;
coinex

آمازون هزار میلیارد دلار از دست داد ؛ 4 شرکت بزرگ آمریکا درگیر بحران مالی هستند!

طبق گزارش‌ها آمازون هزار میلیارد دلار از دست داد . بنابراین آمازون به اولین شرکتی تبدیل شد که 1 تریلیون دلار از ارزش سهام خود در سال جاری را از دست داده است.

آمازون، یکی از اولین شرکت‌های معتبر با ارزش هزار میلیارد دلاری بود که به تازگی رکورد ریزش ارزش سهام را جابه‌جا کرده است. این هفته، فروشگاه همه چیز فروشی جف بزوس، آمازون هزار میلیارد دلار از دست داد . این اولین شرکت سهامی عام هست که یک تریلیون دلار از ارزش سهام خود را از دست داده است.

این ارقام حیرت‌انگیز که برای اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شد، از نتایج بدتر شدن اوضاع اقتصاد در گزارش‌های مکرر سود و زیان گسترده بازار سهام است. آمازون، با ارزش 1.882 تریلیون دلار در 21 ژوئن (31 خرداد ماه)، روز پنجشنبه ارزش نسبتاً ناچیز 878 میلیارد دلاری را گزارش کرد. مایکروسافت که سال گذشته برای مدت کوتاهی از اپل به عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان نیز پیشی گرفته بود، با ضررهای ارزشی بازار در سال جاری به ارزشی در حدود 900 میلیارد دلار رسیده است. در مجموع، ریزش این دو شرکت از تأثیرات سال مالی بد بازار سهام در حوزه فناوری بوده است.

بیشتر بخوانید: ضرر میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی در نتیجه تحریم چین ؛ خودزنی به سبک آمریکایی!

آمازون هزار میلیارد دلار از دست داد

این کاهش‌ها فقط به آمازون و مایکروسافت محدود نمی‌شود. طبق گزارش‌ها، پنج شرکت برتر فناوری ایالات متحده در سال جاری مجموعاً 4 تریلیون دلار از ارزش خود را از دست داده‌اند. برای روشن شدن حجم این بحران، لازم به ذکر است که این عدد بیشتر از مجموع تولید ناخالص داخلی کشورهای ترکیه، آرژانتین و سوئیس است.

آمازون، به ویژه، در ماه گذشته با درآمدهای سه ماهه سوم که نتوانست انتظارات را برآورده کند، سرمایه گذاران را بسیار ناامید کرد. بدتر از آن، این شرکت اعلام کرد که انتظار دارد در سه ماهه چهارم رشد سالانه تنها 2 تا 8 درصدی داشته باشد. این برای یک شرکت معمولی خوب است، اما در مورد آمازون که تاکنون پیوسته در حال رشد بی‌امان بوده، اصلاً خبر خوبی نخواهد بود. مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، آمازون نیز مجبور شد با مشکل کاهش تقاضا در محصولات حوزه تجارت الکترونیکی دست و پنجه نرم کند زیرا مصرف‌کنندگانی که کمتر نگران کووید-19 بودند، شروع به بازگشت به فروشگاه‌های خرده‌فروشی کردند.

آمازون هزار میلیارد دلار از دست داد

اندی جاسی، مدیرعامل این شرکت پس از گزارش درآمد سه ماهه سوم گفت:

بدیهی است که اتفاقات زیادی در محیط اقتصاد کلان رخ می‌دهد. اما ما سرمایه‌گذاری‌هایمان را متعادل می‌کنیم تا ریسک‌های استراتژیک بلندمدت خود را، ساده‌تر رفع کنیم.

نکته مثبت این است که آمازون تاکنون موفق شده است از تعدیل نیرو چشمگیر که بر بسیاری از کارکنان صنعت فناوری تأثیر گذاشته است، جلوگیری کند. ولی این بدان معنا نیست که دلیلی برای نگرانی وجود نداشته باشد. در اوایل این ماه، این شرکت به منظور پوشش دادن هزینه‌های تمام کارکنان شرکت خود از استخدام‌های برنامه‌ریزی شده قبلی خود چشم‌پوشی کرد. بت گالتی، معاون ارشد تجربه و فناوری آمازون، در یادداشتی از چشم انداز اقتصادی نامطمئن و افزایش استخدام در سال‌های اخیر به عنوان محرک‌های اصلی این رکود نام برد.

چهار سال پیش، اپل اولین شرکتی بود که به ارزش یک تریلیون دلاری دست یافت. اپل به نحوی موفق شد این ارزش‌گذاری را در سال‌های پس از آن برای مدت کوتاهی سه برابر کند و پس از آن شرکت‌های دیگری نیز از جمله آمازون، مایکروسافت، متا و آرامکو عربستان سعودی، همگی توانستند از رقمی که زمانی دست نیافتنی بود، عبور کنند. اکنون، در سال 2022، به جای نوشتن داستان موفقیت شرکت‌هایی که به آن امتیاز تریلیون دلاری دست یافته‌اند، داستان‌های معنادارتر حول محور شرکت‌هایی متمرکز می‌شوند که می‌توانند همان مقدار ارزش سهام را از دست بدهند و سطوح نامناسبی از ثروت را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اینکه آمازون هزار میلیارد دلار از دست داد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizmodo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر