;
coinex

تکذیب هر نوع همکاری برای اعمال محدودیت‌های اینترنتی ؛ بیانیه رسمی ابرآروان

از صبح امروز اخباری در خصوص نقش ابرآروان در فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی مطرح شده بود. حال بیانیه رسمی ابرآروان این موضوع را قویا رد کرده است.

از ساعاتی پیش شایعاتی در خصوص نقش ابرآروان در فیلترینگ اینترنت کشور مطرح شده است. در واقع ماجرا به طور غیرمستقیم به این شرکت ربط داده شده که پیش از این هم تجربه مواجه با چنین اتهاماتی را داشته است. اما حالا ابرآروان قویا همه اتهامات را رد کرده و خبر از پیگیری حقوق خود در دادگاه‌های بین‌المللی داده است.

بیشتر بخوانید: پیش از جرم انگاری استفاده از فیلتر شکن ها باید در خصوص خود فیلترینگ شفافیت سازی کرد[گفت و گو با حامد بیدی]

تکذیب هر نوع همکاری برای اعمال فیلترینگ در بیانیه رسمی ابرآروان

ماجرا از این قرار است که روز گذشته برخی رسانه‌های آلمانی خبر از نقش موثر شرکتی به نام سافت کلود در اعمال محدودیت‌های اینترنتی گسترده در ایران دادند. در گزارشی که این رسانه‌ها منتشر کردند، به این نکته اشاره شده بود که سافت کلود در واقع یک زیرمجموعه پوششی متعلق به ابرآروان است،‌ اما ابرآروان در پاسخ به سوالات همین رسانه‌ها، مدعی شده بود که قرارداد با سافت کلود 20 روز است به اتمام رسیده است.

با این وجود شب گذشته وزیر امور خارجه آلمان نیز در یک برنامه زنده تلویزیونی خبر از برخورد جدی با شرکت‌هایی داد که در خاک آلمان به اعمال محدودیت‌های اینترنتی در ایران کمک می‌کنند.

حال و بعد از علنی شدن این خبر در رسانه‌های فارسی‌زبان، پویا پورحسینلو، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار ابرآروان، در حساب توییتری خود بیانیه رسمی این شرکت در رد اتهامات مربوط به همکاری در قطعی اینترنت را بازنشر کرده و نوشته:

مدت‌هاست به ناحق سیبل فشارهایی شده‌ایم که باید متوجه «حاکمیت ایران» و شرکت‌های اجراکننده فیلترینگ باشد. به صراحت اتهامات وارد شده را رد می‌کنیم و وفادار به «شفافیت» همیشگی، آماده‌ی همکاری با نهادهای فنی مستقل داخلی و خارجی برای بررسی زیرساخت‌ها و محصولات #ابرآروان هستیم.

متن کامل بیانیه ابر آروان، در واکنش به اتهام همکاری در محدودسازی اینترنت در ایران در ادامه مشاهده می‌کنید:

تکذیب هر نوع همکاری برای اعمال محدودیت‌های اینترنتی ؛ بیانیه رسمی ابرآروان

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره احتمال نقش ابرآروان در فیلترینگ اینترنت ایران چیست؟ نظراتتان را با ما در تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خودخواهی را کنار بگذارید،اینترنت وفضای مزاجی چیزی نیست که براحتی کنارگذاشت واز کنار اون رد شد،با زندگی مردم عجین شده،خدا از سرتون نگذره نفرین ما پشت سر شماها که دستتون به این کار گره خورده،هست،

    پاسخ