;
coinex

احتمال تعطیلی مسیریاب بلد ؛ گروه هزاردستان بیانیه رسمی منتشر کرد

با توجه به تعدیل نیروی بلد و خداحافظی با چند ده نفر از کارکنان این پلتفرم، احتمال تعطیلی مسیریاب بلد قوت گرفته است. این موضوع را از بیانیه منتشر شده می‌توان حدس زد.

بلد در بیانیه‌ای اعلام کرد که پابان سال خدمات نقشه و مسیریاب را به کاربرانش ارائه خواهد داد که همین نشان از آینده نامشخص مسیریاب بلد دارد. از طرف دیگر گروه هزار دستان در این بیانیه‌ای با اشاره به شرایط موجود و تعدیل نیروی بسیاری از استارتاپ‌ها، از خداحافظی بلد با برخی از نیروهایش خبر داده است.

هرچند پلتفرم بلد اشاره مستقیمی به پایان کار خود نکرده است، اما با توجه دقیق به بیانیه‌ی منتشر شده از این پلتفرم، می‌توان سردرگمی و بلاتکلیفی را در بدنه‌ی این استارتاپ دید. در این بیانیه اشارات مستقیمی به نبود سرمایه‌گذار و تعدیل نیرو شده است.

بیشتر بخوانید: راه‌حلی با عنوان خرید پلتفرم‌ خارجی ! [مصاحبه اختصاصی تکراتو با حامد بیدی]

احتمال تعطیلی مسیریاب بلد قوت گرفت

در این بیانیه‌ی بلد از فضای پر ابهام فعلی و تنگ شدن عرصه برای استارتاپ‌ها می‌خوانیم، گلایه‌ای که این روزها حرف دل بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی است. در این بیانیه با اشاره به تلاش برای جابه‌جایی افراد شاغل در بلد به سایر شرکت‌های گروه آمده است:

 «ما از بابت شرایط به وجود آمده برای همکارانمان متاسفیم و تمامی تلاش خود و دیگر شرکت‌های گروه را به کار می‌گیریم که در فضای سخت و پر ابهام فعلی، جابجایی این افراد توانمند و با استعداد در گروه، با سختی‌های کمتری همراه شود. ما ارائه خدمت توسط نقشه و مسیریاب بلد به کاربرانش را تا پایان سال جاری تضمین می‌کنیم. در عین حال به زودی در مورد آینده این محصول و تبعات آن برای میلیون‌ها کاربری که تمام این سال‌ها به آن اعتماد کرده‌اند اطلاع‌رسانی دقیق‌تر انجام خواهیم داد.»

آینده نامشخص پلتفرم بلد

پلتفرم بلد در دوران کرونا، موفق به ارائه قابلیت‌های مختلفی شد و عملکرد موفق و گسترده‌ای در راهنمایی کاربران به مراکز واکسیناسیون داشت. اما از طرف دیگر نتوانست بسیاری از وعده‌های مدیران شرکت برای اجرای قابلیت‌های بیشتر را عملی کند.

دوران رسیدن به سود و درآمد در پلتفرم‌ها روندی طولانی است و به نظر میرسد علاوه بر مشکلات اختلال اینترنت، شرایط سخت موجود نیز از دلایل مهم آینده نامشخص پلتفرم بلد باشد. طبق شنیده‌ها بلد تصمیم دارد با ارائه سزویس به استارتاپ‌های داخلی مانند دیوار، بیشتر انرژی خود را صرف مصرف داخلی در هدلینگ هزاردستان کند. در کنار این شنیده‌ها احتمال فروش این پلتفرم نیز بعید نیست.

هر چند هرگونه تصمیم‌گیری در مورد حیات و یا ممات این پلتفرم به آینده موکول شده است اما بر اساس بیانیه بلد متوجه می‌شویم نارضایتی‌هایی جدی از وضعیت محدودیت‌های اینترنت و بلاتکلیفی اکوسیستم استارتاپی، مخصوصا در بحث «خروج» سبب تقویت احتمال تعطیلی این مسیریاب است.

بیشتر بخوانید:

تجربه شما در خصوص احتمال تعطیلی مسیریاب بلد چیست؟ نظرات و تجارب خود در این مورد را با ما در تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر