;
coinex

مقایسه دوربین آیفون 14 پرو مکس با پیکسل 7 پرو ؛ رقابت شانه به شانه!

در این مقاله به مقایسه دوربین آیفون 14 پرو مکس با پیکسل 7 پرو می‌پردازیم تا ببینیم ادعای این دو کمپانی درباره قابلیت‌های دوربین تا چه اندازه درست است. آیا آیفون 14 پرو مکس بهترین دوربین گوشی را دارد؟

گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو دو گوشی جدید کمپانی گوگل هستند که از تراشه جدید Google Tensor G2 بهره می‌برند. گوگل در طراحی این تراشه، قابلیت‌های ویژه‌ای را برای پردازش عملکرد دوربین قرار داده که از جمله آنها می‌توان به زوم سوپر باکیفیت و عکاسی فوق‌العاده رده‌بالا در نور کم اشاره کرد.

قابلیت‌های دوربین گوگل پیکسل 7 پرو سروصدای زیادی به پا کرده است که باعث شد در این مقاله به مقایسه دوربین گوگل پیکسل 7 پرو با آیفون 14 پرو مکس بپردازیم. مقایسه دوربین این گوشی با بهترین آیفون موجود در بازار جذابیت‌های زیادی دارد و ادعای هر دو کمپانی را زیر ذره‌بین می‌برد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه دوربین آیفون 14 پرو مکس با پیکسل 7 پرو

قبل از مقایسه دوربین Pixel 7 Pro با iPhone 14 Pro Max بد نیست مشخصات دوربین این گوشی‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم. گوگل در طراحی گوشی پیکسل 7 پرو از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5x استفاده کرده است. در نمای جلویی این گوشی نیز یک دوربین سلفی 10.8 مگاپیکسلی قرار دارد.

مقایسه دوربین آیفون 14 پرو مکس با پیکسل 7 پرو
مقایسه دوربین آیفون 14 پرو مکس با پیکسل 7 پرو

از سوی دیگر، گوشی آیفون 14 پرو مکس از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید، 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

مقایسه دوربین آیفون 14 پرو مکس با پیکسل 7 پرو از نظر HDR در روشنایی روز

در بخش اول مقایسه دوربین آیفون 14 پرو مکس با پیکسل 7 پرو به قابلیت‌ عکاسی این دو گوشی در روشنایی روز می‌پردازیم. هر دو گوشی در روشنایی روز، عملکرد بسیار خوبی دارند. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، عکسی که با دوربین پیکسل 7 پرو ثبت شده، تناژ گرم‌تری نسبت به عکس آیفون 14 پرو مکس دارد. در این تصاویر به‌خوبی مشخص است که وضوح عکس‌های هر دو دوربین در تمام قسمت‌های کادر عکس یکسان است.

گل‌ولای نزدیک پیاده‌راه در نمونه پیکسل 7 پرو، کمی‌ قرمز‌تر به نظر می‌رسد که نشان‌دهنده تناژ رنگی گرم‌تر در این گوشی است. از طرف دیگر، نمونه عکسی که با دوربین iPhone 14 Pro Max ثبت شده، رنگ‌های واقعی‌تری دارد و درواقع، رنگ گل‌ولای، به واقعیت نزدیک‌تر است.

نمونه‌ عکس‌های زیر، این ادعا را بهتر ثابت می‌کنند. مقایسه دوربین پیکسل 7 پرو با آیفون 14 پرو مکس در این عکس‌ها نشان می‌دهد که هر دو گوشی، المان‌ها و عناصر موجود در قاب را به‌خوبی ثبت کرده‌اند. زوم کردن در مرکز تصویر یا گوشه‌ها و دو طرف قاب نشان می‌دهد که رزولوشن و جزئیات در تمام قسمت‌ها به یک‌ میزان ثبت شده‌اند.

همان‌طور که گفتیم، رنگ قهوه‌ای گلدان قهوه‌ای که به درخت آویزان شده، در نمونه عکس آیفون 14 پرو واقعی‌تر است. در این نمونه‌ها هم می‌بینیم که گوگل پیکسل 7 پرو، تناژ رنگی گرم‌تری دارد و گلدان، ته‌رنگ قرمزی بیشتری دارد.

مقایسه دوربین Pixel 7 Pro با iPhone 14 Pro Max از نظر لنز زاویه باز

مقایسه دوربین iPhone 14 Pro Max با Pixel 7 Pro در قابلیت زاویه باز یا Wide angle نشان می‌دهد که گوشی آیفون عملکرد بهتری دارد. همان‌طور که در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید، وضوح تصویر در گوشه‌های کادر نمونه عکس گوشی آیفون، بالاتر از پیکسل 7 پرو است. توجه کنید که اختلاف این دو عکس، در روشنایی و تاریکی نیست. هرچقدر که از قسمت میانی عکس فاصله بگیریم و با دقت بیشتری به گوشه‌های عکس‌ها نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که corner sharpness یا همان میزان وضوح در اطراف و گوشه‌های کادر عکس، در نمونه عکس آیفون 14 پرو مکس بالاتر است.

نکته دیگری که در این بخش از مقایسه دوربین پیکسل 7 پرو با آیفون 14 پرو مکس قابل توجه است، تناژ رنگی صورتی است که سنسور پیکسل 7 پرو به عکس‌ها اضافه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه باتری شیائومی 12 پرو با وان پلاس 10 پرو ، پیکسل 7 و ویوو X80

بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ

در نمونه عکس زیر نیز تایید این ادعا را مشاهده می‌کنید. جزئیات تصویر در قسمت گوشه کادر که آپارتمان را نشان می‌دهد، بیشتر دیده می‌شود. از طرفی، تناژ رنگی صورتی در این نمونه‌ها، مخصوصا در رنگ آپارتمان‌ها بیشتر احساس می‌شود. رنگ سفید ماشینی که در وسط کادر قرار دارد نیز این موضوع را نشان می‌دهد.

مقایسه دوربین iPhone 14 Pro Max با Pixel 7 Pro از نظر لنز تله‌فوتو

در بخش بعدی به مقایسه دوربین پیکسل 7 پرو با آیفون 14 پرو مکس از نظر لنز تله‌فوتو می‌پردازیم. قبل از هرچیز، بهتر است بدانید که هر دو گوشی می‌توانند خروجی یا عکس ثبت شده با دوربین اصلی را برش داده و یک تصویر با زوم 2x را ارائه دهند که تقریبا، با تصویری که توسط یک سنسور اپتیکال 2x ثبت می‌شود، برابری می‌کند.

عکس زوم 2x هر دو دوربین تقریبا یکسان بوده و رقابت در این بخش،‌ شانه به شانه است.

برای مثال، در گلبرگ‌های گل قرمز در تصویر زیر، وضوح و جزئیات در هر دو تصویر به‌یک اندازه است. یکی از تفاوت‌های اساسی که در این دو عکس دیده می‌شود، نوردهی کم دوربین پیکسل 7 پرو در رنگ‌های روشن است و به همین دلیل، متوجه می‌شوید که رنگ قرمز گل در نمونه عکس ثبت شده با پیکسل 7 پرو، کمی متفاوت به نظر می‌رسد.

از طرف دیگر، تصویر ثبت شده با دوربین آیفون 14 پرو مکس، رنگ‌های واقعی‌تر را به نمایش می‌گذارد و برخلاف پیکسل 7 پرو، رنگ قرمز گل در این عکس، دستکاری شده و زیباتر به‌نظر می‌رسد.

همین مسئله در عکس گل زرد رنگ نیز صدق می‌کند. چه در حالت بوکه و چه در حالت متمرکز روی گل و اطراف آن، مشاهده می‌کنیم که وضوح و جزئیات در هر دو عکس بسیار بالا و تقریبا یکسان است. در این بخش از مقایسه دوربین آیفون 14 پرو مکس با پیکسل 7 پرو مشاهده می‌کنیم که رنگ‌ها در گوشی آیفون، واقعی‌تر هستند. نمونه عکس پیکسل 7 پرو نیزجذابیت بالایی دارد؛ اما می‌بینیم که زردی رنگ گل، تلطیف و ملایم‌تر شده است.

گوشی آیفون 14 پرو مکس به سنسور تله‌فوتو با زوم اپتیکال 3x مجهز است و بدیهی است که عکس‌ها در حالت زوم 3x، وضوح بیشتری داشته باشند. البته، این بدان معنا نیست که پیکسل 7 پرو در این بخش عملکرد خوبی ندارد. برای مثال، در تصویر زیر با گل صورتی مشاهده می‌کنید که هر دو گوشی، عکس را در حالت 3x به‌خوبی ثبت کرده‌اند.

نوردهی کم پیکسل 7 پرو در این عکس‌ها نیز تکرار شده و می‌بینیم که کمی تاریک‌تر به‌نظر می‌رسند. با این‌حال، هر دو عکس وضوح بالایی دارند و حتی در جالت برش 100 درصد نیز جزئیاتی یکسانی را مشاهده می‌کنیم.

آیفون 14 پرو مکس در مقابل سنسور تله‌فوتو 5x پیکسل 7 پرو هم کم نمی‌آورد و تشخیص تفاوت نمونه‌ عکس‌های این گوشی‌ها در این حالت، کار سختی است. در نظر داشته باشید که عکس ثبت شده با دوربین پیکسل 7 پرو، وضوح بیشتری دارد؛ هرچند که برای تشخیص تفاوت آنها، باید در جزئیات پیکسل‌ها متمرکز شوید.

تصویر زیر، این بخش از مقایسه دوربین iPhone 14 Pro Max با Pixel 7 Pro را به‌خوبی نشان می‌دهد. با نگاه به این عکس‌ها متوجه می‌شوید که جزئیات در اطراف گلبرگ‌ها در هر دو عکس به‌خوبی ثبت شده است. علا‌وه‌براین، می‌بینیم که عملکرد پیکسل 7 پرو بهتر بوده و تصویر، وضوح بالاتری دارد. اما رنگ‌ها در عکس گوشی آیفون واقعی‌تر هستند که شاید این‌ دفعه ترجیح دهید چندان واقعی هم نباشند!

با این اوصاف، عملکرد دوربین پیکسل 7 پرو در حالت زوم 10x و بالاتر نیز بهتر از آیفون 14 پرو مکس خواهد بود. برای مثال، اگر به تصویر زیر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که وضوح غنچه‌های صورتی در نمونه پیکسل 7 پرو بیشتر است.

در حالت زوم 15x که بالاترین میزان زوم در آیفون 14 پرو مکس است، اوضاع به همین ترتیب باقی می‌ماند و در نمونه عکس زیر، مشاهده می‌کنیم که گوشی گوگل در این بخش از مقایسه دوربین آیفون 14 پرو مکس با پیکسل 7 پرو، عملکرد بهتری دارد. دکل مخابراتی که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید، در نمونه‌ی پیکسل 7 پرو واضح‌تر به نظر می‌رسد. بد نیست بدانید که این گوشی از زوم 30x نیز پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2022

بهترین گوشی های سامسونگ تا 15 میلیون تومان

مقایسه دوربین آیفون 14 پرو مکس با پیکسل 7 پرو از نظر سلفی و پرتره سلفی

مقایسه دوربین پیکسل 7 پرو با آیفون 14 پرو مکس در این بخش جذاب‌تر می‌شود. بررسی گوشی آیفون در این بخش کمی پیچیده است؛ چراکه عکس‌ها، وضوح بیشتر و رنگ‌های واقعی‌تری دارند؛‌ اما تشخیص لبه‌ها چندان تعریفی ندارد.

در عکس زیر مشاهده می‌کنید که عکس ثبت شده با دوربین آیفون 14 پرو مکس، تناژ رنگ پوست را واقعی‌تر به نمایش گذاشته و در نواحی اطراف چشم، وضوح و جزئیات بیشتری دیده می‌شود. از طرف دیگر، در سلفی ثبت شده با دوربین پیکسل 7 پرو، تناژ رنگی نارنجی دیده می‌شود و وضوح هم به‌اندازه‌ی نمونه آیفون، بالا نیست.

در عملکرد پرتره سلفی می‌بینیم که عملکرد گوشی گوگل بهتر است. در نمونه عکس زیر مشاهده می‌کنید که افکت بوکه در پیکسل 7 پرو، عکس زیباتری را ثبت کرده و مرز تاری فضای اطراف با سوژه اصلی، با وضوح بیشتری ثبت شده است.

مقایسه دوربین آیفون 14 پرو مکس با پیکسل 7 پرو از نظر عکاسی در حالت شب

با مقایسه دوربین Pixel 7 Pro با iPhone 14 Pro Max در بخش عکاسی نور کم و حالت شب مشاهده می‌کنیم که با تاریک شدن هوا، ‌عملکرد پیکسل 7 پرو بهتر می‌شود. با فعال کردن ابزار شب‌نمای پیکسل 7 پرو، می‌بینیم که دوربین این گوشی در عکاسی نور کم، عکس‌هایی با وضوح و جزئیات بالاتر را ثبت می‌کند. علاوه‌براین، دوربین پیکسل 7 پرو، لنز فلر یا شراره نوری را بهتر کاهش می‌دهد.

نکته دیگری که در این بخش از مقایسه دوربین آیفون 14 پرو مکس با پیکسل 7 پرو مشخص می‌شود، این عکس که گوشی آیفون در تراز سفیدی عکس مشکل دارد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، خطوطی با تناژ رنگی آبی در اطراف چراغ‌های روشنن راه‌پله‌ها دیده می‌شود. بنابراین، اگر به عکاسی در نور کم علاقه دارید، گوشی پیکسل 7 پرو گزینه بهتری است.

جمع‌بندی

انتخاب برنده‌ی مقایسه دوربین پیکسل 7 پرو با آیفون 14 پرو مکس کار دشواری است. هر دو گوشی،‌ نقاط قوت و ضعف خاص خود را داشتند و رقابت در بسیاری بخش‌ها شانه به شانه بود. آیفون 14 پرو مکس، رنگ‌های واقعی‌تری را ثبت می‌کند. از سوی دیگر، پیکسل 7 پرو عملکرد زوم بهتری دارد. در بخش دوربین اولتراواید نیز شاهد بودیم که وضوح تصاویر آیفون 14 پرو مکس بالاتر است؛ اما پیکسل 7 پرو، این کمبود را در بخش عکاسی نور کم جبران کرد. در نهایت، با توجه به عملکرد خوب هر دو دوربین، همه‌چیز به سلیقه کاربر برمی‌گردد تا ببیند به کدام‌یک از این قابلیت‌ها نیاز دارد.

سوالات متداول

آیا دوربین‌های حرفه‌ای بهتر از دوربین آیفون هستند؟

عملکرد آیفون‌ها در عکاسی حالت شب به مرور زمان بهتر شده است؛ اما اگر می‌خواهید عکس‌هایی با وضوح بالا با بیشترین جزئیات را در روشنایی محیط‌های داخلی و نور کم ثبت کنید، بهتر است بدانید که هیچ دوربین گوشی نمی‌تواند عملکرد مشابه دوربین‌های فول فریم DSLR با لنزهای پرسرعت داشته باشد. هرچه‌قدر که لنزها بزرگ‌تر باشند، نور بیشتری را ثبت می‌کنند.

کدام گوشی بهترین دوربین را دارد؟

در حال حاضر، گوشی‌ گلکسی S22 اولترا سامسونگ، در صدر جدول بهترین دوربین گوشی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

منبع: 91mobiles

نظر شما درباره مقایسه دوربین آیفون 14 پرو مکس با پیکسل 7 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    واقعا گوگل پیکسل کیفیت بهتری داره و بسیار زیبا رنگ ها و روشنایی رو کنترل کرده

    پاسخ

    به نظر میرسه که دوربین آیفون بهتره

    پاسخ