;
coinex

انتقاد یک مقام دولتی از گوگل ؛ گوگل در مورد روبیکا قانون‌شکنی کرده است

انتقاد یک مقام دولتی از گوگل به دلیل اقدام جنجالی این شرکت در مورد ابزار جاسوسی دانستن روبیکا در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

انتقاد یک مقام دولتی از گوگل به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شده است. رئیس مرکز ملی فضای مجازی، اقدام گوگل بر علیه روبیکا و جاسوسی خواندن آن را محکوم کرد. این مقام دولتی حذف روبیکا توسط گوگل را با وجود بیش از 35 میلیون نفر کاربر فعال، غیرقانونی دانست.

بیشتر بخوانید: جدیدترین و مهمترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

انتقاد یک مقام دولتی از گوگل

فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت:

حذف دو اپلیکیشن ایرانی در اندروید توسط گوگل در حالی است که در ماه ۳۵ میلیون کاربر از آن استفاده می کنند که این گونه اقدامات برخلاف قوانین گوگل است.

فیروزآبادی اضافه کرد: «گوگل در اپلیکیشن روبیکا در هنگام نصب پیام نا ایمن بودن را ارسال می کند که این برخلاف قوانین است؛ زیرا اپلیکیشن های پیام رسان در ابتدای نصب از مخاطب برای دسترسی به گالری اجازه می گیرند و در همین خصوص گوگل تعمدا ایراد گرفته است.»

انتقاد یک مقام دولتی از گوگل

رئیس مرکز ملی فضای مجازی توضیح داد:

ایران جزء کشورهای توسعه یافته در زمینه اپلیکیشن ها در حوزه های اقتصادی، دیجیتال و هتلینگ محسوب می شود.

وی گفت: «به طور کلی اپلیکیشن هایی که بیش از یک میلیون کاربر داشته باشند، مورد ارزیابی امنیتی قرار می گیرند و میزان دسترسی ها بررسی می شوند.»

فیروزآبادی اضافه کرد:

رفتار این چنینی گوگل نسبت به برخی برنامه‌های ایرانی مسبوق به سابقه است. گوگل نشان داده در مقابل برنامه هایی که مورد استقبال مردم قرار می گیرند و می توانند تاثیر فرهنگی سیاسی بر جامعه داشته باشند، مداخله می کند و تهدیدی علیه فضای مجازی کشور انجام می دهد.

توضیحات فیروزآبادی در مورد حذف روبیکا و یک اپلیکیشن ایرانی دیگر را در ویدئوی زیر ببینید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره انتقاد یک مقام دولتی از گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر