;
coinex

تایید ضمنی جاسوسی روبیکا توسط کافه بازار ؛ «آخرین نسخه روبیکا را حذف کردیم!»

به دنبال تایید ضمنی جاسوسی روبیکا توسط کافه بازار ، آخرین نسخه روبیکا از کافه بازار حذف شد. به دنبال این اقدام، همه توجه‌ها به واکنش روبیکا جلب شده است.

با توجه به این که در روز‌‌های گذشته صحبت از برنامه جنجالی روبیکا بنا بر دلایل مختلف بود، بار دیگر نیز به دلیل عدم امنیت این برنامه و جاسوسی از کاربران، بر سر زبان‌ها افتاد. به طوری که برنامه بازار ایرانی، به نوعی تایید کرد که برنامه روبیکا به صورت غیر مستقیم از اطلاعات کاربرانش جاسوسی می‌کند.

بیشتر بخوانید: مشکل امنیتی روبیکا رفع شد؛ پروتکت دیگر هشدار نمی‌دهد!

تایید ضمنی جاسوسی روبیکا توسط کافه بازار

موضوع جاسوسی روبیکا زمانی آغاز شد که سیستم Google Play protect به افرادی که می‌خواستند روبیکا را نصب کنند، هشدار داد که این برنامه در پی جاسوسی از اطلاعات، تصاویر و sms شخصی آن‌هاست.

تایید ضمنی جاسوسی روبیکا توسط کافه بازار

در پی این بحث، روبیکا آمارهای عجیب و غریبی از کاربران خود و فعالیت آن‌ها اعلام کرد و گفت در تلاش است تا با گوگل پلی ارتباط داشته باشد ولی ادعای جاسوسی را تکذیب نکرد. در واقع روبیکا اتهام وارد شده به خودش را انگیزه سیاسی گوگل تلقی کرد و این موضوع را نه رد و نه قبول کرد. جالب توجه است که این بار مارکت دیگری نیز مشکل‌دار بودن برنامه روبیکا را تایید کرد.

کاربری در توئیتر سپر امنیتی کافه بازار را نقد کرد و گفت این برنامه لازم است شیوه بررسی برنامه‌ها را توضیح دهد و مطرح کند که چرا برنامه روبیکا مشکلی نداشته و نتیجه آن از بررسی برنامه روبیکا مخالف گوگل پلی است. واحد پشتیبانی کافه بازار در مورد این توئیت واکنش نشان داد و پاسخ خود را این گونه مطرح کرد:

سپر امنیت بازار، با «بررسی خودکار توسط چندین آنتی ویروس» و «تحلیل استاتیک فایل برنامه» و «بررسی اولیه در اجرا توسط نیروی انسانی و پیگیری فعالانه گزارش کاربران» نسخه‌های برنامه را مورد بررسی قرار می‌دهد. با بررسی اولیه سپر امنیت نسخه آخر برنامه روبیکا در تاریخ ۱۹ شهریور منتشر شد. این نسخه در تاریخ ۶ آبان اخطار پلی پروتکت گرفت. بعد از اخطار پلی پروتکت، نسخه آخر روبیکا از انتشار خارج و نسخه قبلی بدون خطای گوگل پلی پروتکت را منتشر کردیم. ما به بررسی و شنیدن گزار‌ش‌ها در مورد انواع نسخه‌های برنامه‌ها ادامه می‌دهیم

بازار در توضیحات ارائه شده خود در مورد برنامه روبیکا، صراحتا جاسوسی این برنامه را اعلام نکرده است، ولی به نظر می‌رسد در پی اخطار Google Play protect، نسخه مشکل‌دار روبیکا را از برنامه خودش حذف کرده است.

سوالی که پیش می‌آید این است که در مورد بحث‌های اخیر کافه بازار، در مورد روبیکا، آیا این برنامه توضیحات شفافی را ارائه می‌دهد یا بی‌تفاوت از کنار موضوع عبور می‌کند؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تایید ضمنی جاسوسی روبیکا توسط کافه بازار چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر