;
coinex

توده عظیم ابر متان در آسمان استان فارس رویت شد / شرکت ملی نفت ایران بزرگترین تولیدکننده گاز گلخانه‌ای در جهان!

بعد از مشاهده ابر متان در جنوب تهران که بسیار خبرساز شد،‌ حالا و در فاصله کوتاهی از آن ماجرا، جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای حاکی از رویت توده عظیم ابر متان در آسمان استان فارس است!

بنابر گزارشی که حاصل همکاری خبرگزاری مطرح بلومبرگ با شرکت جی‌اچ‌جی است، بار دیگر یک توده عظیم متان در ایران رویت شده است، این‌بار نه در جنوب تهران بلکه جایی در جنوب ایران، استان فارس! به طور دقیق‌تر اگر بخواهید بدانید،‌ اطلاعات موجود مربوط به ابر متان استان فارس این توده متان را جایی در تاسیسات سوخت فسیلی دورافتاده‌ای در نزدیکی ارسنجان – خیرگو نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: خبر جنجالی ناسا درباره انتشار گاز متان بر فراز تهران ؛ همه چیز ناسا دروغ است! [+ ویدیو]

توده عظیم ابر متان در آسمان استان فارس

ماهواره GHGSat بامداد یکشنبه انتشار گاز متان را در نزدیکی تأسیسات سوخت فسیلی در گوشه‌ای دورافتاده از استان فارس در جنوب ایران مشاهده کرده است. این شرکت نظارت بر انتشار گازهای گلخانه‌ای، علت تشکیل این ابر متان در فارس را به فعالیت‌های مربوط به بخش نفت و گاز مرتبط می‌داند و تخمین زده که متان در این منطقه با سرعت 795 کیلوگرم در ساعت پخش می‌شود.

توده عظیم ابر متان در آسمان استان فارس رویت شد / شرکت ملی نفت ایران بزرگترین تولیدکننده گاز گلخانه‌ای در جهان!
ابر متان رویت شده در استان فارس

به نظر می‌رسد بلومبرگ برای کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص به شرکت ملی نفت ایران ایمیل زده، اما پاسخی دریافت نکرده است. البته برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم این چیز عجیبی نیست و بعید است که اساسا بلومبرگ پاسخی دریافت کند!

انتشار گازهای گلخانه‌ای در نزدیکی ایستگاه کمپرسور گاز ارسنجان – خیرگو رخ داده است. سه کمپرسور این سایت به ارسال روزانه 110 میلیون متر مکعب گاز از میدان پارس جنوبی به تهران کمک می‌کنند و بر اساس ویدئوی تبلیغاتی منتشر شده توسط شرکت سکاف (Sekafco) برای افزایش ظرفیت انتقال شبکه در فصول سرد طراحی شده است.

توده عظیم ابر متان در آسمان استان فارس رویت شد / شرکت ملی نفت ایران بزرگترین تولیدکننده گاز گلخانه‌ای در جهان!
بزرگترین تولیدکنندگان گاز گلخانه‌ای در سراسر جهان

گفتنی است، بر اساس گزارش هفته گذشته Global Energy Monitor مستقر در سانفرانسیسکو، شرکت ملی نفت ایران بیش از هر تولیدکننده دیگری در جهان متان تولید می‌کند. این نهاد پژوهشی دریافته که تنها 30 شرکت سوخت فسیلی تقریبا نیمی از انتشار گازهای گلخانه ای قوی در این بخش را تشکیل می دهند که شرکت ایرانی با اقتدار در صدر ایستاده است! و احتمالا به عملکرد خود افتخار هم می‌کند! نمودار مورد بحث را در ادامه می‌بینید.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما در خصوص رویت توده عظیم ابر متان در آسمان استان فارس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    سودی که نمیبینیم فقط دردسر و بدبختی و آلودگی و بیماری اش برای ماست
    حالش واسه کسای دیگری است

    پاسخ

    این تو یک روزنامه آمریکایی قبلا چاپ شده بود و مربوط به آمریکا بود .
    اسمش را کمتریل گذاشته بودند .

    حالا چرا همان عکس را به ایران نسبت می دهند ، معلوم نیست .

    پاسخ

    کاری نداره. اگه خیلی موافق حفاظت از محیط زیست هستن، تحریمای ایران رو رفع کنن تا ایران بتونه کل زیرساخت صنعتی رو نوسازی کنه.

    پاسخ

    حرف حساب است .
    اگر تحریمهای آمریکا که بدون مجوز سازمان ملل اعمال شده برداشته شود ، باعث از بین رفتن ابهت آمریکا و متحدینش می شود .

    پاسخ

    شما توهم ابرقدرتی جهان دست بردارید همه چی درست میشه

    پاسخ

    هر وقت لیبی و عراق همه چیزشون درست شد، مال ما هم خواهد شد.

    پاسخ

    برادر من قربون شکل ماهت برم نظر چی بدیم. مقاله شما گویاتر از هر نظر و پیشنهاده. نظر من همونیه که شما درج فرمودید.آخه اگا به دین و اخلاق و عرف هست که میگن سلام مستحب جواب سلام واجب. پس علت عدم پاسخ شرکت نفت به بلومبرگ چیه؟ یا کلا علت نشت متان از تاسیسات سوخت فسیلی شرکت نفت اونهم نه یکبار . مگه رفع این مشکل کار شاقیه! استفاده از چند فیلتر تهویه استاندارد. آقایون که اصولا با فیلتر رابطه خوبی دارند حالا یک بار هم این فیلتر رو برای کمک به سلامتی دیگران استفاده کنند.متان یکی از مهمترین علل گرمایش زمین و یکی از گازهای گلخانه ای موجود در جو زمینه. پس لطفا اگر نمیفرمایید تحریمیم اگه ما رو اختشاشگر نمی نامید و پاسخمون رو با سرب داغ نمیدید ده بار از روی مقاله بالا رونویسی کنید شاید بفهمید میشه قدم مثبت هم در زندگی کاریتون بردارید. البته اقایون قدم مثبت بر میدارن اما فقط برای خودشون!

    پاسخ