;
coinex

بحران کمبود آیفون 14 پرو ؛ دردسرهای اپل در آستانه پرتقاضاترین بازه زمانی سال!

بحران کمبود آیفون 14 پرو همزمان با فرا رسیدن فصل تعطیلات برای این شرکت دردسر ایجاد کرده است. این بحران به دلیل اعتصاب و استعفای کارگران اپل رخ داده است.

بحران کمبود آیفون 14 پرو با توجه به استعفای هزاران نفر از کارگران بزرگترین کارخانه ساخت آیفون در دنیا رخ داده است. گفته می‌شود اپل احتمالاً با کمبود 15 تا 20 میلیون واحدی آیفون 14 پرو مواجه شود. یکی دیگر از مشکلات کمبود آیفون 14، شیوع مجدد ویروس کرونا در کشور چین است که همین موضوع باعث استعفای کارگران کارخانه فاکسکان شد.

بیشتر بخوانید: کاهش 6 میلیون دستگاهی ظرفیت تولید آیفون 14 پرو در نتیجه اعتراضات چین

بحران کمبود آیفون 14 پرو در آستانه تعطیلات

دلیل اصلی کم‌شدن تولید آیفون ۱۴ پرو، شیوع مجدد کووید در چین بوده که به تعطیلی کارخانه‌های مختلف منجر شده است. علاوه‌براین، شرایط موجود باعث برانگیخته شدن اعتراضات شدید کارگران تأسیسات فاکسکان شود؛ شرکتی که بیشترین حجم آیفون‌ها در آنجا تولید می‌شوند. مینگ‌چی کو می‌گوید:

پگاترون و Luxshare ICT، دو شرکت چینی دیگر، به‌ترتیب حدود ۱۰ درصد از حجم سفارشات آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو را تولید خواهند کرد که این اقدام می‌تواند تا اواخر دسامبر، بخشی از کاهش تولید این مدل‌ها را جبران کند.

بحران کمبود آیفون 14 پرو

همان‌طور که GSMArena اشار می‌کند، آیفون ۱۴ پرو قیمت بالایی دارد و بنابراین کمبود این گوشی باعث خواهد شد درآمد اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۲ به‌میزان درخورتوجهی کاهش یابد.

درحال‌حاضر موجودی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در فروشگاه‌های اپل در ایالات‌متحده به‌پایان رسیده است و فروش این دو مدل تا ۲۹ دسامبر در این مراکز آغاز نخواهد شد. کو معتقد است: «وقتی اثرات رکورد اقتصادی گسترش یافت، مردم برای خرید آیفون ۱۴ پرو جدید دیگر صبر نخواهند ماند.» این تحلیل‌گر همچنین اظهارداشت:

بیشترین تقاضا برای سری آیفون ۱۴ پرو در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۲ در بحبوحه‌ی رکورد اقتصادی و به‌دلیل ایجاد شکاف درخورتوجه در عرضه‌ و تقاضا به‌جای تعویق، از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بحران کمبود آیفون 14 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر