;
coinex

الزامی شدن اخذ اینماد برای همه پرداخت یارها ؛ کاسه صبر کسب‌وکارها لبریز شد!

شاپرک در نامه‌ای خطاب به مدیران از الزامی شدن اخذ اینماد برای همه پرداخت یارها خبر داده و گفته از 24 آبان، پایانه‌های فاقد اینماد غیرفعال می‌شوند.

شاپرک با ارسال نامه‌ای برای مدیران پرداخت‌ یارها اعلام کرده که از چند روز دیگر یعنی 24 آبان، پایانه‌های اینترنتی فاقد اینماد یا دارای هویت نامنطبق غیرفعال خواهند شد. این در حالی است که این الزام پیش از این محدود به کسب‌وکارهای جدید شده بود.

بیشتر بخوانید: واکنش سخنگوی دولت به وعده انتخاباتی رئیسی برای عدم فیلترینگ اینستاگرام

الزامی شدن اخذ اینماد برای همه پرداخت یارها

اجباری شدن ای نماد یکی از مهمترین مسائل مرتبط با کسب‌وکارهای آنلاین است که بر اساس گفته صاحبین کسب‌وکارها، تبعات منفی زیادی برای استارتاپ‌ها و فعالان این حوزه به همراه داشته است. حال و در شرایطی که فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی نفس کسب‌وکارها را به شماره انداخته، فشاری مضاعف از سوی شاپرک به کسب‌وکارها وارد شده است.

بنابر نامه‌ای که از سوی مجید خاکپور عضو هیات مدیره انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی منتشر شده است، شاپرک 19 آبان ماه با ارسال نامه‌ای به مدیران پرداخت‌یارها، بر انجام اقدامات مقتضی جهت درج اطلاعات صحیح پذیرندگان اینترنتی و اخذ نماد اعتماد الکترونیکی برای همه آن‌ها تاکید کرده است.

گفتنی است که از 24 آبان‌ماه، 6 هفته به کسب‌وکارهای آنلاین مهلت داده شده که این موارد را حتما رعایت کنند و بعد از پایان این مهلت، شاپرک راسا پایانه‌های فاقد ای‌نماد یا دارای هویت نامنطبق با مالک نماد را غیرفعال می‌کند و مسئولیت هر نوع اختلال و تبعات ناشی از آن نیز بر عهده شرکت است!

الزامی شدن اخذ اینماد برای همه پرداخت یارها ؛ کاسه صبر کسب‌وکارها لبریز شد!

گرچه موضوع الزامی شدن اینماد در یک سال اخیر بیشتر برای کسب‌وکارهای نوپا مطرح شده بود و آن دسته از فروشگاه‌های آنلاین که پیش از این موفق به دریافت ای‌نماد شده بودند از آن معاف شده بودند، حالا و با دستور جدید شاپرک، این کسب‌وکارها نیز حتما باید ای‌نماد یا نماد اعتماد الکترونیکی را دریافت کنند.

سه‌ماه به این فروشگاه‌های آنلاین مهلت داده شده تا جهت دریافت نماد اعتماد اقدام کنند. در غیر این صورت، پرداخت‌یارها بایستی از ارائه خدمت به آن‌ها جلوگیری نمایند.

اجرای این دستور به شکل مشخص دو بخش از بازار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ اول کسب‌وکارهای کوچک و خانگی و همین‌طور شرکت‌های پرداخت‌یار که درگاه پرداخت را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهند. برای مثال در حال حاضر مشخص نیست که کسب‌وکاری که می‌تواند اینماد و درگاه پرداخت مستقیم بگیرد، چه نیازی به پرداخت‌یارها دارد؟ از سوی دیگر این روند ضربه مهمی به کسب‌وکارهای دیگر خصوصا کسب‌وکارهای کوچک خانگی وارد می‌کند که با فرایندهای ای‌نماد و چالش‌های دریافت آن اشنایی ندارند.

از سوی دیگر در حال حاضر مشخص نیست تکلیف کسب‌وکارهای خاصی مانند صرافی‌های رمزارزی چه می‌شود؟ علت هم اینکه هنوز قانونگذاری در مورد این صرافی‌ها انجام نگرفته است و امکان اخذ نماد اعتماد الکترونیکی را ندارند و از خدمات پرداخت‌یاری استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص الزامی شدن اخذ اینماد برای همه پرداخت یارها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر