;
coinex

بحران در خط تولید آیفون 14 در چین ؛ کارگران از کارخانه فرار کردند

کارگران کارخانه مونتاژ اپل در چین فرار کرده‌اند، به دنبال فرار این کارگران، بحران در خط تولید آیفون 14 در چین رخ داده، دولت چین به دنبال ارائه راهکار است.

به دنبال ارائه و رونمایی آیفون 14، طی قراردادی عنوان شد که چین و تایوان این سری جدید از محصولات اپل را مونتاژ کنند. این اتفاقی بود که می‌توانست به روند عرضه آیفون 14 در جهان سرعت ببخشد.

پس از گذر کردن از این بحران تولید اپل حال چین با فرار کارگران کارخانه مونتاژ اپل روبه‌رو است. تا پیش از عقد این قرارداد تنها چین کشور تولیدکننده خارجی محصولات اپل بود.

بیشتر بخوانید: اتصال ماهواره ای آیفون 14 فعال شد؛ کاش هیچوقت از آن استفاده نکنید!

بحران در خط تولید آیفون 14 در چین

کارخانه فاکسکان که یکی از شرکت‌های مونتاژکننده محصولات اپل است، با فرار ده‌ها هزار نفر از کارگران خود در روزهای اخیر روبه‌رو بوده است.

دولت چین به دنبال این اتفاق از کارمندان ارتشی بازنشسته خود خواسته تا در این کارخانه شروع به فعالیت کنند و برای شروع کار آنان در این کارخانه وعده‌های بسیاری داده است.

بحران در خط تولید آیفون 14 در چین
بحران در خط تولید آیفون 14 در چین

کمپانی اپل که با ارائه و مونتاژ محصولات خود در چین به دنبال افزایش عرضه و سوددهی جهانی خود بوده، حال در یکی از بزرگترین کارخانجات خود دچار مشکل شده است.

در همین راستا خبرگزاری بین المللی iMore در یکی از گزارشاتش صحبت از در خواست مقامات چینی برای فعالیت بازنشستگان ارتشی در این کارخانه می‌کند.

ابر قدرت اقتصادی دنیا به دنبال رفع بحران در خط تولید آیفون 14 در چین است. برخی منابع می‌گویند که دولت از تمامی کارکنان بازنشسته دولتی و ارتشیان بازنشسته خواسته تا به کار در این کارخانه مشغول شوند و در جهت ترغیب این افراد وعده‌هایی به پرسنل بازنشسته چینی داده است.

شروع به کار خط تولید آیفون 14 در چین

چین به عنوان تنها کشور تولیدکننده و مونتاژ کننده محصولات اپل پس از آمریکا محسوب می‌شود. با فرار کارکنان کارخانه فاکسکان، ادامه روند تولید آیفون در چین با مشکلاتی روبه‌ور خواهد شد.

در زمان رونمایی از آیفون 14 یکی از مدیران ارشد اپل، وعده داد که تولید سری جدید آیفون در هند به جز چین و آمریکا نیز انجام خواهد شد.

بحران در خط تولید آیفون 14 در چین
چین

تایوان همچنین از دیگر کشورهایی خواهد بود که محصولات اپل را مونتاژ می‌کند. اگر چین بتواند به روال سابق خود برگردد، ادامه فعالیتش با وجود دو رقیب سخت‌تر از قبل خواهد شد.

دولت چین پس از همه‌گیری و شیوع کرونا، قوانین سخت‌گیرانه‌تری نسبت به قبل اجرا کرد و همین موضوع یکی از دلایل فرار کارمندان این کارخانه چینی بود.

کارخانه فاکسکان که در شهر ژنگژو چین واقع است، تنها کارخانه خارجی اپل محسوب می‌شود که محصولاتش را مونتاژ می‌کند. دولت چین با فراخوانی که به بازنشستگان و ارتشیان خود داده، خواستار استخدام نیروهای تازه نفس شده تا بتواند میزان تولیداتش را بالاتر ببرد و خسارات وارده را جبران کند.

در طول چند روز اخیر تصاویری از فرار کارکنان این کارخانه در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد این پرسنل با پای پیاده در حال فرار از این کارخانه هستند. انتشار این تصاویر، واکنشات بسیاری را به خود برانگیخت و ادامه این مسئله می‌تواند بر عرضه محصولات اپل در بازار جهانی تاثیر بگذارد.

علاوه بر انتشار تصاویری از کارکنان در فضای مجازی، نامه دولت چین به ارتشیان نیز در پلتفرم وی چت منتشر شده که بعد از انتشار حذف شد. گزارش‌های واصله حاکی از اختلال در خط تولید آیفون 14 در چین است.

با به وجود آمدن بحران در خط تولید آیفون 14 در چین بسیاری از مقامات ارشد این غول فناوری در دنیا، خواستار احداث و تاسیس کارخانه دیگری در هند شده‌اند.

کارخانه فاکسکان در ژنگژو که مطابق آمار 300 هزار نفر نیرو دارد، اکثر محصولات اپل را مونتاژ می‌کند. اما با وجود حجم عظیمی از نیروهای انسانی در طول روزهای اخیر، این کارخانه با کاهش فعالیت عادی روبه‌ور بوده که می‌تواند تولید آیفون 14 را تحت تاثیر قرار دهد.

چینی‌ها که علاوه بر مونتاژ محصولات اپل در دنیا، وظیفه ساخت یکسری از قطعات چینی را برعهده دارند؛ بنابراین کاهش فعالیت آنها می‌تواند ضربه‌ای عظیم به کمپانی اپل وارد کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در رابطه با بحران در خط تولید آیفون 14 در چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر