;
coinex

پرتاب ماهواره ناهید به فضا با همکاری روسیه ؛ بعد از خیام نوبت ناهید رسید!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام موفقیت دریافت تصاویر از ماهواره خیام، از پرتاب ماهواره ناهید به فضا با همکاری روسیه تا پایان سال جاری خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور با اشاره به فعالیت موفقیت آمیز ماهواره خیام، در خصوص پرتاب ماهواره ناهید به فضا عنوان کرد که تا پایان سال این پرتاب صورت می‌گبرد. وی خاطر نشان کرد که پرتاب این ماهواره با کمک روسیه انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌بر قائم 100 ؛ ماهواره‌بر جدید ایران چه ویژگی‌هایی دارد؟ [+ویدیو]

پس از خیام، نوبت پرتاب ماهواره ناهید به فضا است

عیسی زارع‌پور در نشستی با رسانه‌ها در خصوص آخرین وضعیت پرتاب ماهواره خیام اعلام کرد: «این ماهواره فعال است و تصاویر آن هم دریافت می‌شود و با دستگاه‌هایی که به تصاویر آن نیاز دارند در تعامل هستیم». وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد:

«در مرکز دریافت تصاویر این ماهواره را در مهرماه افتتاح کردیم که اولین، بزرگترین و مجهزترین مرکز مدیریت و دریافت تصاویر ماهواره‌ای کشور در سازمان فضایی است».

پرتاب ماهواره ناهید به فضا

وی همچنین در خصوص پرتاب ماهواره ناهید به فضا خاطر نشان کرد: «این ماهواره هم به‌زودی پرتاب می‌شود و در تلاش هستیم پرتاب آن امسال انجام بگیرد.»

وزیر ارتباطات با اشاره به همکاری با روسیه در حوزه فضایی گفت:

تعاملات ما با روسیه در حوزه فضایی ادامه دارد و کارهای مشترکی تعریف کرده‌ایم؛ ماهواره خیام 2، 3 و 4 را با کمک همدیگر می‌سازیم و برنامه‌ی بلندمدت 4 ساله با این کشور داریم.

پیشتر نیز رئیس سازمان فضایی، حسن سالاریه در پی پرتاب ماهواره خیام، با اشاره به اینکه ماهواره خیام یک ماهواره سنجنده است، بر نظامی نبودن آن تاکید و در خصوص دریافت تصاویر ماهواره‌ای خیام نیز اعلام کرده بود: «تصاویر این ماهواره نیاز به کالیبره شدن دارند و از آن استفاده خواهیم کرد. او در یک نشست خبری با اصحاب رسانه‌ و گفتگوهای دیگر نیز اعلام کرده بود این ماهواره کارکرد غیرنظامی دارد.»

رئیس سازمان فضایی همچنین اعلام کرده بود که شروع کار این سازمان در دریافت تصاویر با وضوح چند ده متری بوده و اکنون این فاصله به 5 متر ارتقا یافته است. وی همچنین تاکید نمود به دلیل فراهم نبودن سنجش یک متر در سازمان فضایی ایران، ماهواره خیام با همکاری شرکت‌های خارجی به مدار فرستاده شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پرتاب ماهواره ناهید به فضا با همکاری روسیه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر