;
coinex

تجهیز هواپیماها به اینترنت استارلینک ؛ استارلینک Aviation چیست؟

شرکت اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس خبر از تجهیز هواپیماها به اینترنت استارلینک را داده است. این خدمات قرار است با استارلینک Aviation به هواپیما‌ها راه یابد.

شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده است که سرویس اینترنت ماهوار‌ه‌ای استارلینک به زودی در هواپیماهای منتخب با راه‌اندازی رسمی استارلینک  Aviation در سال آینده، در دسترس خواهد بود. این سرویس ادعا می‌کند که سرعت اینترنت تا 350 مگابیت بر ثانیه را در هر هواپیمای مجهز به ترمینال Aero ارائه خواهد کرد که به گفته آن‌ها برای تماس‌های ویدیویی، بازی‌های آنلاین، «و سایر فعالیت‌های نیازمند سرعت بالای اینترنت» به اندازه کافی مناسب خواهد بود.

مطمئناً این یک جهش بزرگ نسبت به اینترنت‌های با سرعت معمولی است که توسط اکثر اینترنت‌های وای فای در پروازها ارائه می‌شوند. OneZero گزارش می‌دهد که اکثر پروازها از سیستم‌های هوا به زمین استفاده می‌کنند که حداکثر سرعت آن‌ها در حدود 10 مگابیت در ثانیه در هر پرواز بوده (و فقط در هنگام پرواز بر روی زمین کار می‌کنند و در زمان پرواز بر فراز آب‌ها از کار می‌افتند)، در حالی که سیستم‌های ماهواره‌ای فعلی معمولاً بین 30 مگابیت در ثانیه تا 100 مگابیت در ثانیه سرعت اینترنت آن‌ها خواهد بود. از آنجایی که این سرعت‌ها برای هر هواپیما هستند، سرعت واقعی بسته به تعداد مسافرانی که در هر پرواز از اینترنت استفاده می‌کنند، می‌تواند متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: هزینه استارلینک اوکراین را پنتاگون و اتحادیه اروپا می‌پردازند!

تجهیز هواپیماها به اینترنت استارلینک

صفحات پشتیبانی در سایت اسپیس ایکس ادعا دارد که اتصالات اینترنتی آن در سراسر سفر، اعم از برخاستن، پرواز بر روی زمین و آب و فرود، با تأخیر کمتر از 20 میلی‌ثانیه در دسترس خواهد بود. در قسمت سوالات متداول آمده است: «استارلینک Aviation پوشش جهانی خواهد داشت». از آنجایی که ماهواره‌ها در مدار پایین زمین حرکت می‌کنند، همیشه ماهواره‌هایی در بالای سر یا نزدیک آن‌ها وجود دارند که بر خلاف ماهواره‌های زمین‌ایستا، سیگنال‌های قوی را در عرض‌های جغرافیایی بالا و در مناطق قطبی ارائه می‌کنند. انتظار می‌رود که عرضه آن در اواسط سال 2023 آغاز شود.

Aviacionline گزارش داده است که اخیراً در یک پرواز آزمایشی، Starlink Aviation توانسته است سرعت اینترنت 100 مگابیت بر ثانیه را ارائه دهد. این آزمایش در پروازی بین بربنک و سن خوزه کالیفرنیا ، توسط JSX انجام شده است، که در ماه آوریل (فروردین ماه) اعلام کرد که یکی از اولین شرکت‌های هواپیمایی خواهد بود که سرویس اینترنت درون پرواز را می‌پذیرد.

تجهیز هواپیماها به اینترنت استارلینک

در ماه سپتامبر (شهریور ماه)، مدیر عامل JSX، آقای الکس ویلکاکس، گفت که انتظار دارد این سرویس در همین ماه در دسترس مسافران قرار گیرد و هر یک از هواپیماهای این شرکت تا پایان سال به این سیستم مجهز شوند. خطوط هوایی هاوایی نیز در ماه آوریل (فروردین ماه) تجهیز هواپیماها به اینترنت استارلینک را پذیرفت و انتظار می‌رود نصب آن در سال آینده آغاز شود.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس مدت‌ها است در مورد برنامه‌های این شرکت در زمینه تجهیز هواپیماها به اینترنت استارلینک صحبت کرده است. در مارس 2021 (اسفند 1399)، اسپیس ایکس درخواستی را به کمیسیون ارتباطات فدرال ارائه کرد تا اجازه استفاده از اینترنت استارلینک در پلتفرم‌های متحرک را بدهد. ماسک مدت کوتاهی پس از آن در توییتی نوشت: «این مجوز برای هواپیماها، کشتی‌ها، کامیون‌های بزرگ و RVها است». از آن زمان، استارلینک Maritime را برای قایق‌ها و استارلینک RV را برای خودروهای کاروان ارائه کرده است

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تجهیز هواپیماها به اینترنت استارلینک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر