;
coinex

جلوگیری از اخراج شدن توسط ایلان ماسک با حکم قضایی؛ ماجرای مدیری که تسلیم نشد!

یکی از مدیران ایرلندی توییتر توانست با دریافت حکم دادگاه به صورت موقت از اخراج شدن توسط ایلان ماسک جلوگیری کند.

طبق اخبار رسانه‌های ایرلندی، شینید مکسوینی (Sinead McSweeney) معاون سیاست عمومی توییتر مستقر در ایرلند موفق به دریافت حکم موقتی از دادگاه عالی دوبلین شده که از اخراج او جلوگیری می‌کند. مکسوینی ادعا می‌کند که پس از خودداری به پاسخ دادن به ایمیلی از سمت توییتر، حساب‌های کاری او از دسترسش خارج شده و اجازه ورود به دفتر توییتر در دوبلین را ندارد. در این ایمیل که ایلان ماسک برای کارمندان توییتر ارسال کرده، از آنها خواسته شده که یا با فرستادن پاسخ «بله» همراهی خودشان را با فرهنگ جدید توییتر اعلام کنند در غیر این صورت از این شرکت اخراج می‌شوند.

بیشتر بخوانید: میزان استفاده از توییتر شدیدا افزایش داشته است؛ مرگ توییتر را فراموش کنید!

ماجرای اخراج شدن توسط ایلان ماسک

ماسک مدت کوتاهی پس از خرید توییتر شروع به ارسال این ایمیل‌ها کرده و از کارمندان پرسیده که آیا همچنان مایل به باقی ماندن در این شرکت هستند یا خیر. به گفته توییتر اگر کارمندی روی دکمه تأیید در این ایمیل کلیک نکند، توییتر با این حرکت به عنوان استعفا برخورد می‌کند و دو ماه حقوق و مزایا و یک ماه حق سنوات به او پرداخت می‌کند.

مکسوینی می‌گوید که به این ایمیل پاسخ نداده چون در آن انتظارات ماسک از کارمندانی که در این شرکت باقی می‌مانند مشخص نشده و مزایا و حقوق پرداختی با آنچه در قرارداد کاری او بوده همخوانی نداشته است. دو روز بعد، مکسوینی ایمیلی دریافت کرد که «استعفای داوطلبانه» او را تأیید کرده بود.

اخراج شدن توسط ایلان ماسک
جلوگیری از اخراج شدن توسط ایلان ماسک

وکلای توییتر تأیید کرده‌اند که مکسوینی قصد ماندن در این شرکت را دارد و دوباره امکان دسترسی او به حساب‌هایش را فراهم می‌کنند، اما رسانه‌های ایرلندی می‌گویند مکسوینی همچنان اجازه کار و دسترسی به حساب‌هایش را ندارد. قاضی برایان اومور حکمی صادر کرده که به صورت موقت از اخراج مکسوینی جلوگیری می‌کند. قرار است دادگاه هفته بعد این حکم را بازبینی کند.

مکسوینی تنها مدیر توییتر نیست که در حال حاضر وضعیت شغلی نامشخصی دارد. پس از استعفای رابین ویلر، مدیر سابق فروش محصولات در توییتر در اوایل این ماه، ماسک او را متقاعد کرد که به کارش ادامه دهد اما در نهایت او را اخراج کرد. مکسوینی هم می‌گوید پیام‌های متناقضی از ماسک دریافت کرده و او بدون هیچ منطق واضحی کارمندان را اخراج و دوباره استخدام می‌کند.

ماسک، اوایل این ماه حدود نیمی از کارمندان توییتر را اخراج کرد و بعد از برخی از آنها خواست که دوباره به سر کار برگردند. اوایل این هفته برخی رسانه‌ها گزارش دادند که اخراج کارمندان توسط ماسک به پایان رسیده و حالا توییتر قصد جایگزینی کارمندان اخراج شده را دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اخراج شدن کارمندان توییتر توسط ایلان ماسک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر