;
coinex

شکست پرچمدار اپل از نماینده مدیاتک ؛‌ آیا برتری اپل در دنیای تراشه‌ها رو به افول است؟

مدیاتک Dimensity 9200 از تراشه اپل A16 بایونیک در بنچمارک GPU پیشی گرفت. این به معنای شکست پرچمدار اپل از نماینده مدیاتک است که می‌تواند برای اپل سخت باشد.

مدیاتک ظاهراً در حال آماده شدن برای عرضه آخرین پردازنده پرچمدار خود است که گفته می‌شود Dimensity 9200 نام دارد. اکنون، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که این تراشه آینده مدیاتک می‌تواند از اپل A16 Bionic در بنچمارک‌های ترکیبی بهتر عمل کند. بنابراین در این گزارش به تمام جزئیات خبر شکست پرچمدار اپل از نماینده مدیاتک می‌پردازیم.

طبق شایعات قبلی، مدیاتک، این غول تراشه‌ساز در حال کار بر روی یک پردازنده پرچمدار جدید است، که نسبت به نسل‌های قبلی خود پیشرفت‌های عمده‌ای در عملکرد خود ارائه می‌کند. اما قبل از هر گونه اطلاعیه رسمی از این تراشه، یک افشاگر اطلاعات جدیدی در مورد عملکرد بنچمارک ترکیبی پردازنده Dimesnity 9200 فاش کرده است. ظاهراً امتیاز بنچمارک GF تراشه مدیاتک آتی باعث شگفتی شده است زیرا توانسته از تراشه Apple A16 Bionic پیشی بگیرد.

بیشتر بخوانید: بررسی اولیه آیفون 14 پرو مکس (iPhone 14 Pro Max)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت‌ها

شکست پرچمدار اپل از نماینده مدیاتک

برای اطلاعات بیشتر لازم به ذکر است، Apple A16 Bionic همان تراشه‌ای بوده که مدل‌های اپل آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به آن مجهز هستند. پردازنده‌های اپل معمولاً در برخی زمینه‌ها کمی از همتایان اندرویدی خود جلوتر بوده‌اند، بنابراین جای تعجب است که مدیاتک توانسته از آخرین پردازنده این غول کوپرتینویی پیشی بگیرد. طبق گزارش ITHome، پردازندهDimensity 9200 بر روی برخی از گوشی‌های پرچمدار درجه یک که اواخر امسال و سال آینده عرضه خواهند شد، قرار خواهد گرفت.

در این افشاگری آمده است که Dimensity 9200 توانسته است امتیاز 328 فریم بر ثانیه در تست GFX 1080p منهتن 3.0 بدون صفحه‌نمایش را بدست آورد. همچنین گزارش شده است که این تراشه در تست‌های منهتن 3.1 بدون صفحه نمایش امتیاز 228 فریم بر ثانیه را کسب کرده است.

برای مقایسه لازم به ذکر است، اپل  A16 Bionic تنها در این تست‌ها به ترتیب امتیاز 280 فریم در ثانیه و 200 فریم در ثانیه را کسب کرد. همچنین این پردازنده حتی توانست از +Dimensity 9000 که به ترتیب 220 فریم در ثانیه و 160 فریم در ثانیه و کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل  1 که به ترتیب 281 فریم در ثانیه و 188 فریم در ثانیه امتیاز گرفتند، پیشی بگیرد.

شکست پرچمدار اپل از نماینده مدیاتک

به دلیل افشاگری‌های دیجیتال چت استیشن، اطلاعاتی در مورد پیکربندی هسته تراشه‌ها نیز وجود دارد. تراشه Dimensity 9200 احتمالاً حداکثر سرعت کلاک 3.05 گیگاهرتز و فرکانس پایه 2.85 گیگاهرتز داشته باشد. از سوی دیگر، هسته‌های پر بازده آن ظاهراً تا حدود 2.0 گیگاهرتز کار می‌کنند. این پردازنده با پردازنده گرافیکی Mali G715 عرضه می‌شود که در AnTuTu امتیاز ترکیبی 1,266,102 را کسب کرده است. این بالاترین امتیاز ثبت‌شده در این پلتفرم است. به خاطر داشته باشید که این گزارش هنوز تایید نشده است، بنابراین فعلاً این خبر را با کمی اغراق در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شکست پرچمدار اپل از نماینده مدیاتک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    تراشه های اپل رو کدوم شرکت میسازه

    پاسخ