;
coinex

احتمال ورشکستگی صرافی FTX قوت گرفت ؛ چند درصد اتریوم از دست رفت؟

خبر ورشکستگی صرافی FTX بسیاری از سرمایه‌گذاران را وحشت‌زده کرده است. بیش از 90 درصد اتریوم از کیف پول FTX خارج شد.

خبر ورشکستگی صرافی FTX تن بسیاری از از سرمایه‌گذاران در این صرافی را لرزاند. طبق آخرین اخبار، بسیاری از کاربران آلت‌کوین‌های مختلف کیف پول خود را از صرافی FTX خارج کرده‌اند. بر این اساس بیش از 90 درصد اتریوم از این صرافی خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اتریوم در سال 2023 ؛ پیش بینی قیمت، آینده و نقشه راه ETH

احتمال ورشکستگی صرافی FTX

انتقال اخیر بیش از ۵۰۰ میلیون دلار توکن (FTT) صرافی FTX به بایننس، شک و تردیدهای زیادی را در مورد امور مالی این صرافی ارز دیجیتال ایجاد کرده است. اگرچه سم بنکمن-فرید، مدیرعامل FTX اطمینان داده که همه عملیات‌های این صرافی به خوبی کار می‌کنند، اما به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران بسیار وحشت‌زده شده‌‌اند.

به غیر از فروش گسترده FTT، کاربران آلت کوین‌های دیگری مانند اتریوم (ETH) را نیز از کیف پول اصلی صرافی FTX خارج می‌کنند. بر اساس داده‌های درون زنجیره‌ای، به دنبال بحران به وجود آمده برای FTX، بیش از ۹۰ درصد اتریوم از کیف پول اصلی این صرافی خارج شده است.

ورشکستگی صرافی FTX

در همین راستا، پلتفرم تحلیلی Santiment گزارش می‌دهد:

تنها در دو روز، مقدار اتریوم نگهداری‌شده در کیف پول اصلی FTX از ۳۲۲ هزار به ۳۲ هزار کاهش یافته است. در یک نقطه، میزان خروج اتریوم از این کیف پول به ۵۰۰ دلار ETH در دقیقه رسید. با وجود اختلافات مداوم بین بنکمن-فرید و چانگ‌پنگ ژائو (مدیرعامل بایننس)، انتظار اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی را داشته باشید.

علاوه بر این، داده‌های پلتفرم Nansen نشان می‌دهند که FTX در هفت روز گذشته، بالاترین میزان استیبل کوین خروجی در بین صرافی‌ها را داشته است. طبق گزارش‌ها، این صرافی در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۵۰ میلیون دلار و در ۴۸ ساعت گذشته نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار خروجی خالص داشته است.

در طول زمستان ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲، پلتفرم‌های بسیاری گزینه برداشت وجوه را غیرفعال کردند. همین موضوع باعث نگرانی شدید جامعه رمزارزها شده است. در نتیجه، هرگونه احساسات منفی منجر به واکنش شدید می‌شود.

در این میان، بنکمن-فرید به کاربران اطمینان می‌دهد: «یک رقیب با شایعات نادرست سعی در متوقف کردن ما دارد. حال FTX خوب است. حال دارایی‌ها خوب است. FTX سرمایه کافی برای پوشش تمام دارایی‌های مشتریان را دارد. ما دارایی‌های مشتریان را (حتی در خزانه) سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم. ما همه برداشت‌ها را پردازش کرده‌ایم و ادامه خواهیم داد.»

وی افزود:

صرافی FTX به شدت تنظیم شده است، حتی اگر این موضوع، سرعت آن را کند کند. ما ممیزی GAAP را داریم، با بیش از ۱ میلیارد دلار پول نقد اضافی. ما سابقه طولانی در حفاظت از دارایی‌های مشتریان داریم و این امر امروز نیز صادق است.

ورشکستگی صرافی FTX

از آنجایی که برداشت‌های گسترده اتریوم از FTX انجام می‌شود، مدیرعامل بایننس از این فرصت استفاده کرد و اظهار داشت که آنها بیش از ۸ میلیارد دلار سپرده ETH در دو کیف پول سرد دارند: «اینها پول ما نیستند. آنها دارایی‌های کاربران هستند. ما فقط نگهبان هستیم.»

هنوز مشخص نیست که قصد ژائو از این اظهارات، جذب کاربران FTX بوده است یا خیر. بر اساس داده‌های منتشرشده، در حالی که FTX سپرده‌گذاران خود را از دست می‌دهد، به نظر می‌رسد که بایننس تقریباً ۴۱۱ میلیون دلار در جریان نقل و انتقالات در همان دوره زمانی به دست آورده است.

قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال

قیمت توکن FTX در ۲۴ ساعت گذشته در بحبوحه فروش گسترده ۳۰ درصد دیگر سقوط کرده و به ۱۶ دلار رسیده است. در زمان نگارش این خبر، اتریوم نیز با بیش از ۷ درصد افت در ۲۴ ساعت گذشته، در محدوده قیمتی ۱،۴۷۵ دلار معامله می‌شود.

در این میان، به نظر می‌رسد که سولانا (SOL) نیز در معرض خطر سقوط قابل‌توجهی قرار دارد؛ چراکه بنکمن-فرید یکی از سرمایه‌گذاران اولیه سولانا بود. در زمان نگارش این خبر، سولانا با بیش از ۱۶ درصد افت در ۲۴ ساعت گذشته، در محدوده قیمتی ۲۷ دلار معامله می‌شود.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز با بیش از ۵ درصد افت، بار دیگر به کمتر از سطح ۱ تریلیون دلار سقوط کرده و به ۹۷۹٫۹ میلیارد دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص احتمال ورشکستگی صرافی FTX چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر