;
coinex

اتصال ماهواره ای آیفون 14 فعال شد؛ کاش هیچوقت از آن استفاده نکنید!

اتصال ماهواره ای آیفون 14 اکنون در ایالات متحده و کانادا فعال شده است و ماه آینده به بخش‌هایی از اروپا می‌رسد. این قابلیت برای استفاده در مواقع اضطراری است.

از امروز دارندگان آیفون 14 در ایالات متحده و کانادا می‌توانند از قابلیت اضطراری اتصال ماهواره‌ای SOS استفاده کنند. مالکان این گوشی از ماه آینده در فرانسه، آلمان، ایرلند و بریتانیا نیز می‌توانند از همین قابلیت بهره ببرند.

این ویژگی به شما امکان می‌دهد که حتی در مناطقی که اتصال به اینترنت همراه یا Wi-Fi وجود ندارد، با خدمات اضطراری تماس بگیرید. این موارد استفاده ممکن است جایی در بیابان یا در قلب یک شهر پس از وقوع یک فاجعه طبیعی باشد که شبکه برق و ارتباطات را خراب کرده است.

بیشتر بخوانید: اولین گوشی تاشو جهان با اتصال ماهواره‌ای ؛ اتصال ماهواره‌ای میت ایکس 2 معرفی شد [+ویدیو]

ویژگی اتصال ماهواره ای آیفون 14

روش کار این ویژگی به این صورت است که شما به یک پرسشنامه کوتاه با اطلاعات حیاتی پاسخ می‌دهید. این اطلاعات حیاتی عبارتند از: نوع موقعیت اضطراری، تعداد نفرات نیازمند به کمک و جزئیات اضافی دیگر. این اطلاعات مستقیماً به سرویس‌های اورژانسی که می‌توانند پیامک دریافت کنند، ارسال می‌شوند و در صورت عدم امکان دریافت پیامک از سوی این سرویس‌های اورژانسی یکی از مراکز اپل از طرف شما تماس برقرار می‌کند.

علاوه بر این می‌توانید پیام‌های دیگری را برای روشن شدن وضعیت و کمک به امدادگران ارسال و دریافت کنید. از آنجایی که داده‌های ماهواره‌ای پهنای باند پایینی دارند، اپل فرآیند فشرده‌سازی را برای اتصال ماهواره ای آیفون 14 فراهم کرده که متن را تا 300 درصد فشرده می‌کند. همچنین این گوشی به حدود 15 ثانیه برای ارسال پیام نیاز دارد (البته اگر در فضایی با هوای صاف قرار داشته باشید در غیر این صورت زمان بیشتری برای ارسال پیام نیاز دارد).

علاوه بر پرسشنامه، اگر شما تنظیمات آن را فعال کرده باشید، آیفون همچنین می‌تواند Medial ID شما را ارسال کند. این ویژگی شرایط سلامتی مختلفی که در حال حاضر در آن وضعیت قرار دارید را توصیف می‌کند تا اولین پاسخ‌دهندگان به پیام شما از هرگونه مشکل بالقوه (مانند آلرژی به برخی داروها) آگاه شوند. همچنین، می‌توانید حداکثر 10 مخاطب اضطراری iMessage داشته باشید، تا متن پیام اضطراری شما که از طریق ماهواره ارسال می‌شود را دریافت کنند و از وضعیت شما باخبر شوند.

گوشی آیفون شما برای فرآیند اتصال به ماهواره به تنظیمات دستی نیاز خواهد داشت. همچنین یک حالت دمو وجود دارد که به شما امکان تمرین برای آمادگی در شرایط اضطراری واقعی را می‌دهد.

یکی دیگر از راه‌های استفاده اتصال ماهواره ای آیفون 14 بدون قرارگیری در شرایط اضطراری، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود با دوستان و خانواده با استفاده از Find My’s new feature است. این ویژگی و همچنین قابلیت Emergency SOS در هر چهار مدل آیفون جدید اعم از آیفون 14، 14 پلاس، 14 پرو و 14 پرو مکس موجود است. برای استفاده از ویژگی‌های ماهواره‌ای باید سیستم‌عامل iOS 16.1 یا بالاتر را دریافت کنید. توجه داشته باشید که مدل‌های خریداری شده از چین، هنگ‌کنگ یا ماکائو از این ویژگی‌ها پشتیبانی نمی‌کنند. همچنین، این قابلیت احتمالاً تا بیش از عرض جغرافیایی 62 درجه کار نکند.

اگر آیفون 14 خود را قبل از راه اندازی سرویس SOS ماهواره‌ای خریداری کرده‌اید، از 2 سال خدمات رایگان بهره خواهید برد. هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه هزینه اشتراک پس از این مدت زمان چقدر خواهد بود، در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره فعال شدن اتصال ماهواره ای آیفون 14 در مواقع اضطراری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر