coinex
راهنمای خرید تکراتو

رشد 35 درصدی دوج کوین پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک سرانجام پلتفرم اجتماعی توییتر را خریداری نمود. این موضوع منجر به رشد 35 درصدی دوج کوین شد. سرمایه‌گذاران بار دیگر به دوج علاقه‌مند شده‌اند.

دوج کوین،‌ یک ارز دیجیتال از نوع میم کوین (meme coin) است که در سال 2013 و با استفاده از تصویر یک سگ وایرال شده راه‌اندازی شده است. خریداری توییتر توسط ایلان ماسک رشد 35 درصدی دوج کوین را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2022

رشد 35 درصدی دوج کوین

قیمت Dogecoin همواره ارتباط مستقیمی با فعالیت‌های ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا دارد. پس از اینکه رئیس SpaceX روز چهارشنبه بیوگرافی توییتر خود را به “Chief Of Twit” تغییر داد، دوج کوین در حرکتی انفجاری طی 24 ساعت 10 درصد رشد نمود.

رشد 35 درصدی دوج کوین پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک

ارتباط میان قیمت دوج کوین و اقدامات ایلان ماسک در گذشته نیز اثبات شده بود. به عنوان مثال، زمانی که ماسک برای اولین بار ایده اضافه کردن دوج کوین به عنوان یک روش پرداختی را برای سرویس اشتراک Twitter Blue مطرح نمود، این میم کوین پرطرفدار با رشد قیمتی قابل توجهی مواجه شد.

ایلان ماسک در ماه ژوئن اعلام کرده بود که از تلاش جهت خرید توییتر منصرف شده است. این موضوع باعث ریزش قیمت دوج کوین شد. پس از جنجال‌های فراوان میان ایلان ماسک و سران توییتر، به نظر می‌رسد توافق نهایی حاصل شده باشد.

کیف پول ارز دیجیتال توییتر

از دیگر دلایل رشد 35 درصدی دوج کوین می‌توان به شایعات مطرح شده درباره احتمال عرضه اولیه کیف پول رمزنگاری توییتر اشاره کرد.

جین مانچون وانگ (Jane Manchun Wong)، وبلاگ نویس محبوب حوزه فناوری که به دلیل پیشگویی‌های صحیح خود به شهرت رسیده است، روز دوشنبه در توییتی اعلام کرد که توییتر در حال کار بر روی نمونه اولیه کیف پول ارز دیجیتال خود است. این کیف پول قابلیت واریز و برداشت کریپتوکارنسی‌ها را خواهد داشت. وانگ در گفتگو با CNBC گفت:

ما هنوز نمی‌دانیم که کدام ارزهای دیجیتال یا کدام شبکه‌ها توسط کیف پول رمزارزی توییتر پشتیبانی می‌شود.

رشد 35 درصدی دوج کوین پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک

توییتر تاکنون اشاره‌ای به عرضه کیف پول ارز دیجیتال نکرده است، اما این شرکت رسانه اجتماعی سال گذشته از ویژگی انعام‌دهی پلتفرم خود رونمایی کرد. کاربران می‌توانند از طریق این قابلیت از تولید کنندگان محتوا حمایت کرده و با BTC به آن‌ها انعام دهند. توییتر در ماه فوریه رمزارز اتریوم را نیز به لیست توکن‌های موجود جهت انعام‌دهی اضافه کرد.

بیشتر بخوانید: ورود معنادار ماسک به دفتر مرکزی توییتر با یک سینک دستشویی! / ایلان ماسک توییتر را خرید؟

حمایت سلبریتی‌ها از دوج کوین

هنوز مشخص نیست که دوج کوین چه زمانی و چگونه موفق به تسخیر قلب ایلان ماسک شد. مدیرعامل میلیارد شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس در سال‌های اخیر بارها درباره دوج کوین صحبت کرده است. توییت‌های ایلان ماسک اغلب باعث رشد چشمگیر قیمت دوج کوین شده است. سرمایه‌گذاران زیادی بر اساس توییت‌های وی دست به سرمایه‌گذاری بر روی دوج کوین می‌زنند.

Asheesh Birla، مدیر کل ریپل معقتد است که رفتار ایلان ماسک درست همانند رهبران فرقه است. ایلان ماسک تنها شخص حامی دوج کوین نیست. بسیاری از سلبریتی‌‌های مطرح جهان از جمله مارک کوبان (Mark Cuban)، اسنوپ داگ (Snoop Dogg) و جین سیمونز (Gene Simmons)، نوازنده بیس کیس، همگی در گذشته به صورت علنی حمایت خود از دوج کوین را نشان داده‌اند.

رشد 35 درصدی دوج کوین در گذشته نیز اتفاق افتاده بود. میم کوین محبوب این روزهای بازار ارزهای دیجیتال در سال 2021 پس از حضور ماسک در Saturday Night Live با رشد چشمگیری مواجه شد. این رشد به گونه‌ای بود که حتی صرافی رابین هود را نیز برای مدت کوتاهی از کار انداخت.

بیشتر بخوانید: ورود معنادار ماسک به دفتر مرکزی توییتر با یک سینک دستشویی! / ایلان ماسک توییتر را خرید؟

علت رشد قیمت دوج کوین چیست؟

به عقیده بسیاری از تحلیلگران، تنها عامل رکوردهای قیمتی دوج کوین حمایت افرادی نظیر ایلان ماسک نیست. این احتمال وجود دارد که تشکیلات و جوامع بزرگتری پشت این میم کوین ترند شده قرار داشته باشند.

آوی فلمن (Avi Felman)، رئیس بازرگانی BlockTower Capital اعلام کرد: «دوج کوین شبیه به یک F-U بزرگ برای سیستم است. این میم کوین ممکن است ارزش ذاتی نیز داشته باشد؛ اما دلیل من برای خرید دوج کوین کاملاً غریزی است».

به عقیده فلمن دلیل رشد قیمت دوج کوین در سال 2021 رفتارهای هیجانی ایلان ماسک بود. ماسک اساساً این پیام را مطرح می‌کند که دوج کوین رمزارز با ارزشی است. مردم این روایات را دوست دارند. آن‌ها علاقه‌مند به داستان‌ها و طنز هستند. دوج کوین به ذهن و تخیل سرمایه‌گذاران خرده فروش نفوذ کرده است.

در سال 2013، برخی از مهندسان نرم افزار نظیر بیلی مارکوس (Billy Markus) و جکسون پالمر (Jackson Palmer)، دوج کوین را به منظور به سخره گرفتن بیت کوین و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال که برنامه بزرگی برای تصاحب جهان دارند، راه‌اندازی کردند.

این سؤال که آیا دوج کوین ارزش ذاتی دارد یا خیر قابل بحث است. در حال حاضر موارد استفاده کاربردی بسیار کمی برای توکن Doge وجود دارد. در سال گذشته بسیاری از شرکت‌ها شروع به پذیرش دوج کوین به عنوان شیوه پرداختی نمودند، اما این میم کوین به هیچ وجه به سطح پذیرش لازم برای استفاده جهانی نرسیده است.

رشد 35 درصدی دوج کوین پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک

مایک بوسلا (Mike Bucella)، شریک عمومی BlockTower Capital در گفتگو با CNBC اعلام کرد: «این روزها همه افراد از ترفندهای بزرگ بازاریابی استفاده می‌کنند». بر خلاف رمزارزهایی نظیر اتریوم، که به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را بر روی پلتفرم شخصی خود پیاده کنند و یا کارهایی نظیر وام‌گیری سپرده انجام دهند، هیچ کار مفیدی نمی‌توان با دوج کوین انجام داد.

دوج کوین منبع مناسب و قابل اعتمادی برای ذخیره‌سازی ثروت کاربران نیست. سرمایه‌گذاران تنها بر روی ارزهایی که ایمان بلندمدت به آن دارند سرمایه‌گذاری می‌کنند. علت اساسی و منطقی می‌بایست پشت هر سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد. بیرلا در این راستا افزود:

اگر به ساختار پروتکل دوج کوین توجه کنید، متوجه می‌شوید که سالهاست هیچ شخصی عملکرد یا کد جدیدی به این رمزارز اضافه نکرده است. هیچ تیم توسعه‌دهنده قدرتمندی پشت دوج کوین نیست.

با توجه به محدودیت‌های موجود، به نظر می‌رسد رشد 35 درصدی دوج کوین و نوسانات بالای این میم کوین صرفاً هیجانی و بر اساس حدس و گمان باشد. در کل می‌توان گفت دوج کوین دارای ارزش است، زیرا دیگران معتقدند که ارزش دارد. زمانی که افرادی حضور داشته باشند که این میم کوین را با قیمت‌های بالاتر خریداری کنند، Dogecoin به رشد خود ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رشد 35 درصدی دوج کوین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cnbc

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر