;
coinex

لغو الزام کسب اینماد برای صرافی‌های رمزارزی ؛ شاپرک کوتاه آمد!

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی پس از انتشار نامه اخیر شاپرک به مدیران پرداخت‌یارها، از لغو الزام کسب اینماد برای صرافی‌های رمزارزی خبر داد.

به نظر می‌رسد اعتراضات فعالان فین‌تکی و صرافی‌های رمزارز به نتیجه رسیده است. لغو الزام کسب اینماد برای صرافی‌های ارز دیجیتال توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام شد.

این مرکز اعلام کرد که نامه اخیر شاپرک مبنی بر مهلت فعالیت پایانه‌های اینترنتی فاقد اینماد در حال حاضر شامل فعالان رمزارز نمی‌شود. تقریبا یک هفته پیش شاپرک با ارسال نامه‌ای به مدیران شرکت‌های پرداخت‌یار از غیر فعال شدن پایانه‌های اینترنتی فاقد اینماد یا دارای هویت نامنطبق با مالک نماد طی شش هفته از تاریخ 24 آبان خبر داد.

در این نامه اشاره‌ای به وجود استثنا برای شرکت‌های فین‌تک؛ مانند لندتک‌ها یا صرافی‌های رمزارزی که هنوز برای فعالیت‌شان مقررات‌گذاری صورت نگرفته، نشده بود.

بیشتر بخوانید: اینماد ابزاری برای کنترل پولشویی ، تقلب و تخلفات است

لغو الزام کسب اینماد برای صرافی های رمزارزی

با افزایش اعتراض و نارضایتی از سوی فعالین حوزه فین تک و صرافی‌های رمزارزی به نامه شاپرک، کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال در نامه‌ای به شاپرک، دستور لغو الزام کسب اینماد را صادر کرد. هنوز توقیف کامل این فرآیند مشخص نیست و نظرهای ضد و نقیضی در خصوص آن وجود دارد اما رئیس انجمن فین‌تک با اظهار ناامیدی در خصوص قبول لغو الزام کسب اینماد توسط شاپرک گفت، شاپرک درخواست مطرح‌شده در این نامه را عملی نخواهد کرد، زیرا شاپرک از کارگروه اقتصاد دیجیتال دستور نمی‌گیرد.

لغو الزام کسب اینماد

اما در طرف مقابل مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به‌عنوان متولی اینماد در کشور، اعتراض‌ها و نگرانی‌های فعالین حوزه فین‌تک را بی‌مورد خوانده است. این مرکز اعلام کرد که در اجرای این دستور شاپرک، فعالانی مانند رمزارزی‌ها فعلا استثنا خواهند بود. مدیر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اظهار کرد:

همه می‌دانیم که فعلا بانک مرکزی برای فعالیت رمزارزها و لندتک‌ها مقررات‌گذاری نکرده، پس در مورد دستور شاپرک به پرداخت‌یارها برای توقف پایانه‌های اینترنتی فاقد اینماد، رمزارزها و لندتک‌ها استثنا هستند. ما در حال مذاکره با بانک مرکزی هستیم و در تلاشیم فعالان این بخش را از بلاتکلیفی دربیاوریم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص لغو الزام کسب اینماد برای صرافی‌های رمزارزی و صحبت‌های مدیر مرکز توسعه تجارت چیست؟ نظرات خود را با ما در تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر