;
coinex

سنسور 200 مگاپیکسلی HPX سامسونگ برای بازار چین معرفی شد

سنسور 200 مگاپیکسلی HPX سامسونگ با نام کامل ISOCELL HPX اخیراً معرفی شده است. این دوربین قابلیت‌های جدیدی مانند فیلم‌برداری با کیفیت 8K را دارد.

Samsung System LSI (یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سامسونگ که تولیدکننده سنسورهای دوربین است) به تازگی یک دوربین 200 مگاپیکسلی ISOCELL دیگر را به مجموعه خود اضافه کرده است. سنسور 200 مگاپیکسلی HPX سامسونگ ، ویژگی‌هایی مانند فیلم‌برداری 8K با نرخ 30 فریم در ثانیه و فناوری Tetra 2 Pixel binning (فناوری ترکیب پیکسل‌های مجاور) را ارائه می‌دهد که حالت‌های وضوح 12.5 و 50 مگاپیکسل را برای شرایط نوری مختلف فعال می‌کند.

همانطور که احتمالاً از گزارش‌های گذشته شنیده‌اید، گلکسی اس 23 اولترا آینده باید دارای دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی باشد. با این حال، ISOCELL HPX احتمالاً همین دوربین مذکور نباشد. سامسونگ، HPX را به طور انحصاری در چین معرفی کرده و به نظر می‌رسد این سنسور دوربین برای مشتریان System LSI در این کشور خاور دور ساخته شده است. ممکن است هرگز آن را در یک گوشی سری گلکسی سامسونگ که مقصد آن بازار جهانی است، نبینیم. اما اطلاع از مشخصات این سنسور دوربین می‌تواند ارزشمند باشد.

با فرض اینکه سنسور دوربین ISOCELL HPX قرار است در گوشی‌های هوشمند توسعه یافته برندهای چینی استفاده شود، لذا احتمالاً این موضوع ضرر بزرگی برای بقیه جهان نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های سامسونگ 2022

سنسور 200 مگاپیکسلی HPX سامسونگ

از نظر ظاهری، سامسونگ در درجه اول بر روی تعداد پیکسل و ایجاد یک سنسور کوچک به منظور عملکرد بهتر در شرایط کم نور تمرکز کرده است. این شرکت فاش کرد که ISOCELL HPX دارای پیکسل‌های کوچک 0.56 میکرونی است و یکی از نکات اصلی این سنسور این است که می‌تواند 20 درصد فضای کمتری را نسبت به سایر سنسور‌های 200 مگاپیکسلی دیگر اشغال کند.

این سنسور می‌تواند وضوح 200 مگاپیکسلی در مناطقی با نور مناسب داشته باشد. همچنین قادر خواهد بود که با استفاده از فناوری binning پیکسل به پیکسل‌های 1.12 میکرونی برای حالت‌های عکاسی 50 مگاپیکسلی در شرایط نوری ضعیف‌تر تبدیل شود. سامسونگ همچنین اعلام کرده است علاوه بر این، می‌تواند حتی پیکسل‌های بیشتری را در یک پیکسل 2.24 میکرونی ارائه کرده تا با حالت 12.5 مگاپیکسلی در محیط‌های کم‌نور به کیفیت بهتری دست یابد.

از دیگر قابلیت‌هایی که سنسور 200 مگاپیکسلی HPX سامسونگ دارد می‌توان به فیلم‌برداری 8K با نرخ 30 فریم‌برثانیه، HDR دوگانه، اسمارت ایزو و فوکوس خودکار Super QPD و ضبط 4K فول اچ دی اشاره کرد.

سنسور 200 مگاپیکسلی HPX سامسونگ

بار دیگر لازم است اشاره کنیم، ISOCELL HPX ظاهراً برای مشتریان دوربین سامسونگ در چین بوده و احتمالاً در گلکسی S23 اولترا استفاده نخواهد شد. با توجه به اینکه گلکسی اس 23 اولترا هنوز یک مدل غیر‌رسمی بوده و تنها شایعاتی از آن وجود دارد؛ ولی گفته می‌شود که از دوربین عریض 200 مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود. تنها زمان مشخص می‌کند که این دوربین از کدام مدل خواهد بود. به هر حال طبق شایعات قبلی، به سنسور ISOCELL HP2 اشاره شده است.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره سنسور 200 مگاپیکسلی HPX سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر