اجرایی آن آغاز خواهد شد، گفت: «در مزایده 565 که برگزار شد 1062 دستگاه خودرو در دستور قضایی وجود داشت و گمرک اعلام کرد که 22 دستگاه در سال 96 ترخیص شده است. در روز شنبه که رمزگشایی بود برخی استان‌ها 58 دستگاه مغایرت اعلام کردند که از این تعداد 10 دستگاه برای بوشهر، 21 خودرو خوزستان و 27 دستگاه مازندران بوده است». وی درباره دور دوم مزایده خودروهای خارجی گمرک افزود:

982 خودرو در مزایده شرکت داده شدند که 9 دستگاه خودرو فاقد پیشنهاد و چهار خودرو پیشنهادات تا متعارف داشتند و در عمل 71 خودرو به فروش نرسید. فردا خودروها عرضه نشده در مزایده قرار خواهند گرفت. احتمال دارد این تعداد خودرو به دلیل مشکلات مربوط به تکمیل مبلغ خریداران فعلی افزایش پیدا کند.

حجتی در ادامه گفت: اینکه گفته شد 281 خودرو در اختیار یک فرد حقیقی قرار گرفته است صحیح نیست این فرد برای این تعداد خودرو پیشنهاد داده بود اما حدود 22 خودرو را برنده شد. فرد حقوقی دیگری 272 خودرو پیشنهاد داد اما هیچ یک را برنده نشد. افراد دیگری بودند که برنده نشدند. محدودیتی نیز برای شرکت نبوده و هر فردی می‌توانست با پرداخت 15 درصد مبلغ کارشناسی در مزایده شرکت کند.

دور دوم مزایده خودروهای خارجی گمرک
دور دوم مزایده خودروهای خارجی گمرک

حجتی در خصوص مغایرت‌ها گفت:

در صورتی که مغایرت ها سبب شود که قیمت واقعی خودرو بیش از قیمت خریدار باشد، مابه‌التفاوتی که توسط کارشناسان رسمی اعلامی می‌شود باید پرداخت شود. در صورتی که این مبلغ پرداخت نشود، مبلغ ودیعه به فرد عودت داده می‌شود و پارتی پس از ابطال به مزایده بعدی اضافه می‌شود. اگر قیمت خودرو کمتر از ارزش برنده شده در مزایده باشد خودرو به برنده تحویل می‌شود. در صورتی که فرد رضایت نداشته باشد نیز پارتی ابطال خواهد شد.

وی در مورد تمدید مهلت واریز وجه در دور دوم مزایده خودروهای خارجی گمرک گفت: «افراد برنده به مدت 24 ساعت وقت دارند تا مبلغ پرداختی را تکمیل کنند و این مدت قابل تمدید نیست. مزایده وفق العاده 566 نیز از فردا آغاز خواهد شد. این کار توسط سمانه ستاد برگزار خواهد شد و از ساعت 8 صبح فردا افراد می‌توانند مراجعه کرده و پیشنهادات خود را اعلام کنند. تا ساعت 24 روز اول آبان نیز امکان ارائه پیشنهاد نیز وجود خواهد داشت. روز سوم آبان نیز بازگشایی خواهد بود. داشتن امضای الکترونیک و ارائه 15 درصد ضمانت نیز ضروری است. در مزایده گذشته حدود هزار نفر مشکل ضمانت نامه پیدا کردند. ضمانت نامه باید معتبر باشد و سه ماه مهلت داشته باشد».

سخنگوی سازمان اموال تملیکی درباره دور دوم مزایده خودروهای خارجی گمرک ادامه داد: «نزدیک به هزار و 200 میلیارد تومان ودایعی که به خزانه واریز شده بود به شرکت کنندگان در مزایده عودت داده شد. افراد حقوقی نیز باید کد اقتصادی ارائه کنند».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره زمان افزایش قیمت خودرو چیست؟ نظراتتان را با تکراتو و دیگر کاربران در بخش کامنت در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    این سایت قفله و باز نمیشه

    اینطوری یعنی اوناییکه شرکت کردن رانت داشتن و بقیه مردم نتونستن وارد بشن

    پاسخ

    به نام خدا.باسلام واحترام لطفامدت ثبت نام کوئیک سایپارابیشترنمایندوبه متقاضیان فرصت بیشتربدهند.

    پاسخ