;
coinex

قاچاق تجهیزات استارلینک به ایران با قیمت نجومی ؛ رونق کسب‌وکاری جدید در سایه فیلترینگ!

این روزها با توجه به محدودیت‌های اینترنتی گسترده، روش‌های مختلفی برای دسترسی به اینترنت آزاد در ایران آزمایش می‌شود. روش‌هایی که محدود و پرخطر هستند! جدیدترین گزارش‌ها حاکی از قاچاق تجهیزات استارلینک به ایران با قیمت نجومی است.

یک گزارش جدید از تجارت نیوز، حاکی از انتقال گسترده تجهیزات اینترنت ماهواره ای به ایران به صورت قاچاق از مرزهای غرب کشور است. این رسانه مدعی است برخی افراد می‌گویند که می‌ـوانند تجهیزات اینترنت استارلینک را وارد کشور کنند. بنابر این گزارش حتی تعداد قابل توجهی از این تجهیزات به ایران وارد شده و در بازارهای مرزی مانند بانه با قیمت نجومی به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: ادامه خدمت رسانی استارلینک به اوکراین با وجود ضرر مالی ؛ ایلان ماسک قید منافعش را زد!

قاچاق تجهیزات استارلینک به ایران

یکی از این واردکنندگان مدعی شده که برای وارد کردن این تجهیزات ابتدا باید حدود 350 دلار به صورت پیش پرداخت دریافت کند، مبلغی معادل 11 میلیون تومان. محموله تجهیزات نیز تقریبا 15 روزه به دست مشتری می‌رسد،‌ آن‌هم به طور حضوری در بانه. البته امکان ارسال با تاکسی و اتوبوس برون‌شهری با بسته‌بندی جعلی نیز وجود دارد.

همانطور که گفتیم، 350 دلار مورد بحث صرفا یک پیش‌پرداخت است و مشتری باید چیزی حدود 1500 دلار دیگر یعنی 49 میلیون تومان هم برای دریافت تجهیزات و نصب آن پرداخت کند. به این ترتیب باید گفت که مجموع هزینه تجهیزات اینترنت استارلینک در ایران چیزی حدود 60 میلیون تومان است. البته هزینه اشتراک دو ماه اول با این حساب پرداخت می‌شود.

قاچاق تجهیزات استارلینک به ایران با قیمت نجومی ؛ رونق کسب‌وکاری جدید در سایه فیلترینگ!

نکته مهم اینکه تجارت نیوز ساعاتی پس از انتشار این گزارش آن را حذف کرد، اما منابعی دیگر این خبر را تایید کرده‌اند. افرادی هم در این ساعات فروش قاچاقی تجهیزات استارلینک را تکذیب کرده‌اند. دیااکو افخم، عضو سابق اتاق بازرگانی ایران و عراق در این خصوص گفته در شهرهای مرزی تجهیزات اینترنت ماهواره ای با قیمت نجومی به فروش می‌رسد و فروشندگان مدعی هستند که تجهیزات را در 15 روز به دست مشتری می‌رسانند.

آنطور که فروشندگان مدعی هستند هر مودم استارلینک می‌تواند تا 200 تلفن همراه را تامین کند. همچنین این مودم‌ها تا شعاع 400 متری نیز قابل استفاده هستند.

با این اوصاف و با توجه به قیمت اینترنت ماهواره ای در ایران ، آیا در صورت امکان شما مایل به خرید تجهیزات اینترنت ماهواره ای هستید؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قاچاق تجهیزات استارلینک به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر