;
coinex

استعفای گسترده در بزرگترین کارخانه تولید آیفون در چین ؛ تولید آیفون 14 در وضعیت بحرانی!

استعفای گسترده در بزرگترین کارخانه تولید آیفون مطمئناً اپل را در معرض زیانی بزرگ قرار می‌دهد. ظاهراً پیشنهاد شرکت “Foxconn” نیز نتوانسته کارگران را راضی کند.

استعفای گسترده در بزرگترین کارخانه تولید آیفون که در شهر”ژنگژو” چین و مربوط به شرکت Foxconn است، اپل را در معرض زیان مالی بزرگی قرار می‌دهد. از این رو تولید آیفون 14 اپل به شدت کاهش پیدا می‌کند. Foxconn برای فروکش کردن تب اعتراضی کارگران پیشنهادی به آنها داد که نه تنها این کارگران را راضی نکرد، بلکه منجر به استعفای هزاران نفر از آنها شد.

این شرکت بزرگترین خط تولید آیفون در دنیا را دارد و به شدت نیازمند نیروی انسانی با تجربه است. از این رو با توجه به استعفای کارگران این شرکت، باید دید تولید گوشی‌های آیفون در آینده چگونه پیش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: بحران در خط تولید آیفون 14 در چین ؛ کارگران از کارخانه فرار کردند

استعفای گسترده در بزرگترین کارخانه تولید آیفون

بزرگترین کارخانه تولید گوشی‌های آیفون متعلق به بزرگترین شرکت تولید کننده آن، یعنی Foxconn چین است که در شهر ژنگژو واقع شده و در تمام این هفته صحنه ناآرامی‌هایی بوده است. نارضایتی پنهان کارگران در چند روز گذشته به اعتراضات تبدیل شده که در نهایت منجر به درگیری‌های متعددی با پرسنل امنیتی شرکت شد.

در نهایت شرکت Foxconn پیشنهادهایی را برای آرام کردن جو کارخانه داده، که ظاهرا منجر به استعفای هزاران نفر از کارکنان این خط تولید شده، اتفاقی که منجر به نگرانی در مورد کاهش تولید آیفون شده است.

استعفای گسترده در بزرگترین کارخانه تولید آیفون

در نهایت، Foxconn دیروز به دلیل “خطای فنی” مربوط به پرداخت که پس از استخدام آخرین دسته از نیروهای استخدامی رخ داد، عذرخواهی کرد. این گروه ادعا می‌کردند در مورد مزایای غرامت گمراه شده‌اند. این شرکت به هر نیروی جدید معترض 10،000 یوان (حدود 1400 دلار) پیشنهاد داد تا استعفا دهند و محل کار را ترک کنند.

حالا به نظر می‌رسد که این پیشنهاد ممکن است کمی بیش از حد انتظار مورد توجه کارگران قرار بگیرد، زیرا گزارش‌ها حاکی از آن است که تا به الان، بیش از 20،000 کارگر Foxconn را از آن استقبال کرده‌اند. البته گفته شده که اکثر آنها تازه استخدام شده بودند و هنوز در خطوط تولید کار نمی‌کردند، اما پول را گرفتند و رفتند. قبل از شروع مشکلات، بیش از 200،000 نیروی کار، در این کارخانه کار می‌کردند.

استعفای گسترده در بزرگترین کارخانه تولید آیفون

وضعیت تولید گوشی‌های آیفون به چه شکلی پیش خواهد رفت؟

همه‌ی این حوادث این پتانسیل را دارد که تأثیر منفی شدیدی بر تولید آیفون و در نتیجه کاهش شدید میزان حمل و نقل این محصول اپل داشته باشد. اپل قبلاً در 7 نوامبر (16 آبان)، گفته بود که انتظار دارد آیفون 14 پرو و پرو مکس کمتر از آنچه قبلاً پیش‌بینی شده بود، عرضه شود، به شکلی که حتی وب‌سایت Best Buy در روز سه شنبه نسبت به کمبود آیفون‌های رده بالا در این فصل تعطیلات هشدار داد.

برخی از تحلیلگران تخمین می‌زنند که اگر “مشکل فعلی” تا دسامبر (میانه‌های آذر) ادامه یابد، حدود 10 میلیون آیفون کمتر از آنچه در ابتدا قرار بود ساخته می‌شود. برخی دیگر نیز پیش‌بینی می‌کنند که آیفون 14 پرو 25 تا 30 درصد کمتر از «میزان در نظر گرفته شده» در فصل خرید تعطیلات در دسترس خواهد بود. از سوی دیگر، یک منبع در داخل Foxconn به رویترز گفت:

این حادثه تاثیر زیادی بر تصویر عمومی ما دارد اما تاثیر آن روی ظرفیت تولید ما کم است. ظرفیت فعلی ما تحت تاثیر قرار نگرفته است، زیرا افرادی که محل کار را ترک می‌کنند هنوز آموزش ندیده‌اند یا شروع به کار نکرده‌اند.

البته باید صبر کرد تا مشخص شود که این ادعا تا چه حد واقعیت دارد. به طور کلی ناآرامی‌های کارگران تا حدی به دلیل محدودیت‌های شدید کووید-19 ایجاد شد که کارخانه را مجبور کرد در حالت «حلقه بسته» کار کند و نیروهای جدید را در خوابگاه‌های مشترک با افراد مبتلا به کووید مثبت قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استعفای گسترده در بزرگترین کارخانه تولید آیفون چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر