;
coinex

ستون عظیم متان در تهران توسط یک شرکت ایرانی نیز تایید شد ؛ زاکانی و چمران چه چیزی را تکذیب می کنند؟

گرچه شهردار و رئیس شورای شهر تهران با قاطعیت و با زیر سوال بردن ناسا، ستون عظیم متان در تهران را انکار کردند، اما حالا این موضوع توسط یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی نیز تایید شده است.

بعد از اینکه زاکانی و مهدی چمران ماجرای رویت توده عظیم متان در جنوب تهران را انکار کردند، یک شرکت دانش بنیان ایرانی ادعای این دو را رد کرده و خبر توده متان در جنوب تهران را تلویحا تایید کرده است.

بیشتر بخوانید: رصد وضعیت انتشار متان در سطح جهان ؛ ماهواره‌های سازمان ملل کار خود را آغاز کردند

ستون عظیم متان در تهران

یک شرکت ایرانی دانش بنیان گرید یک شهرداری در زمینه آنالیز داده‌های ماهواره‌ای محیط زیستی ایرانی اصالت داده گزارش ناسا در جنوب تهران را تایید کرده است.

در مدت اخیر ماجرای رویت توده‌های متان در ایران ابتدا در جنوب تهران و سپس در استان فارس جنجال‌برانگیز شده بود. گزارشی که معاون پسماند شهرداری گفت آن را به او ارجاع نداده‌اند و ندیده است و شهردار نیز در خصوص آن گفت:

«تمام حرف های ناسا دروغ است و این هم روی دروغ های دیگر!»

ستون عظیم متان در تهران توسط یک شرکت ایرانی نیز تایید شد ؛ زاکانی و چمران چه چیزی را تکذیب می کنند؟

در شرایطی که برخی رسانه‌های داخلی در تلاش برای صحت‌سنجی ادعا و داده‌ها بودند، رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران هم مدعی شد که تصویر منتشر شده مربوط به ایران نیست و تکذیبش کرد.

این تکذیب ها اما درحالی اتفاق می‌افتد که سازمان ملی فضایی می‌تواند به صورت مستقل دراین باره تحقیقات کند اما استارتاپ دانش بنیان تیزنگر با مراجعه به تصاویر ماهواره‌ای اروپایی که تامین‌کننده تصاویر گوگل مپ است گزارش ناسا را تایید کرده است.

گزرش مربوط توسط هوشمند مشاهدات ماهواره‌ای (سهم) محصول دانش‌بنیان سطح یک شرکت تیزنگر تولید شده است. بخش تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان تیزنگرپایش طی دو سال تلاش توانسته با استفاده از دریافت تصاویر ماهواره‌ای و برخورداری از هوش مصنوعی، الگوریتم‌های بومی پردازش تصاویر را جهت شناسایی و پدیده‌های محیطی طراحی و تولید کند.

این محصول در بخش تشخیص نقاط آتش، تشخیص لکه‌های نفتی و تغییرات پوشش گیاهی از گروه ماهواره های سنتینل تاییدیه آژانس فضایی اروپا را کسب نموده است و در تشخیص لکه‌های نفتی خلیج فارس در مسابقات آژانس فضایی اروپا رتبه پنجم چهان را بدست آورد.

در این گزارش با استفاده از داده‌های ماهواره سنتینل ۵ سیستم کوپرنیک آژانس فضایی اروپا و پردازش سری زمانی سال ۲۰۲۲ در محدوده تهران میزان گاز متان مورد بررسی قرار گرفته است. سنجنده TROPOMI بر روی Copernicus Sentinel-۵ Precursor یک سنجنده تصویربرداری نادری است که باند‌های تصویری با طول موج بین امواج فرابنفش و امواج مادون قرمز را پوشش می‌دهد.

این سنجنده از تکنیک‌های سنجش از دور غیرفعال برای رسیدن به هدف خود با اندازه‌گیری در بالای جو (TOA)، تابش خورشیدی منعکس شده و تابش شده از زمین استفاده می‌کند.

متان (CH۴) بعد از دی اکسید کربن (CO۲)، مهمترین عامل در افزایش اثر گلخانه‌ای انسان‌زایی است. تقریباً سه چهارم انتشار متان انسانی است و به همین دلیل ادامه ثبت اندازه‌گیری‌های ماهواره‌ای مهم است. هدف سنجنده TROPOMI ارائه غلظت ستون CH۴ با حساسیت بالا به سطح زمین، پوشش مکانی/زمانی خوب و دقت کافی برای تسهیل مدل‌سازی معکوس منابع خواهد بود، در این پایش زمانی مشخص گردید از ماه شهریور غلظت گاز متان افزایش می یابدبه طوری که میانگین غلظت یک سال هدر این محدوده ۱.۹ppm می‌باشد.

با بررسی نقشه منتشر شده در سایت ناسا و گزارش تیزنگر میتوان دریافت محدوده های با غلظت بالا در جنوب تهران یکسان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ستون عظیم متان در تهران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر