;
coinex

نخستین فضانورد معلول جهان این پزشک بریتانیایی است!

جان مک فال، نخستین فضانورد معلول جهان خواهد بود که راهی این سفرشگفت‌انگیز می‌شود. آژانس فضایی اروپا این جراح را از بین 257 داوطلب که ناتوانی جسمی دارند برگزیده است.

اولین بار در سال 2021 آژانس فضایی اروپا از افرادی که تنها معلولیت جسمی دارند برای انجام این پروژه فراخوان داده شد. در این پذیرش از افراد معلولی که توانایی گذر از مراحل فیزیکی و روانی سخت‌گیرانه را داشتند اما نبود امکانات مانع از انجام اینکار برای آنها می‌شد دعوت به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: رونمایی از کشتی فضایی MS Voyager ؛ ارسال توریست به فضا

نخستین فضانورد معلول جهان

جک مک فال یک جراح اهل بریتانیاست که در 19 سالگی پای راست خود را از دست داد. او که به عنوان نخستین فضانورد معلول جهان شناخته می‌شود، از میان 257 داوطلبی انتخاب شده که برای انجام این آزمایش اعلام همکاری کردند. هدف از انجام این ماموریت بررسی محل اقامت فضانوردان دارای معلولیت است و ESA تصمیم دارد تغییرات و هزینه‌های لازم برای فضانوردان معلول به فضا را مورد بررسی قرار دهد.

نخستین فضانورد معلول جهان این پزشک بریتانیایی است!

مک فال که از او به عنوان اولین پارافضانورد یا Parastronaut یاد می‌شود قرار است در بهار سال آینده وارد برنامه‌های آموزشی 12 ماهه‌ای شود. گفتنی ست که برنامه آموزشی در مرکز فضانوردان اروپا و در شهر آلمان جریان خواهد داشت.

جان مک فال درباره این ماموریت گفته:

همیشه علاقه شدیدی به علم داشتم و اکتشافات فضایی همیشه در رادار من بوده است. اما با وجود اینکه در 19 سالگی تجربه تصادف با موتور سیکلت را داشته‌ام، مانند زمانی که قصد داشتم به نیروهای مسلح بپیوندم، معلولیت همیشه مرا از انجام این کار منع کرده است.

همچنین جوزف اشباخر مدیر کل ESA نیز بیان داشت: «این کلاس فضانوردی ESA، جاه‌طلبی، استعداد و تنوع را به اشکال مختلفی به ارمغان خواهد آورد تا تلاش‌ها و آینده ما را هدایت کند؛ کاوش مداوم در مدار پایین زمین در ایستگاه فضایی بین‌المللی، به سمت ماه و فراتر از آن.»

مک فال که به نظر می‌رسد ذاتا آدم سخت کوشیست پس از اتفاقی که منجر به قطع عضو او در جوانی شد، دوباره دویدن را آموخت و هرگز نا امید نشد. او که برنده مدل برنز دوی 100 متر بازی های پارالمپیک سال 2008 است چندین مدرک پزشکی دارد و از سال 2014 تا 2016 در سرویس سلامت ملی بریتانیا به عنوان دکتر پایه فعالیت کرده است. در حال حاضر مک فال به عنوان یک متخصص تروما و ارتوپدی مشغول به کار است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نخستین فضانورد معلول جهان چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر