;
coinex

تحول زندگی بشر با شهر هوشمند شش ضلعی هیوندای [+عکس]

به نظر شما تحول زندگی بشر با شهر هوشمند شش ضلعی هیوندای چگونه خواهد بود؟ تحلیل شما از زندگی بشر در آینده چیست؟ تا به حال به آن فکر کرده‌اید؟

هیوندای که یکی از غول‌های صنعت خودروسازی به شمار می‌رود قصد دارد با ارائه طرحی مفهومی از یک شهر شش ضلعی پا به دنیای دیگری بگذارد. کانسپت شهر هوشمند شش ضلعی که در نمایشگاه مجازی ایده‌های نوین ارائه شد، اولین اقدام هیوندای برای ورود به دنیایی غیر از خودرو سازی نیست. هیوندای در سال 2020 هم با خرید بوستون داینامیکس نشان داد که به دنیای غیر از خودرو هم علاقمند است.

بیشتر بخوانید: انکار یوفوها توسط آمریکا ؛ وقتی حتی موجودات فضایی هم چینی هستند

شهر هوشمند شش ضلعی هیوندای

شهر هوشمند شش ضلعی هیوندای در واقع برداشتی است که این شرکت از شهرهای آینده دارد. این شهر که از کنار هم گذاشتن تکه‌های شش ضلعی ساخته شده تداعی کننده کندوی زنبور عسل است.

پروژه شهر هوشمند شش ضلعی هیوندای که در نمایشگاه ایده‌های نوین معرفی شد با همکاری شرکت HyunJoon Yoo Architects طراحی شده است. به باور هیوندای عنصر اصلی این شهر که متشکل از بلوک‌های شش ضلعی است، شهروندان هستند و چنین ساختاری به جریان زندگی کمک بیشتری می‌کند و این چینش باعث می‌شود راهکارهای لازم با هماهنگی بیشتر و بهتر انجام شود.

در تصاویری که از شهر شش ضلعی هیوندای منتشر شده، هسته اصلی آن که مبتنی بر فضای سبز و دریاچه مصنوعی است به خوبی دیده می‌شود و ساختمان‌ها، پارک‌ها و دیگر نمادهای شهری در اطراف هسته قرار گرفته‌اند. با کمی دقت در تصویر متوجه خواهید شد در هیچ‌یک از شهرها خیابان طراحی نشده و اثری از آنها نیست. چراکه طراحان شهر شش ضلعی هیوندای معتقدند خودروها باید در زیرزمین و مسیرهای تونل شکل رفت و آمد کنند.

شهر هوشمند شش ضلعی هیوندای که کاملا با فناوری خودران معرفی شده، حمل و نقل و تحویل کالاها و خدمات را مبتنی بر هاب‌های منطقه‌ای متصور شده است. جالب است بدانید وظیفه انتقال کالاها از این هاب‌ها به عهده ربات‌هاست و بر استفاده از انرژی سبز و پایدار و تجدید پذیر تاکید دارد. منبع انرژی این شهر نیز توسط ژنراتورهایی پیل سوختی تامین می‌شود که از طریق یک شبکه هوشمند توزیع و تقسیم خواهد شد.

شاید در نگاه اول طراحی این شهر به نوعی جاه طلبانه به نظر برسد اما اگر از تحقیقاتی که کره‌ای در زمینه راهکارهای مرتبط با صنعت حمل‌ونقل باخبر باشید متوجه خواهید شد که آنچنان هم دور از ذهن نیست. چراکه این شرکت در ژانویه سال جاری از سکوهای رباتیک Plug & Drive رونمایی کرد که نشان می‌دهد قبلا به آن فکر کرده است.

این سکوها با اتصال به اشیاء کوچک و با استفاده از فناوری لایدار و قوای محرکه برقی، آنها را جابجا می‌کنند. این سکوها که به وسیله یک جوی استیک کنترل می‌شوند بهترین گزینه برای جابجایی در انبارهای کالا هستند و به قدری قدرت آنها زیاد است که می‌توانند انسان را نیز جابجا کنند.

یونگچو چی مدیر بخش نوآوری شرکت درباره پروژه شهر شش ضلعی هیوندای می‌گوید: «شهرها سازمان‌های پیچیده‌ای هستند و برنامه‌ریزی برای ساخت یک شهر کامل و بی‌نقص کار سختی است. اما چنین پروژه‌هایی می‌توانند ما را در مسیری درست قرار دهند.»

گفتنی است، با توجه به اینکه این ایده تا حد زیادی مبتنی بر ربات‌های پیشرفته و فناوری خودران است، به نظر می‌رسد زمان زیادی برای تحقیق و به ثمر نشستن آن نیاز است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شهر هوشمند شش ضلعی هیوندای چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر