;
coinex

تداوم کاهش درآمد همراه اول در آبان 1401 ؛ اپراتور اول کشور در وضعیت بحرانی!

درآمد همراه اول در مهر 1401 در نتیجه محدودیت‌های اینترنتی کاهش یافته بود و حالا شاهد تداوم کاهش درآمد همراه اول در آبان 1401 هستیم.

درآمدهای همراه اول برای دومین ماه متوالی روندی نزولی داشته است. این کاهش در بخش درآمدهای مربوط به سیمکارت اعتباری بیشتر به چشم می‌آید و در این بخش، درآمدها از ماه مشابه در سال گذشته نیز کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: لغو الزام کسب اینماد توسط دیوان عدالت اداری ؛ شاپرک نقش حاکمیتی ندارد!

تداوم کاهش درآمد همراه اول در آبان 1401

بعد از آنکه اختلال در اینترنت و فیلتر شدن اینستاگرام و واتساپ منجر به کاهش بیش از 740 میلیارد تومانی درآمدهای همراه اول از محل کارکرد سیمکارت‌های دائمی و اعتباری در مهر ماه شد، این روند برای آبان نیز ادامه یافت و بنابر جدیدترین صورت‌های مالی منتشر شده در سایت کدال، درآمدهای همراه اول در دومین ماه پایینز نسبت به ماه قبل‌تر، بیش از 192 میلیارد تومان کاهش یافته است.

مقایسه درآمدهای همراه اول با ماه مشابه سال قبل حاکی از این است که درآمدهای سیمکارت‌های اعتباری همچنان بیش از سال گذشته است، اما سیمکارت‌های اعتباری درآمد کمتری نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

گزارش عملکرد همراه اول در طول آبان 1401 در سایت کدال، حاکی از کاهش درآمدها در هر دو نوع سیمکارت دائمی و اعتباری است. در سیمکارت دائمی، بیش از 6 میلیارد تومان کاهش درآمد دیده می‌شود. این کاهش در مهر ماه بیش از 356 میلیارد تومان بوده است. در سیمکارت اعتباری اوضاع از این هم وخیم‌تر است و همراه اول بیش از 186 هزار میلیارد تومان کاهش درآمد نسبت به مهر تجربه کرده است. هرچند در مهر و نسبت به شهریور، این کاهش بیش از ۳۸۷ میلیارد تومان بود.

تداوم کاهش درآمد همراه اول در آبان 1401 ؛ اپراتور اول کشور در وضعیت بحرانی!
درآمد ماهانه همراه اول از سیم‌کارت‌های دائمی

نکته مهم دیگر در این خصوص، کاهش درآمد سیمکارتهای اعتباری است. در این بخش، درآمدها بیش از 71 میلیارد تومان کاهش داشته است. هرچند این عدد در درآمدهای همراه اول، بزرگ نیست اما تداوم کاهش درآمدها و کمتر شدن آن‌ها به نسبت سال گذشته می‌تواند نگران‌کننده باشد.

مجموع درآمدهای همراه اول از کارکرد سیم‌کارت‌های این شرکت نیز روند کاهشی خود را ادامه داده هرچند شیب آن نسبت به ماه قبل، کمتر شده است. مرکز ملی فضای مجازی در گزارشی اعلام کرده است: «سهم ترافیک اینستاگرام از کل حجم بازار فروش ترافیک توسط کاروران ارتباطی ثابت و سیار ۵۰ درصد بوده و معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال جمع‌بندی شده است.»

تداوم کاهش درآمد همراه اول در آبان 1401 ؛ اپراتور اول کشور در وضعیت بحرانی!
درآمد همراه اول از سیم‌کارت‌های اعتباری از آبان سال گذشته کمتر شد

در این گزارش، اشاره‌ای به سهم واتس‌اپ نشده، اما به نظر می‌رسد مجموع ترافیک این دو پلتفرم پرکاربرد حدود ۶۰ درصد ترافیک اپراتورهای همراه را شامل می‌شده که اکنون، بخش بزرگی از آن دیگر در دسترس نیست.

درآمدهای همراه اول از محل کارکردهای سیم‌کارت‌های این شرکت در نهایت بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان نسبت به ماه قبل کاهش یافته؛ اما همچنان ۹۲ میلیارد تومان بیش از آبان سال گذشته است.

تداوم کاهش درآمد همراه اول در آبان 1401 ؛ اپراتور اول کشور در وضعیت بحرانی!
کاهش درآمد همراه اول برای دومین ماه متوالی

درآمد همراه اول از کارکرد سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری در آبان سال جاری بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان بوده است. همراه اول محل‌های درآمدی دیگری نیز دارد که جریان بزرگی محسوب نمی‌شود و مجموع آنها در آبان‌ماه به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده‌اند. بدین ترتیب کل درآمد همراه اول در آبان سال جاری بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان گزارش شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تداوم کاهش درآمد همراه اول در آبان 1401 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر