;
coinex

هکر 13 ساله کرجی به 230 هزار حساب بانکی دستبرد زد

هکر 13 ساله کرجی بعد از خالی کردن 230 هزار حساب بانکی، دستگیر شد. گفته شده که این هکر جوان حدود 1 میلیارد تومان دزدی کرده است.

هکر 13 ساله کرجی در نتیجه بررسی‌های متعدد پلیس، بعد از 1 میلیارد تومان سرقت اموال، دستگیر شد. این هکر جوان 230 هزار حساب بانکی افراد مختلف را هک کرده بود. در پی تحقیقات صورت گرفته، پلیس در نهایت به مخفی‌گاه فرد خاطی رسید و در آنجا چندین مورد تجهیزات الکترونیکی کشف کرد. گفته می‌شود بیش از ۳ هزار و ‏‏۴۳۳ نفر شاکی این پرونده هستند.

بیشتر بخوانید: هک یک آژانس آمریکایی توسط هکرهای ایرانی

هکر 13 ساله کرجی 230 هزار حساب بانکی را هک کرد

فرمانده انتظامی البرز گفت: «نوجوان ۱۳ ساله ای که با استفاده از ربات های تلگرامی اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از بیش از ۲۳۰ هزار نفر کرده بود، در شهرستان نظرآباد‏ در این استان دستگیر شد‎.»

عباسعلی محمدیان اظهار داشت:

در پی ارجاع چندین فقره پرونده ‏کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان به وسیله لینک های آلوده پیامک های ابلاغ قضائی ، بررسی موضوع به ‏صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.‏

هکر 13 ساله کرجی

وی افزود: «ماموران پس از بررسی های تخصصی تجهیزات الکترونیک مالباختگان، متوجه شدند که این افراد ضمن اینکه از طریق پیامک ‏های کلاهبرداری ابلاغ قضائی به درگاه های جعلی منتقل شده و حسابشان خالی شده ، از طریق بدافزارهای نصب شده در تلفن همراه آن ‏ها نیز تعداد قابل توجهی پیامک قضائی به سایر شهروندان نیز ارسال شده است.»

‏فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد:

ماموران با انجام تحقیقات تخصصی و به کارگیری اقدامات فنی و اطلاعاتی، کلاهبردار ‏‏۱۳ ساله این پرونده را شناسایی و با شناسایی مخفیگاه او در شهر نظرآباد، با هماهنگی مقام قضائی نامبرده را دستگیر کردند.

محمدیان با اشاره کشف تجهیزات الکترونیک مورد استفاده در کلاهبرداری متهم از مخفیگاهش، اضافه کرد: «در تحقیقات ‏تکمیلی مشخص شد که کلاهبردار حرفه ای ۱۳ ساله اطلاعات حساب بیش از ۲۳۴ هزار حساب بانکی را سرقت کرده و تاکنون ۳ هزارو ‏‏۴۳۳ شاکی از سراسر کشور در خصوص این پرونده شناسایی شده اند.‏»

وی گفت:

ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این متهم حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است .

وی یادآورشد: «تحقیقات در خصوص این پرونده برای شناسایی مال باختگان احتمالی ادامه دارد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص دستگیری هکر 13 ساله کرجی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر