;
coinex

آیا امکان استفاده از کیف پول اختصاصی تتر برای ایرانیان وجود دارد؟

وقتی در طول زندگی کاری یک سرمایه‌گذار نوبت به خرید تتر (خرید USDT) و دیگر ارزهای دیجیتال می‌رسد، پای مسئله مهمی به نام کیف پول ارز دیجیتال به داستان باز می‌شود. اما آیا آیا امکان استفاده از کیف پول اختصاصی تتر برای ایرانیان وجود دارد؟

از آنجایی که قیمت تتر (قیمت USDT) همواره ثابت و ۱ دلار است، به آن استیبل کوین گفته می‌شود که باید پس از خرید، آنها را در کیف پول نگهداری کرد. کیف پول‌هایی که در اختیار کاربران است در سه دسته جای می‌گیرند. اول، کیف پول‌های سرد (آفلاین – سخت‌افزاری)، دوم کیف پول‌های داغ (آنلاین – نرم‌افزاری) و سوم کیف پول صرافی.

آیا امکان استفاده از کیف پول اختصاصی تتر برای ایرانیان وجود دارد؟

از موفق‌ترین کیف‌پول‌های سخت‌افزاری می‌توان به لجر و ترزور اشاره کرد. همچنین، تراست ولت و متامسک کیف پول‌های نرم‌افزاری موفق هستند. همچنین، در میان موفق‌ترین و امن‌ترین کیف‌پول‌های صرافی نام صرافی ارز دیجیتال والکس برجسته است که برای هر کاربر جدید خود یک کیف پول اختصاصی خواهد داشت که دارایی‌های کاربران در کیف‌پول اختصاصی به صورت سرد نگه‌داری می‌شود و دربرابر حمله‌های مختلف امنیت دارد. چرا که تیم امنیتی پیشرفته والکس با ابزارهای مدرن و به‌روز، همواره برای حفظ امنیت دارایی کاربران تلاش می‌کنند. ذخیره امن دارایی کاربران در کیف پول‌های سرد و تایید هویت دو عاملی از جمله این ابزارها هستند.

حال فرض کنید به یک صرافی رفته‌اید و پس از پیگیری قیمت تتر (قیمت USDT)، سرمایه نقدی خود را با خرید تتر (خرید USDT) به ارز دیجیتال تبدیل کرده‌اید. آیا از خودتان نخواهید پرسید که بهترین کیف پول برای نگهداری دارایی‌های من چیست؟

در حال حاضر، کیف پول کوینومی یکی از کامل‌ترین کیف پول‌های نرم افزاری ارز دیجیتال است که تمام امکاناتش را به طور رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. اما ما ایرانی‌ها در این زمینه با چالشی تکراری مواجهیم: این روزها به دلیل تحریم‌های موجود، امکان استفاده از این کیف پول برای ایرانیان وجود ندارد.

به نظر می‌رسد پس از خرید USDT یا همان خرید تتر، بهترین راه برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ایرانی استفاده از کیف پول صرافی والکس است. البته این صرافی کار را برای شما راحت کرده‌است و بار انتقال دارایی‌ها و پرداخت کارمزد را از روی دوش کاربران خود برداشته است. اگر قصد خرید تتر دارید، فقط کافیست به صفحه خرید USDT در صرافی والکس مراجعه کنید و با پرداخت قیمت تتر، آن را بخرید. تمام! دارایی‌ شما در کیف پول اختصاصی که والکس برای‌تان ساخته است ذخیره خواهد شد. حتی از آن هم آسان‌تر، قیمت USDT در والکس به ریال محاسبه می‌شود و به آسانی هر چه تمام‌تر می‌توانید با کارت بانکی خود اقدام به خرید USDT در این صرافی کنید. البته دقت داشته باشید، با اینکه قیمت USDT همواره ثابت است، اما این ثبات بر مبنای دلار است. بنابراین وقتی قیمت تتر به ریال محاسبه می‌شود، ممکن است با نوسانات قیمت دلار در بازار ایران، قیمت تتر به ریال نیز نوسان کند.

دانستی‌های مفید درباره تتر

خالق اولین و پرکاربردترین استیبل کوین جهان تتر لیمیتد (Tether Limied) است. شرکتی که با استفاده از پلتفرم خود، دارایی‌های مبتنی بر بلاک‌چین را با قیمت پول‌های فیات منتشر می‌کند. امروزه تتر از چهار استیبل کوین پشتیبانی می‌کند: دلار آمریکا (USDT)، یوان چین (CNHT)، یورو (EURT) و همچنین طلا (XAUT)، به طوری که هر توکن XAUT معادل با یک اونس طلا است.

تتر کار خود را اولین بار با USDT در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد. ایده شرکت این بود که پول‌های فیات را با دارایی‌های دیجیتال جدیدتری که ۲۴/۷ در یک بازار جهانی فعال معامله می‌شدند، سازگارتر کند. هر توکن USDT قابل بازخرید برای یک دلار ایالات متحده است که توسط تتر لیمیتد نگهداری می‌شود. گفته می‌شود که تتر لیمیتد به اندازه کل ارزش بازار USDT دلار در اختیار دارد و از توکن‌های خود به خوبی پشتیبانی می‌کند. به محض اینکه توکن‌های USDT تولید و منتشر شدند، می‌توانند توسط کسب‌وکارهای مختلف (صرافی‌ها، کیف پول، خدمات مالی) و معامله‌گران مستقل که به دنبال اجتناب از نوسانات شدید بازارهای ارزهای دیجیتال هستند، منتقل، ذخیره و خرج کرد.

امروزه، استیبل کوین‌ها دسته‌ای مهم از دارایی‌های نوظهور دیجیتال هستند که در حال یافتن موارد استفاده‌ای فراتر از دنیای ترید، از جمله در بخش‌هایی مانند پرداخت‌های برون‌مرزی هستند.

از سال ۲۰۲۰، USDT همچنان بزرگترین و پرکاربردترین استیبل کوین جهان مانده‌ است. با این حال، مفهوم استیبل کوین توسط بزرگترین شرکت‌های جهان پذیرفته شده است. به عنوان مثال، فیس بوک در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که به دنبال راه‌اندازی استیبل کوین جدید خود به نام لیبرا (Libra) است. البته پس از موانعی که بر سر راه آنها بود، نام این ارز دیجیتال به دی‌یم (Diem) تغییر یافت و پس از مدتی، پروژه شکست خورد. امروز فیسبوک با تغییر نام خود به متا (Meta)، روی دنیای متاورس و وب۳ تمرکز کرده‌ است.

آیا امکان استفاده از کیف پول اختصاصی تتر برای ایرانیان وجود دارد؟

نحوه کار تتر

تتر لیمیتد سپرده‌های نقدی و برداشت‌های نقدی را از طرف مشتریان می‌پذیرد. همچنین مسئول ضرب توکن‌های جدید و از بین بردن توکن‌های قدیمی طبق ذخایری است که تحت اداره خود دارند.

تتر روی بیت کوین

تتر در ابتدا از طریق پروتکل لایه امنی (Omni Layer) در بلاک چین بیت کوین راه‌اندازی و منتشر شد؛ پلتفرمی که از آن برای ایجاد و دادوستد دارایی‌های دیجیتال در بالای بلاک‌چین بیت کوین استفاده می‌شود. فناوری امنی امکان ضرب و سوزاندن توکن‌های تتر را بر اساس مقدار ارز ذخیره‌ای که در اختیار تتر لیمیتد است، برای این شرکت فراهم می‌کند. گردش تترها نیز از طریق پروتکل قابل پیگیری و گزارش است.

دفتر کل تتر امنی، به لطف امنی در بلاک‌چین بیت کوین ذخیره می‌شود و امنی اکسپلورر (Omni Explorer) کاربران را قادر می‌سازد که تراکنش‌های تایید شده خود را در آنجا مشاهده کنند. همچنین از سال ۲۰۲۰، تترها به عنوان دارایی در زنجیره لیکوئید (Liquid)، یک زنجیره جانبی بلاک‌چین بیت کوین، در دسترس هستند.

تتر در سایر بلاک‌چین‌ها

تتر در حال حاضر در بلاک چین‌های دیگری از جمله اتریوم (ETH)، ترون (TRX) و ایاس (EOS) در دسترس است. هر کدام از بلاک‌چین‌هایی که از آنها نام برده شد، امکان ایجاد دارایی‌های جدید را به صورت بومی در بلاک‌چین خود فراهم می‌کند. تا به امروز، بزرگترین بازار USDT روی بلاک‌چین اتریوم است.

آیا تتر امن است؟

تتر گزارش‌های حسابداری منظمی را ارائه می‌کند تا ثابت کند که استیبل کوین‌هایش توسط دارایی‌های واقعی پشتیبانی می‌شوند. در دنیای پر هرج و مرج کریپتو، هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد، با این حال تتر تمام تلاش خود را کرده است تا ثابت کند که استیبل کوین USDT امن است و با دلارهای واقعی پشتیبانی می‌شود. بنابراین می‌توان تیم پشت تتر را قابل اعتماد دانست.

اما از نظر امنیت فنی، به بلاک‌چین بستگی دارد. امنیت تتر امنی توسط بلاک‌چین بیت کوین، امنیت تتر ERC20 توسط بلاکچین اتریوم و امنیت تتر TRC20 توسط بلاک‌چین ترون تامین می‌شود که به ترتیب، بالاترین امنیت، امنیتی خوب و امنیتی متوسط را دارا هستند.

.

انتهای رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر