;
coinex

نیما نامداری: اینترنت فعلی هیچ تفاوتی با قطعی اینترنت ندارد

عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در موضوع اعمال محدودیت اینترنت، وضعیت اینترنت فعلی را دقیقاً برابر با همان قطعی اینترنت می‌داند.

اینترنت فعلی مورد استفاده توسط کاربران در حقیقت هیچ تفاوتی با قطعی اینترنت ندارد. نیما نامداری معتقد است، وقتی شبکه‌های اجتماعی خارجی و و اختلالات اینترنتی و عدم دسترسی به ابزارهای رفع محدودیت در میان باشد، عملاً اینترنتی در کشور وجود ندارد. به گفته او فیلترینگ اینستاگرام، واتس‌اپ و تلگرام، دامنه دسترسی مردم را شدیدا محدود کرده است.

بیشتر بخوانید: مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

اینترنت فعلی هیچ تفاوتی با قطعی اینترنت ندارد

عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفت، اینترنت فعلی به شکل قطره‌چکانی و با فیلترینگ گسترده در دسترس مردم قرار دارد. به گفته «نیما نامداری»، این نوع از دسترسی به اینترنت از نظر مردم فرق چندانی با قطعی اینترنت ندارد. نامداری در مصاحبه با اکو ایران، با اشاره به اینکه اظهار نظر دولت مبنی بر قطع نشدن اینترنت از لحاظ تئوری درست است، اعلام کرد:

فیلترینگ اینستاگرام، واتس‌اپ و تلگرام، اعمال اینترنت ملی یا به عبارتی دسترسی صرفا به سایت‌هایی که سرور داخلی دارند و همچنین تلاش برای اختلال در فیلترشکن‌ها دسترسی به اینترنت را برای مردم تا جایی محدود کرده که تفاوتی با قطعی کامل اینترنت ندارد.

اینترنت فعلی

نامداری با اشاره به اینکه بخش مهمی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که درک مردم از اینترنت فعلی به واسطه آنها شکل گرفته فیلتر شده‌اند به آمارهای منتشر شده توسط اپراتورهای تلفن همراه اشاره کرد و گفت: «بر اساس این آمارها تقریبا 70 درصد پهنای باند اینترنت کشور توسط سه اپلیکیشن اینستاگرام، واتس‌اپ و تلگرام استفاده می‌شود.»

به گفته او در پی فیلترینگ این سه اپلیکیشن، از نظر مردم محدودیت اینترنت شکل گرفته است. نامداری در ادامه توضیحات خود به موضوع Iran access اشاره کرد و گفت:

در ساعاتی از شبانه روز در بخش‌هایی از کشور دسترسی به اینترنت به طوری محدود می‌شود که کاربران صرفا به سایت‌هایی دسترسی دارند که سرور آنها در کشور قرار دارد. این روند را Iran access می‌گویند.

او با تاکید بر اینکه افراد در این شرایط به هیچ سرویس خارجی دسترسی ندارند، گفت: «یکی از این سرویس‌های خیلی مهم گوگل است. قطعی موتور جست‌وجوی گوگل به این معنی است که افراد حتی سایت‌های داخلی که پیشتر در این موتور جست‌وجو پیدا می‌کردند هم در دسترس نیست.»

عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، این عدم دسترسی را دلیلی عنوان کرد که مردم اعلام می‌کنند اینترنت قطع است.

اینترنت فعلی

نامداری با اشاره به اینکه مورد سوم به ایجاد اختلال در کارکرد VPN ها برمی‌گردد، گفت:

تنظیمات شبکه زیرساخت کشور به دلیل تلاشی که برای از کار انداختن VPN انجام می‌شود احساس کندی اینترنت را به کاربر القا می‌کند.

به گفته او کاربر در چنین شرایطی هرچند احساس می‌کند اینترنت وصل است اما احساس مطلوب دسترسی به اینترنت با کیفیت را ندارد. عضو هیئت‌مدیره نصر تهران با تائید اینکه حرف دولت از نظر تئوری درباره قطع نشدن اینترنت درست است، با اشاره به قطره‌چکانی شدن اینترنت و فیلترینگ گسترده، گفت: «در چنین شرایطی احساس کاربران عدم دسترسی به اینترنت و قطعی اینترنت است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اینترنت فعلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر