;
coinex

بررسی شیائومی 11 تی ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

شیائومی 11T یکی از گوشی‌های خوب شیائومی است که همراه با شیائومی 11T Pro رونمایی شد. در این مقاله به بررسی شیائومی 11 تی می‌پردازیم و جزئیات مشخصات آن را موشکافی می‌کنیم.

شیائومی 11T و 11T پرو در اواخر تابستان 2021 رونمایی شدند. این گوشی‌ها، چیزی بین میان‌رده پیشرفته و پرچمدار هستند. شیائومی درواقع با این کار، تعادلی بین قیمت مناسب و مشخصات رده‌بالا ایجاد کرده است. همان‌‌طور که می‌دانید، گوشی‌های پرچمدار شیائومی هم مثل سایر برندهای رقیب، قیمت بالایی دارند و این کمپانی با عرضه گوشی‌های سری T، تلاش می‌کند تا مخاطبان همیشگی خود را حفظ کند.

در ادامه، با جزئیات بیشتری به بررسی مشخصات شیائومی 11 تی می‌پردازیم؛ با ما همراه شوید.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی 11 تی

بد نیست بدانید که شیائومی در سری T نسل قبلی، گوشی‌های شیائومی 10 تی، 10 تی پرو و 10 تی لایت را معرفی کرد؛ اما در سری 11 تی، از نسخه لایت خبری نیست.

بررسی شیائومی 11 تی
بررسی شیائومی 11 تی

Xiaomi 11T در یک جعبه سفید با نوشته‌های برنزی عرضه می‌شود. داخل جعبه، یک گوشی شیائومی 11 تی، کابل تبدیل USB Type-A به USB Type-C، آداپتور شارژر 67 وات، سوزن سیم‌کارت و قاب محافظ سیلیکونی قرار گرفته است. در ادامه، جدول مشخصات این گوشی را مشاهده می‌کنید و سپس، به بررسی مشخصات فنی شیائومی 11T می‌پردازیم.

بررسی شیائومی 11T شیائومی 11T
طراحی و ساختار
  • 164.1×76.9×8.8 میلی‌متر
  • وزن 203 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس ویکتوس)، پنل پشتی شیشه‌ای، فریم آلومینیومی
  • دو سیم‌کارت (نانوسیم، dual stand by)
  • رنگ بندی خاکستری، سفید، آبی
نمایشگر
  • 6.67 اینچ AMOLED، رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل
  • نسبت نمایشگر به بدنه 85.1 درصد
  • نرخ نوسازی 120 هرتز
  • تراکم پیکسلی 395 پیکسل در هر اینچ
  • گوریلا گلس ویکتوس
  • نسبت تصویر 20:9
پردازنده
  • دایمنسیتی 1200 (6 نانومتر)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای
  • یک هسته 3.0 گیگاهرتز Cortex-A78، سه هسته 2.6 گیگاهرتز Cortex-A78 و چهار هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55
  • پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9
نرم‌افزار اندروید 11 با رابط کاربری MIUI 12.5
رم و حافظه
  • رم 8 و حافظه 128 گیگابایت
  • رم 8 و حافظه 256 گیگابایت
  • نوع حافظه UFS 3.1
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه
دوربین
  • دوربین اصلی 108 مگاپیکسل واید، گشودگی دیافراگم 1.8، پشتیبانی از فوکوس خودکار با تشخیص فاز
  • دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی با پوشش 120 درجه،  دریچه دیافراگم 2.2
  • دوربین تله‌فوتو ماکرو 5 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.4
  • پشتیبانی از فلاش  LED، پانوراما و HDR
  • ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30، 60 و 160 فریم در ثانیه،‌ ویدیوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسل، دیافراگم 2.5
  • ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت با شارژ 67 وات
اسپیکر اسپیکر استریو، عدم پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، Wi-Fi Direct
  • بلوتوث 5.2, پشتیبانی از A2DP و LE
  • USB Type-C 2.0 پشتیبانی از OTG
سایر ویژگی‌ها
  • حسگر اثر انگشت در لبه گوشی
  • شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما

بررسی مشخصات فنی شیائومی 11T از نظر طراحی و ساختار

طراحی گوشی شیائومی 11 تی کاملا شبیه به شیائومی 11 تی پرو است. این گوشی هوشمند در ابعاد 164.1×76.9×8.8 میلی‌متر ساخته شده و 203 گرم وزن دارد. رنگ بندی شیائومی 11 تی نیز شامل رنگ‌های آبی، سفید و خاکستری می‌شود.

بررسی شیائومی 11 تی

پنل پشتی گوشی از جنس شیشه، و فریم آن پلاستیکی است. شیائومی 11 تی طراحی جالبی دارد. زیر گلس پنل، نوعی پلاستیک قرار گرفته که شبیه فلز صیقل داده‌شده به‌نظر می‌رسد. اما برخلاف بافت، سطح گوشی، ظاهری شبیه به آینه دارد. بدنه‌ی شیشه‌ای صیقل داد‌ه شده، چه با پوشش اولئوفوبیک یا بدون آن، خیلی سریع اثرانگشت را به خود جذب می‌کند. به همین دلیل، می‌توان گفت که رنگ‌های سفید و آبی بهتر هستند؛ چراکه اثرانگشت را کمتر از رنگ‌های تیره نشان می‌دهند.

ماژول دوربین در پنل پشتی، برجستگی زیادی ندارد؛ اما اگر آن را روی سطح صاف قرار دهید، بیشتر متوجه برجستگی آن می‌شوید. این میزان برجستگی کم را می‌توانید با استفاده از قاب محافظ به‌راحتی برطرف کنید. ماژول دوربین شیائومی 11 تی از دو قسمت تشکیل شده است. در بخش باریک‌تر، فلش LED، سنسور فوکوس و میکروفون را مشاهده می‌کنید. در قسمت بزرگ‌تر نیز لنزهای دوربین قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، شیائومی در طراحی این گوشی از ترند 2021 پیروی کرده و هیچ تلاشی برای کوچک‌تر کردن سایز لنزهای دوربین نکرده است.

لوگوی شیائومی و 5G نیز در پایین و سمت چپ پنل پشتی حک شده‌اند. در سمت راست نیز توضیحاتی را درباره گوشی مشاهده می‌کنید.

در ادامه‌ی بررسی شیائومی 11 تی ، به طراحی نمایشگر می‌رسیم. در نمای جلویی، سبک طراحی آشنایی را می‌بینیم. شیائومی در طراحی این گوشی از یک نمایشگر بزرگ با حاشیه‌های کم استفاده کرده است. دوربین سلفی نیز در قسمت پانچ هول و کمی پایین‌تر از اسپیکر گوشی قرار دارد.

بررسی شیائومی 11 تی
بررسی شیائومی 11T

همان‌طورکه گفتیم، فریم گوشی از پلاستیک ساخته شده است؛ اما در ظاهر، این‌طور به نظر نمی‌رسد. برای مثال، لبه پایینی در قسمت کانکتور شارژر، ظاهری شبیه به فلز دارد. البته، این موضوع به‌خاطر پوششی است که روی فریم قرار گرفته تا ظاهر بهتری داشته باشد.

درباره کلیدهای پاور و تنظیم صدا هم باید گفت که در لبه سمت راستی قرار گرفته‌اند. اسکنر اثرانگشت هم در دکمه پاور تعبیه شده و دسترسی به آن آسان است.

پورت مادون قرمز و اسپیکر را در لبه بالایی گوشی مشاهده می‌کنید. پورت Type-C، اسپیکر دوم، میکروفون و درگاه سیم‌کارت هم در لبه پایینی قرار دارند.

این گوشی به جک هدفون 3.5 میلی‌متری مجهز نیست و برای استفاده از هدفون، بهتر است از مدل‌های وایرلس یا تبدیل 3.5 میلی‌متری به Type-C استفاده کنید. نکته جالب توجه که در بررسی مشخصات شیائومی 11 تی متوجه می‌شویم، این است که گوشی از هیچ استاندارد ضد آبی پشتیبانی نمی‌کند.

بررسی مشخصات شیائومی 11 تی از نظر نمایشگر

بررسی شیائومی 11 تی به ما نشان می‌دهد که این گوشی از نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با رزولوشن 2400×1080 پیکسل بهره می‌برد. این گوشی در نسبت تصویر 20:9 ساخته شده و تراکم پیکسلی آن به 395 ppi می‌رسد. این نمایشگر از +HDR10 و نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. خبر خوب این است که نرخ نوسازی 120 هرتزی این گوشی تطبیق‌پذیر است و به نسبت محتوایی که روی نمایشگر نشان داده می‌شود، تغییر می‌کند. نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر همچنین به مصرف بهینه باتری نیز کمک می‌کند.

نمایشگر شیائومی 11 تی با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود که به‌گفته کمپانی،‌ در برابر سقوط از ارتفاع 2 متری مقاوم است و مقاومت بیشتری در برابر خراشیدگی دارد.

بررسی شیائومی 11 تی

این نمایشگر از روشنایی 800 نیت در حالت typ و 1000 نیت در حالت حداکثری پشتیبانی می‌کند. بنابراین، هیچ مشکلی از لحاظ روشنایی وجود ندارد و شما به‌راحتی می‌توانید از گوشی خود در زیر نور آفتاب نیز استفاده کنید. در این نمایشگر، تنظیمات رنگ متعددی قرار گرفته است که به شما اجازه می‌دهد رنگ‌ها را به حالت دلخواه خود شخصی‌سازی کنید.

برای نمایشگر شیائومی 11 تی، سه حالت کلی در نظر گرفته شده است: زنده، استاندارد و اورجینال که در تمامی آنها، امکان تنظیم تناژ رنگی و دما به‌صورت دستی وجود دارد. در حالت تنظیمات پیشرفته می‌توانید بین طیف رنگی P3 و sRGB، گزینه مورد نظر را انتخاب کرده و سایه‌ها، اشباع رنگ، کنتراست و طیف رنگ را تنظیم کنید. علاوه‌براین، یک حالت رنگ تطبیقی نیز وجود دارد که در آن، نمایش رنگ‌ها بسته به نور محیط، تغییر می‌‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های نمایشگر گوشی که در بررسی شیائومی 11 تی به آن برمی‌خوریم، حالت DC Dimming (تنظیم روشنایی) است که البته، تنها در حالت 60 هرتز کار می‌کند. ویژگی جالب دیگر نمایشگر گوشی، حالت خواندن (reading) است. این ویژگی، دو حالت خواندن را در اختیار شما قرار می‌دهد. در حالت استاندارد، تناژ رنگی گرم‌تر به رنگ‌های سرد غالب می‌شوند که از آسیب به چشم جلوگیری می‌کند. در مود جدید Paper نیز حالتی شبیه به بافت کاغذ ایجاد می‌شود که فشار چشم را کاهش می‌دهد.

شما همچنین می‌توانید سطح بافت کاغذی پس‌زمینه و رنگ‌های آن را تنظیم کنید. در مجموع می‌توان گفت که بافت کاغذی، ایده‌ای بسیار خوب است؛ مخصوصا برای افرادی که ساعات طولانی را به نمایشگر لپ‌تاپ نگاه می‌کنند. چراکه در این حالت، می‌توانند با خستگی کمتر چشم به نمایشگر گوشی نگاه کنند.

بررسی Xiaomi 11T نشان می‌دهد که نمایشگر گوشی از حالت‌های استاندارد مثل مود تاریک و روشن، تنظیم مود تاریک در زمان‌های دلخواه و تعدادی ویژگی نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می‌کند.

بررسی شیائومی 11T از نظر دوربین

در ادامه بررسی شیائومی 11 تی به بخش جذاب دوربین می‌رسیم. در پنل پشتی این گوشی، سه لنز دوربین قرار دارد؛ 108 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.75 و تکنولوژی Super Pixel، لنز زاویه باز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و پوشش 120 درجه و در نهایت، لنز 5 مگاپیکسلی تله‌ ماکرو با دیافراگم f/2.4 و قابلیت فوکوس خودکار.

بررسی شیائومی 11 تی
بررسی Xiaomi 11T

در نرم‌افزار داخلی دوربین که رابط کاربری شیائومی در اختیار شما قرار می‌دهد، دو حالت کلی وجود دارد:

  • حالت عکاسی: مود‌ پرو، عکس عادی، پرتره، مود شب، 108 مگاپیکسل، پانوراما، داکیومنت، سوپر ماکرو، سینماتیک صفحه عریض.
  • حالت فیلم‌برداری: ضبط ویدیوهای معمولی، ویدیوهای کوتاه 15 ثانیه‌ای برای استوری، ویدیو بلاگ (کلیپ‌های کوتاه با افکت)، اسلوموشن (720 پیکسل تا 960 فریم در ثانیه و 1080 پیکسل تا سرعت 120 فریم در ثانیه)، تایم لپس، دوال ویدیو (ضبط ویدیو با دوربین اصلی و دوربین سلفی به‌صورت همزمان)، افکت‌های سینمایی (قابل استفاده در زمان ضبط ویدیو روی سه‌پایه)، کلونینگ.

بررسی مشخصات فنی شیائومی 11T مشخص می‌کند که با دوربین اصلی این گوشی می‌توانید ویدیوهای 4K را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنید. ویژگی جالب دیگر این است که دوربین گوشی در حالت ضبط ویدیو، قابلیت زوم صدا دارد. در این حالت، هرچقدر که دوربین روی منبع صدا زوم می‌کند، صدا با وضوح و بلندی بیشتری ضبط می‌شود.

سنسور اصلی دوربین در حالت پیش‌فرض، عکس‌های 12 مگاپیکسلی می‌گیرد (قابلیت سوپر پیکسل 9 در 1)؛ اما شما می‌توانید تنظیمات را روی 108 مگاپیکسلی هم قرار دهید و تصاویری را با حداکثر توان دوربین ثبت کنید. تفاوت عکس‌های 108 مگاپیکسلی چندان قابل توجه نیست و گاهی اوقات، عکس‌ها کمی غیرواقعی به‌نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی 11T نشان می‌دهد که سنسور اصلی در روشنایی روزهای آفتابی و ابری عملکرد خوبی دارد و به‌خوبی از عهده نیازهای کاربر برمی‌آید. جزئیات در عکس‌های دوربین شیائومی 11 تی به‌خوبی ثبت می‌شوند. عکس‌های گرفته شده با دوربین گوشی، شفافیت خوب و رنگ‌های خوشایندی دارند.

نکته دیگری که در بررسی شیائومی 11 تی متوجه می‌شویم، این است که دوربین از نرم‌افزار هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد که عکس‌ها را برای کنتراست بهتر، پردازش می‌کند. اما در نمونه تصاویر زیر، عکس‌ها بدون ویژگی هوش مصنوعی ثبت شدند تا بتوانید قضاوت بهتری داشته باشید.

 

عکس‌هایی که در نور کم شب ثبت می‌شوند، به اندازه‌ عکس‌های روز خوب نیستند. جزئیات در این عکس‌ها کمتر شده و تاری و نویز در بعضی بخش‌ها دیده می‌شود. فعال کردن حالت عکاسی شب در این زمینه به شما کمک می‌کند. اگر از این حالت استفاده کنید، جزئیات اصلاح می‌شوند و با اضافه شدن نور بیشتر به محیط، عکس‌های واضح‌تر با روشنایی بهتری ثبت می‌شوند.

در نمونه عکس‌های زیر، حالت فعال و غیرفعال شب را مشاهده می‌کنید که با دوربین اصلی گوشی گرفته شده‌اند. البته، این احتمال وجود دارد که از عکس‌ها در مود غیرفعال شب بیشتر خوش‌تان بیاید، چراکه اگر بیش از اندازه تاریک باشد، نور واقعی محیط را ثبت می‌کند.

در حالت عکاسی می‌توانید به‌سرعت حالت زوم 2x را فعال کنید. این زوم 2 برابری از نوع دیجیتال است و در شرایط نوری مناسب می‌توانید عکس‌های خوبی بگیرید.

بررسی مشخصات شیائومی 11 تی نشان می‌دهد که دوربین 8 مگاپیکسلی زاویه باز هم عملکرد معمولی دارد و در روشنایی معمولی روز، عکس‌های خوبی می‌گیرد. تناژ رنگی در دوربین زاویه باز، سردتر از دوربین اصلی است. عملکرد این دوربین در نور کم، چندان تعریفی ندارد؛ اما می‌توانید مود شب را فعال کرده و شانس خود را برای عکس‌های بهتر امتحان کنید.

در ادامه بررسی شیائومی 11 تی از نظر دوربین، باید به مشخصات لنز ماکرو اشاره کنیم که رزولوشن پایینی دارد. اما احتمالا به‌دلیل فوکوس خودکار شناور (3 تا 7 سانتی‌متر) کار کردن با آن جالب می‌شود. روشنایی عکس‌هایی که با این دوربین ثبت می‌شوند، رضایت‌بخش نیست؛ با این‌حال می‌توانید با بازی نور و برخی تنظیمات، عکس‌های نسبتا قابل قبولی بگیرید.

اما درباره دوربین سلفی باید گفت که در نمای جلویی این گوشی، یک لنز 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.45 قرار گرفته که از مود تاریک پشتیبانی می‌کند. بنابراین نگران سلفی گرفتن در شب و محیط‌های کم‌نور نباشید. این دوربین می‌تواند ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ذخیره کند. از دیگر ویژگی‌های دوربین می‌توان به حالت ثبت عکس با کف دست و فریم سینماتیک اشاره کرد.

بررسی شیائومی 11 تی از نظر نرم‌‌افزار و عملکرد

شیائومی در این گوشی از تراشه مدیاتک دایمنسیتی 1200 استفاده کرده که با تکنولوژی 6 نانومتری ساخته شده است. این تراشه از پردازنده مرکزی هشت‌هسته‌ای بهره برده و از یک هسته Cortex-A78 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز تشکیل شده است. پردازشگر گرافیکی این دستگاه نیز Mali-G77 MC9 است.

بررسی شیائومی 11 تی از نظر نرم‌‌افزار و عملکرد
مشخصات فنی شیائومی 11T

این دستگاه در دو نسخه 8/128 گیگابایت و 8/256 گیگابایت عرضه می‌شود. در نظر داشته باشید که این گوشی از نصب کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین، هنگام خرید این موضوع را در نظر داشته باشید.

با بررسی مشخصات فنی شیائومی 11T متوجه می‌شویم که این گوشی به‌خوبی از عهده اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌های ویدیوی برمی‌آید و برنامه‌ها به‌صورت کاملا روان اجرا می‌شوند. اما اگر به گوشی بهتری نیاز دارید، شیائومی 11 تی پرو با تراشه اسنپدراگون 888، گزینه بهتری است. تراشه اسنپدراگون در بسیاری از تست‌ها، تراشه دایمنسیتی را شکست داده و اکثر توسعه‌دهنده‌های گیم ترجیح می‌دهند بازی‌های خود را به‌صورت سازگارتر با تراشه‌های اسنپدراگون توسعه دهند. اما در عمل، شاید برای بسیاری از کاربران، تفاوت اسنپدراگون 888 با دایمنسیتی 1200 چندان محسوس نباشد.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی 11 تی نشان می‌دهد که این گوشی داغ نمی‌کند. برای مثال، با یک ساعت بازی آسفالت 9 در حالت گرافیک حداکثری، تنها قسمت‌های دوربین و لبه بالایی دستگاه کمی گرم شدند. این موضوع احتمالا به‌دلیل مزیت فناوری خنک‌کننده با استفاده از مخزن بخار است؛ چراکه بسیاری از گوشی‌های دیگری که سیستم خنک‌کننده ندارند، به‌فاصله 10 دقیقه‌ای پس از اجرای بازی، کم‌کم گرم می‌شوند.

در بررسی شیائومی 11T از نظر نرم‌افزار باید گفت که این اسمارت‌فون، اندروید 11 را به همراه MIUI 12.5 اجرا می‌کند. از لحاظ نرم‌افزاری نباید انتظارات زیادی از این گوشی داشته باشید. ناگفته نماند که شیائومی 11 تی پرو، قابلیت‌های نرم‌افزاری بیشتری دارد. البته، این به معنای عملکرد نرم‌افزاری ضعیف شیائومی 11 تی نیست. این گوشی هوشمند، ویژگی‌هایی مثل تنظیمات شخصی‌سازی، اجرای روان بازی‌ها، تم‌های رایگان، برنامه‌های شبیه‌سازی، Mi Share، اندروید اتو و بسیاری ویژگی‌های دیگر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

بررسی شیائومی 11 تی از نظر نرم‌‌افزار و عملکرد

با بررسی شیائومی 11 تی متوجه می‌شویم که این گوشی از اسکنر اثر انگشت (در لبه گوشی) و قابلیت تشخیص چهره برخوردار شده است. از نظر فنی، پنل‌های آمولد به تولیدکننده اجازه می‌دهند که از سنسور اپتیکال زیر نمایشگر استفاده کند؛ اما شیائومی برای اطمینان بیشتر، همچنان از طراحی استاندارد استفاده کرده است.

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، اسکنر اثرانگشت در دکمه پاور تعبیه شده که سرعت و پاسخ‌دهی بسیار خوبی دارد. محل قرارگیری این اسکنر نیز مناسب است و کاربر به‌راحتی به آن دسترسی دارد. درباره قابلیت تشخیص چهره هم می‌توان گفت که به‌خوبی عمل می‌کند و سرعت آن بالاست.

این سنسور می‌تواند در بسیاری از مواقع، چهره پوشیده شده با ماسک را نیز تشخیص دهد. ویژگی مثبت این حالت، سرعت بالا در تشخیص چهره است؛ اما از طرفی، امنیت را زیر سوال می‌برد.

بررسی شیائومی 11 تی از نظر باتری و شارژدهی

این اسمارت‌فون به باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده که از تکنولوژی 67 وات Turbo Charge پشتیبانی می‌کند. شیائومی مدعی شده که این باتری، در عرض 36 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود. بررسی شیائومی 11T در واقعیت نیز این موضوع را تایید می‌کند.

باتری این گوشی برای یک کاربر معمولی که نیازی به بازی و برنامه‌‌های سنگین ندارد، تا دو روز دوام می‌آورد.

بررسی شیائومی 11 تی از نظر نرم‌‌افزار و عملکرد
بررسی Xiaomi 11T

بررسی شیائومی 11 تی از نظر صدا قابلیت‌های اتصال

بررسی شیائومی 11 تی نشان می‌دهد که اسپیکرهای این گوشی از قابلیت Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند. این اسپیکرها در لبه بالایی و پایینی قرار گرفته‌اند که افکت استریو را ارائه می‌دهند. این اسپیکرها برخلاف گوشی شیائومی 11 تی پرو، بدون دخالت Harman Kardon توسعه یافته‌اند. از نظر وضوح و صدای فراگیر هم باید گفت که نباید از این گوشی، ‌انتظاری شبیه به گوشی‌های پرچمدار داشته باشید.

در بخش تنظیمات می‌توانید گزینه مورد نظر خود را از چهار حالت Dynamic Video Music و Voice انتخای کنید. در حالت پیش‌فرض، صدا به‌صورت دایمنامیک تنظیم شده و فراز و فرود زیادی ندارد. اما برای گوش دادن به موسیقی، بهتر است حالت Music را فعال کنید تا بیشتر از پویایی صدا لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

شما می‌توانید با استفاده از اکولایزر، صدا را بیشتر کنید. نکته‌ای که با بررسی مشخصات شیائومی 11 تی متوجه می‌شویم، این است که اسپیکر پایینی، صدای بلندتری دارد که وقتی صدا را کم کنید، بیشتر آن را احساس می‌کنید. شما می‌توانید با بلند کردن صدا و تنظیمات اکولایزر، این حالت را کمی متعادل کنید.

این تنظیمات در حالت استفاده از هدفون نیز در دسترس شما قرار می‌گیرند. شما می‌توانید حالت Dolby Atmos را فعال کرده و حالت پخش صدا و یک اکولایزر را انتخاب کنید. با انتخاب هر نوع تنظیماتی می‌توانید از شنیدن صدای مطلوب لذت ببرید.

از نظر اتصالات گوشی باید به گفت که این گوشی از وای فای 6، بلوتوث نسخه 5.2، اتصال NFC و GPS پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که گفتیم، قابلیت اتصال 5G نیز در این گوشی وجود دارد. این گوشی همچنین قابلیت‌هایی مثل شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت و قطب‌نما را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

بررسی شیائومی 11 تی از نظر نرم‌‌افزار و عملکرد

قیمت شیائومی 11 تی

شیائومی 11 تی در 15 سپتامبر 2021 (24 شهریور 1400) رونمایی و در 5 اکتبر 2021 (13 مهر 1400) روانه بازار شد. قیمت شیائومی 11T در زمان نگارش این مقاله، حدود 9 تا 11 میلیون تومان است.

سوالات متداول

آیا شیائومی 11 تی ارزش خرید دارد؟

شیائومی 11 تی یک گوشی خوب با تراشه دایمنسیتی 1200، اسپیکرهای استریو، شارژ سریع 67 وات، دوربین قابل قبول با نمایشگر عالی است که طراحی ظاهری زیبایی دارد. این گوشی همچنین با قیمت مناسبی به‌فروش می‌رسد. البته، نباید فراموش کرد که این گوشی، از استاندارد ضدآب، سیستم شارژ وایرلس و ویژگی‌های نرم‌افزاری پیشرفته پشتیبانی نمی‌کند. اگر این ویژگی‌‌های رده‌بالا به کار شما نمی‌آیند، پس شیائومی 11 تی یکی از گزینه‌های خوب است که کاربر را از خود ناامید نمی‌کند.

قیمت شیائومی 11 تی در بازار ایران چقدر است؟

قیمت شیائومی 11 تی در بازار ایران، برای نسخه‌های مختلف رم و حافظه، حدود 9,600,000 تا 11,500,000 تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: root-nation

نظر شما درباره بررسی شیائومی 11 تی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مطالب عالی بود منم تقریبأ یک سالی هست که این گوشی رو خریدم و کاملأ ازش راضیم وبااینکه خودم خیلی گیم سنگین نمی‌زنم ولی پسرم روزی دو ساعتی باهاش پابجی بازی می‌کنم که واقعأ عملکردش عالیه و هیچ اگر و باگی توش نمی‌بینی و از نظر باطری هم 3 ساعت بازی پابجی حدود 45 الی 55 درصد با روشنایی 50 درصد مصرف داره که به نظرم با توجه به نوع بازی عدد معقولی هست و تو این تایم بازی داغی زیادی ازش نمی‌بینید پدر نهایت به نظر من این گوشی باتوجه به امکانات و مقایسه با گوشیهای هم رده ارزش خرید بالایی داره .
    بدرود …..

    پاسخ