;
coinex

ضرر هنگفت میلیاردرهای تکنولوژی در سال 2022 ؛ زاکربرگ بازنده اصلی امسال!

با توجه به ضرر هنگفت میلیاردرهای تکنولوژی در سال 2022 باید گفت این میلیاردرهای معروف سال خوبی را پشت سر نگذاشته‌اند. البته با توجه به آمار ظاهرا مارک زاکربرگ، صاحب متا، سال بدتری را نسبت به سایرین پشت سر گذاشته است.

به نظر می‌رسد صاحبین سرمایه‌های هنگفت در دنیای تکنولوژی سال خوبی را پشت سر نگذاشته‌اند و تا به اینجای سال 2022 افت شدیدی را در ارزش مالی خود تجربه کرده‌اند. 20 میلیاردر بزرگ تکنولوژی در سال 2022 نیم تریلیون دلار از سرمایه خود را از دست داده‌اند. اما دلیل این ماجرا چیست؟

بیشتر بخوانید: کاهش 70 میلیارد دلاری سرمایه زاکربرگ ؛ نخستین پیامدهای شکست متاورس!

ضرر هنگفت میلیاردرهای تکنولوژی در سال 2022 به چه دلیل بوده است؟

به گزارش وال استریت ژورنال، ترس از رکود و افزایش نرخ بهره باعث شده که ارزش بسیاری کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی کاهش پیدا کند و به تبع آن، صاحبان این شرکت‌ها نیز بخش بزرگی از ثروت خود را از دست بدهند. اما در این میان مارک زاکربرگ بیشترین ضرر را نسبت به دیگران داده است.

ضرر هنگفت میلیاردرهای تکنولوژی در سال 2022 به چه دلیل بوده است؟

زاکربرگ مالک شرکت متا، بخش بزرگی از سرمایه خود را در سهام کمپانی‌هایی که تاسیس کرده نهفته است؛ البته عملکرد این کمپانی‌ها به هیچ وجه رضایت بخش نبوده‌ است. بر اساس گزارش مالی شرک متا، این شرکت در یک روز 25 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

پیش از این زاکربرگ همیشه در بین ده نفر از ثروتمندان جهان قرار می‌گرفت در حالی که امسال در جایگاه بیست و هشتم بلومبرگ دیده می‌شود.

2022 سال ضررهای مالی برای بزرگان دنیای تکنولوژی

البته که زاکربرگ نسبت به دیگر بزرگان دنیای تکنولوژی ضرر بزرگ‌تری را در سال 2022 متحمل شده است اما دیگران نیز از نابسمانی اقتصادی دنیا در امان نبوده‌اند. برای مثال افراد بزرگی چون جف بزوس مالک آمازون به دنبال افت هفت درصدی ارزش سهام آمازون به دلیل فروش ضعیف‌تر از انتظار، اکنون 134 میلیارد دلار سرمایه دارد.

2022 سال ضررهای مالی برای بزرگان دنیای تکنولوژی

از سویی دیگر سرمایه ایلان ماسک که به عقیده بسیاری صاحب‌نظران تا پایان سال 2022 قادر به رسیدن به 300 میلیارد دلار بود، اکنون تنها 212 میلیارد دلار برآورد می‌شود. همچنین بیل گیتس نیز با وجود افزایش سوددهی شرکتش، در سال 2022 متحمل ضرری 27 میلیارد دلاری شد.

موسسان بزرگ‌ترین موتور جست و جوگر جهان یعنی سرگی برین و لری پیج نیز که از میلیاردرهای دنیای تکنولوژی هستند نیز امسال دچار زیان بزرگی شدند.

آنها در سال 2022 حدود 40 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست دادند. دلیل این امر ثبت نخستین افت درآمد یوتیوب از تبلیغات بود که زنگ خطر بزرگی برای گوگل و سایر فعالان در این زمینه به شمار می‌رود.

لری الیسون، موسس اوراکل نیز که سال 2022 را با ثروتی 107 میلیارد دلاری آغاز کرد، اکنون با افت ارزشی 14 میلیارد دلاری تنها 93 میلیارد دلار ارزش دارد!

بیشتر بخوانید: خروج متا از فهرست 20 شرکت برتر دنیا ؛ آیا متا سقوط می‌کند؟

خوش‌شانس‌های دنیای تکنولوژی چه کسانی بودند؟

در میان متضرری البته افرادی بودند که با وجود تمام مشکلات سال جاری از جمله همه گیری کرونا، توانسته‌اند رشد اقتصادی داشته باشند و متحمل ضرر نشوند.

2022 سال ضررهای مالی برای بزرگان دنیای تکنولوژی

ژانگ ییمینگ موسس کمپانی تازه تاسیس ByteDance، از جمله کسانی است که توانست رشد اقتصادی را در سال 2022 تجربه کند. کمپانی ByteDance به دنبال رشد خیره‌کننده محبوبیت تیک تاک توانسته در مسیر افزایش سوددهی قرار گیرد؛ به طوری که در سال 2022، ارزش سرمایه او با 10 میلیارد دلار رشد به 55 میلیارد دلار رسید.

همچنین کمپانی Ubiquiti Inc. که در حوزه تولید ادوات و تجهیزات بی سیم فعال است هم دیگر برندی است که بر خلاف جریان شنا کرده و توانسته افزایش 14.7 میلیارد دلاری ثروت را برای موسسانش به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ضرر هنگفت میلیاردرهای تکنولوژی در سال 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر