;
coinex

ادامه خدمت رسانی استارلینک به اوکراین با وجود ضرر مالی ؛ ایلان ماسک قید منافعش را زد!

خدمت رسانی استارلینک به اوکراین با وجود ضرر مالی ادامه پیدا می‌کند. ماسک اعلام کرد که علیرغم هزینه سالیانه 20 میلیون دلاری این سرویس، آن را حفظ می‌کند.

ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس از تصمیم خودش مبنی بر لغو تأمین ترمینال‌های استارلینک برای اوکراین منصرف شد. او در توییتر اعلام کرد که خدمت رسانی استارلینک به اوکراین با وجود ضرر مالی همچنان ادامه خواهد داشت. ماسک در توییتر نوشت: «با وجود اینکه استارلینک همچنان ضرر می‌دهد و شرکت‌های دیگر میلیاردها دلار از مالیات دهندگان دریافت می‌کنند، ما به خدمت‌رسانی رایگان برای اوکراینی‌ها ادامه خواهیم داد».

بیشتر بخوانید: توییت جنجالی ایلان ماسک درباره اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران [+ عکس توییت]

تصمیم ماسک برای حفظ خدمت رسانی استارلینک به اوکراین با وجود ضرر مالی

روز جمعه، CNN گزارشی منتشر کرده و در آن از دولت آمریکا خواسته شد به تأمین هزینه خرید ترمینال‌های بیشتر برای اوکراین و یا سرویس اینترنتی فعلی این کشور کمک کند. گفته شده که هزینه این خدمات تا انتهای سال 2022 به 124 میلیون دلار و در 12 ماه بعد به حدود 380 میلیون دلار خواهد رسید.

ماسک بعداً در توییتر اعلام کرد که نمی‌تواند تا ابد هزینه‌های استارلینک را برای اوکراین تأمین کند و در توییتی دیگر گفت که این سرویس هر ماه برای استارلینک حدود 20 میلیون دلار هزینه دارد.

خدمت رسانی استارلینک به اوکراین با وجود ضرر مالی

به گفته ماسک، استارلینک حدود 25000 ترمینال برای اوکراینی‌ها ارسال کرده است. این سرویس نقش مهمی در حفظ دسترسی شهروندان و نظامیان اوکراینی به اینترنت داشته چون اصابت موشک‌های روسی به این کشور باعث از بین رفتن بسیاری از زیرساخت‌ها شده و خطر حمله سایبری به این کشور زیاد است.

نظرسنجی ماسک در توییتر مبنی بر اینکه آیا اوکراین باید با واگذاری کریمه و سایر مناطق الحاقی، به جنگ با روسیه پایان دهد یا خیر، با انتقادات زیادی روبرو شد.

در نتیجه این اقدام، سفیر اوکراین در آلمان، آندری ملنیک در پاسخ به این توییت گفت: «پاسخ خیلی دیپلماتیک من به این سوال “گمشو!” است».

به نظر می‌رسد این اظهار نظر سفیر به مذاق ماسک خوش نیامد و او خبر قطع اینترنت اوکراین را رسانه‌ای کرد. در ادامه اما دولت اوکراین از تلاش برای تداوم فعالیت استارلینک در اوکراین خبر داد. در این باره میخایلو فدوروف معاون اول نخست وزیر اوکراین هم بعدا توییت کرد که «ماسک جزو بزرگترین حامیان مالی اوکراین بوده و استارلینک یکی از اجزای حیاتی زیرساخت این کشور است».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خدمت رسانی استارلینک به اوکراین با وجود ضرر مالی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر