;
coinex

سقوط چشمگیر ارزش دارایی ایلان ماسک ؛ خرید توییتر خوش‌یمن نبود!

در پی مشکلات مختلف پلتفرم توییتر و سقوط سهام تسلا، حالا شاهد سقوط چشمگیر ارزش دارایی ایلان ماسک هستیم.

سقوط چشمگیر ارزش دارایی ایلان ماسک در پی مشکلات عدیده‌ی پلتفرم توییتر و کاهش ارزش سهام تسلا خبر داغ این روزهاست. ایلان ماسک در سال جاری میلادی 100 میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد. ارزش سهام تسلا در هفته‌ی اخیر کاهش عجیبی را تجربه کرد و به پایین‌ترین سطح خود در دو سال گذشته رسید. همین مساله سبب شد که ایلان ماسک تنها در یک روز 8.6 میلیارد دلار ضرر کند.

بیشتر بخوانید: بهبود قابلیت‌های دایرکت مسیج توییتر ؛ رمزنگاری سرتاسری، ارسال ویدیو و موارد بیشتر

سقوط چشمگیر ارزش دارایی ایلان ماسک

طبق گزارش‌ بلومبرگ و فوربز، ثروت ایلان ماسک که مدیرعامل تسلا، اسپیس ایکس و توییتر است در حال حاضر 170 تا 182 میلیارد دلار است. وی در نوامبر سال 2021 ثروتی به رقم 340 میلیارد داشت. در نتیجه در طی فقط یک سال 100 میلیارد از دارایی ایلان ماسک، از بین رفته است.

بلومبرگ همچنین اعلام کرد که ایلان ماسک حدود 15 درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد. با کاهش ارزش سهام این شرکت تا 58.03 درصد، شاهد ضرر حدود 15.5 میلیارد دلار برای ایلان ماسک هستیم. البته علاوه بر این محدودیت‌های کرونایی در چین و فراخوان مربوط به 3000 هزار خودروی تسلا به‌دلیل معیوب‌بودن چراغ‌های عقب از دلایل مهم زیان‌هایی است که شرکت تسلا تجربه می‌کند.

سقوط چشمگیر ارزش دارایی ایلان ماسک

گفتنی است ماسک پلتفرم‌ توییتر را به ارزش 44 میلیارد دلار خرید. اما به نظر می‌رسد این خرید چندان خوش‌یمن نبوده است. البته با تمام این تفاسیر و زیان‌های بزرگی که ایلان ماسک متوجه شده است، وی همچنان ثروتمندترین مرد جهان است. علاوه بر ایلان ماسک، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون و لری پیج، بنیان‌گذار آلفابت نیز ضررهای مالی بسیاری را تجربه کردند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سقوط چشمگیر ارزش دارایی ایلان ماسک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر