;
coinex

افزایش 2.5 میلیارد برابری امنیت سنسور اثرانگشت با ایده جدید سامسونگ

به گفته شرکت سامسونگ، آنها در حال کار بر روی پروژه‌ای هستند که در صورت موفقیت، شاهد افزایش 2.5 میلیارد برابری امنیت سنسور اثرانگشت در موبایل‌ها خواهیم بود.

شاید برای خیلی از کاربران سوال پیش بیاید که چگونه می‌توان امنیت بیومتریک‌های مبتنی بر اثر انگشت را افزایش داد؟ خوب، نظرتان چیست به جای استفاده از یک اسکنر کوچک که می‌تواند اثر انگشت را در یک زمان بخواند، کل یک صفحه نمایش OLED را قادر به اسکن چندین اثر انگشت به طور همزمان کنیم؟ این تکنولوژی ممکن است چیزی حتی فراتر از یک داستان علمی تخیلی به نظر برسد، اما سامسونگ در حال کار بر روی این فناوری است و حتی طبق گفته مدیر‌عامل ISORG در طی مصاحبه اخیر، سامسونگ ممکن است این فناوری را برای نمایشگرهای OLED خود تا چند سال دیگر آماده کند.

بیشتر بخوانید: چالش امنیتی بزرگ برندهای اندرویدی تولیدکننده موبایل ؛ افشای گواهی‌‌های اندروید!

افزایش 2.5 میلیارد برابری امنیت سنسور اثرانگشت

سامسونگ چند ماه پیش اعلام کرد که در حال توسعه یک حسگر اثر انگشت All-in-One برای نمایشگرهای نسل بعدی، یعنی OLED 2.0 در IMID است. این فناوری به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی اجازه می‌دهد تا چندین اثر انگشت را به طور همزمان از طریق نمایشگرهای OLED خود اسکن کنند.

با توجه به صفحه نمایش سامسونگ، استفاده از سه اثر انگشت به طور همزمان برای احراز هویت، 2.5×10^9 یا به عبارتی 2,500,000,000 امن‌تر از استفاده از یک اثر انگشت است. علاوه بر این مزایای امنیتی آشکار، فناوری سامسونگ روی کل صفحه نمایش کار خواهد کرد. کاربران آینده دستگاه گلکسی دیگر نگران قرار دادن اثر انگشت خود در نقطه مناسب روی صفحه نمایش نخواهند بود. با OLED 2.0 و این راه حل آینده All-in-One اسکن اثر انگشت، کل صفحه نمایش می‌تواند به عنوان یک اسکنر اثر انگشت عمل کند.

افزایش 2.5 میلیارد برابری امنیت سنسور اثرانگشت با ایده جدید سامسونگ
جزئیات پتنت جدید سامسونگ

سامسونگ دقیقاً اعلام نکرده است که چه زمانی این فناوری را برای دستگاه‌های گلکسی خود آماده خواهد کرد. با این حال، ISORG می‌گوید که فناوری اسکن اثر انگشت چندگانه OPD (Organic Photo Diode) خود آماده است و اضافه می‌کند که سامسونگ احتمالاً از مواد و فرآیندهای مشابهی برای اسکنر اثر انگشت All-in-One خود برای OLED 2.0 استفاده خواهد کرد.

مدیر‌عامل ISORG پیش بینی می‌کند که سامسونگ فناوری اسکن اثر انگشت چندگانه خود را در سال 2025 عرضه خواهد کرد. این فناوری به استاندارد واقعی امنیت تبدیل خواهد شد. در عین حال، با توجه به اینکه جدیدترین گوشی‌های آیفون، فیس آیدی را جایگزین قفل اثر انگشت کرده‌اند، مشخص نیست که آیا اپل از این فناوری استفاده خواهد کرد یا خیر. سامسونگ احتمالاً اولین OEM خواهد بود که اسکن اثر انگشت چندگانه را معرفی می‌کند و پیشرو صنعت در این زمینه خاص خواهد بود.

به هر حال، کماکان باید تا سال 2025 برای رونمایی از این فناوری در دنیای حقیقی منتظر بمانیم؛ اما اگر این تئوری روزی رنگ و بوی واقعیت بگیرد، قطعا مرز‌های امنیت در تلفن همراه جا به جا خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد پتنت جدید سامسونگ که منجر به افزایش 2.5 میلیارد برابری امنیت سنسور اثرانگشت خواهد شد چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر