;
coinex

بررسی شیائومی ردمی نوت 11 ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

اگر به اتصال شبکه 5G نیازی ندارید، گوشی ردمی نوت 11 یکی بهترین گوشی های اقتصادی است. در این مقاله به بررسی شیائومی ردمی نوت 11 می‌پردازیم و مشخصات آن را از هر لحاظ موشکافی می‌کنیم.

شیائومی با برندهای پوکو و ردمی، دائما به ما یادآوری می‌کند که گوشی‌‌های هوشمند به بازار پرچمدارها و گوشی‌های رده‌بالا محدود نمی‌شوند. این کمپانی، گوشی‌های پوکو و ردمی را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و مشخصاتی بالاتر از انتظار عرضه می‌کند. Xiaomi Redmi Note 11 نیز یکی از همین گوشی‌هاست.

بررسی مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 11 نشان می‌دهد که این گوشی موبایل با قیمت جهانی 164 دلار، به باتری خوب، نمیاشگر فوق‌العاده و کیفیت ساخت بدنه‌ عالی مجهز شده است. در ادامه، با جزئیات بیشتری به بررسی Xiaomi Redmi Note 11 می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی نوت 11

شیائومی ردمی نوت 11 با وجود تمام مشخصات خوبی که دارد، همچنان یک گوشی اقتصادی است و نباید از آن انتظاراتی فراتر از قابلیت‌هایش داشته باشید. با این‌حال، با بررسی مشخصات شیائومی ردمی نوت 11 متوجه می‌شویم که این گوشی در تمام طول مدتی که مورد آزمایش قرار گرفته، هیچ کندی یا باگ و مشکلی را نشان نداده است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 11
بررسی شیائومی ردمی نوت 11

فرقی نمی‌کند که با این گوشی فیلم تماشا کنید، پیام بفرستید و در فضای وب گشت بزنید یا اینکه بخواهید از آن برای اجرای بازی‌ و چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید؛ در هر صورت، متوجه می‌شوید که این گوشی، شما را نا امید نمی‌کند.

وجود نمایشگر AMOLED و اسپیکرهای استریو در این گوشی باعث شده که تجربه تماشای ویدیو و گوش دادن به موسیقی در این گوشی، بسیار لذت‌بخش شود. اگر به‌دنبال گوشی خوب برای محتواهای شبکه‌های اجتماعی هستید و می‌خواهید با آن فیلم و سریال تماشا کنید، نمایشگر 6.43 اینچی AMOLED آن به‌خوبی نیازهای شما را برآورده می‌کند. اندازه نمایشگر نیز بسیار مناسب است؛ نه آنقدر بزرگ که کار کردن با یک دست را دشوار کند و آنقدر کوچک که لذت تماشای ویدیو را از بین ببرد.

با تمام این اوصاف، کمبودها و نقص‌هایی هم در این گوشی اقتصادی دیده می‌شود که جای تعجبی ندارد. برای مثال، دوربین گوشی عملکرد خوبی ندارد؛‌ مخصوصا در شرایطی با نور محیطی کم. گاهی اوقات در نور مناسب می‌توانید عکس‌های خوبی بگیرید، اما در برخی شرایط، مثل سوژه‌های متحرک و عکاسی در شب، نباید انتظار ثبت عکس‌‌های خوب را داشته باشید.

بررسی مشخصات ردمی نوت 11 شیائومی نشان می‌دهد که در این گوشی از اتصال شبکه 5G خبری نیست. اینکه فقدان این قابلیت، شما را از خرید منصرف کند یا خیر، کاملا به نوع نیاز شما بستگی دارد. در ادامه، با بررسی شیائومی ردمی نوت 11 از نظر طراحی، نمایشگر، دوربین، عملکرد و باتری، همراه ما بمانید.

بررسی مشخصات شیائومی ردمی نوت 11 شیائومی ردمی نوت 11
طراحی و ساختار
  • 159.9×73.9×8.1 میلی‌متر
  • وزن 179 گرم
  • دو سیم‌کارت (نانوسیم، dual stand by)
  • رنگ بندی خاکستری، آبی روشن و تیره
نمایشگر
  • 6.43 اینچ AMOLED، رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل
  • نسبت نمایشگر به بدنه 84.5 درصد
  • نرخ نوسازی 90 هرتز
  • تراکم پیکسلی 409 پیکسل در هر اینچ
  • گوریلا گلس 3
  • نسبت تصویر 20:9
پردازنده
  • اسنپدراگون 680 4G (6 نانومتر)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای
  • چهار هسته 2.4 گیگاهرتز Kryo 265 Gold و چهار هسته 1.9 گیگاهرتز Kryo 265 Silver
  • پردازنده گرافیکی Adreno 610
نرم‌افزار اندروید 11 (قابلیت آپدیت به اندروید 12) با رابط کاربری MIUI 13
رم و حافظه
  • رم 4 با حافظه 64 گیگابایت
  • رم 6 با حافظه 64 گیگابایت
  • رم 4 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایت
  • نوع حافظه UFS 2.2
  • پشتیبانی از درگاه حافظه اختصاصی
دوربین
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسل واید، گشودگی دیافراگم 1.8، پشتیبانی از فوکوس خودکار با تشخیص فاز، اندازه سنسور 1/2.76 اینچ، اندازه سنسور 0.64 میکرومتر
  • دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی با پوشش 118 درجه،  دریچه دیافراگم 2.2، 1/4 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل
  • دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.4
  • دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.4
  • پشتیبانی از فلاش  LED، پانوراما و HDR
  • ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • دوربین سلفی 13 مگاپیکسل، دیافراگم 2.4
  • ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت با شارژ 33 وات
اسپیکر پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct
  • بلوتوث 5.0, پشتیبانی از A2DP و LE
  • USB Type-C 2.0 پشتیبانی از OTG
سایر ویژگی‌ها
  • حسگر اثر انگشت در لبه گوشی
  • شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت مجازی، قطب‌نما

بررسی شیائومی ردمی نوت 11 از نظر طراحی و ساختار

هنگامی که به این گوشی نگاه می‌کنید، اصلا احساس نمی‌کنید که با یک گوشی اقتصادی سروکار دارید. این گوشی وزن مناسبی دارد و با در دست گرفتن آن، متوجه می‌شوید که ساختار خوبی دارد. جنس پلاستیکی گوشی به‌خوبی ساخته شده و احساس یک گوشی رده‌بالا را القا می‌کند. نکته جالب‌تر اینکه برجستگی دوربین توی ذوق نمی‌زند و تیم مهندسی، در طراحی این قسمت به‌خوبی عمل کرده است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 11

این گوشی با ضخامت 8.1 میلی‌متری، شیک‌تر از بسیاری از گوشی‌های اقتصادی طراحی شده و اینطور که به نظر می‌رسد، تمامی انحاناها و برجستگی‌های گوشی، با سلیقه و تفکر در جای خود قرار گرفته‌اند. تنها چیزی که مشخص می‌کند ردمی نوت 11 یک گوشی میان‌رده است، حاشیه‌های نسبتا زیاد در قسمت پایینی نمایشگر است. این اسمارت‌فون در رنگ‌های خاکستری، آبی تیره و روشن عرضه شده است.

شیائومی ردمی نوت 11 در ابعاد 159.9×73.9×8.1 میلی‌متری ساخته شده و 179 گرم وزن دارد. نکته جالب توجه در بررسی شیائومی ردمی نوت 11 که اصلا انتظار آن را از یک گوشی اقتصادی نداریم، استاندارد IP53 است. این استاندارد از گوشی در برابر گردوغبار و پاشش آب مقاومت می‌‌کند؛ بنابراین مراقب باشید که گوشی موبایل داخل آب نیفتد.

جک هدفون 3.5 میلی‌متری در لبه بالایی گوشی قرار گرفته و درگاه USB-C نیز در لبه پایینی تعبیه شده است. دکمه‌های تنظیم صدا و پاور که سنسور اثر انگشت را در خود جا داده است، در لبه سمت راستی گوشی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات شیائومی ردمی نوت 11 از نظر نمایشگر

در بخش دیگری از بررسی ردمی Note 11 به مشخصات نمایشگر می‌رسیم. این گوشی هوشمند از نمایشگر 6.43 اینچی AMOLED برخوردار شده که از رزولوشن 1080×2400 پیکسل و حداکثر روشنایی 1000 نیت پشتیبانی می‌کند. نرخ نوسازی نمایشگر گوشی 90 هرتز است که از وب‌گردی و تماشای فیلم گرفته تا اجرای بازی‌ها، به‌خوبی از عهده نیاز کاربر خود برمی‌آید. این نمایشگر از HDR پشتیبانی نمی‌کند که شاید اصلا فقدان آن را احساس نکنید.

بررسی شیائومی ردمی نوت 11
بررسی مشخصات فنی ردمی نوت 11 شیائومی

دوربین سلفی گوشی، در پانچ هول بالا و وسط نمایشگر قرار گرفته است. حاشیه‌ نمایشگر در قسمت راست، چپ و بالا، باریک و به‌اندازه است. اما همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، حاشیه‌ها در لبه پایینی ممکن است برای شما خوشایند نباشند. البته، این ویژگی در گوشی‌های اقتصادی کاملا عادی است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 11 از نظر قابلیت‌های نرم‌افزاری نشان می‌دهد که این گوشی از حالت تاریک (dark mode) پشتیبانی می‌کنند. کاربران همچنین می‌توانند تنظیمات را از حالت پیش‌فرض که رنگ‌‌ها را به‌صورت زنده نشان می‌دهد، به حالت رنگ‌های تقویت شده یا استاندارد که رنگ‌های طبیعی‌تری دارد، تغییر دهند. دمای رنگ نیز در نمایشگر این گوشی قابل تنظیم است.

بررسی شیائومی ردمی نوت 11 از نظر دوربین

در این بخش از بررسی مشخصات فنی ردمی نوت 11 شیائومی باید قابلیت‌های دوربین را زیر ذره‌بین ببریم. این دستگاه هوشمند از چهار لنز دوربین بهره می‌برد که لنز اصلی آن را، یک دوربین 50 مگاپیکسلی واید تشکیل داده است. یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی نیز تنظیمات دوربین را تکمیل می‌کنند. در نمای جلویی گوشی، یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی واید قرار گرفته که برای ثبت عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدیویی کاربرد دارد.

بررسی ردمی نوت 11 شیائومی

تنظیمات دوربین در پنل پشتی به‌گونه‌ای طراحی شده که نیاز کاربر خود را برطرف کند و نباید از آن انتظار قابلیت‌های پیچیده را داشت. به‌طور کلی، می‌توان گفت که تنظیمات دوربین ردمی نوت 11 شیائومی، ضعیف‌تر از رقبایش در بازار است. البته، این بدان معنا نیست که گوشی نمی‌تواند عکس‌های خوبی ثبت کند. ردمی نوت 11 شیائومی در شرایطی با نور محیطی مناسب، عکس‌های خوبی ثبت می‌کند؛ عکس‌هایی که می‌توانید آنها را در شبکه‌های اجتماعی پست کنید و نگران کیفیت آنها نباشید.

بررسی Xiaomi Redmi Note 11 نشان می‌دهد که دوربین گوشی در ثبت جزئیات کمی مشکل دارد. ویژگی‌هایی مثل فوکوس و HDR نیز عملکردی مشابه گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار ندارند که چندان هم عجیب نیست. همان‌طور که در نمونه عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید، برخی قسمت‌های کارد عکس، تیرگی خاصی دارد و رنگ‌ها هم تاریک‌تر از واقعیت هستند. البته این عکس‌ها در هوای ابری که آفتاب پشت ابرهای زمستانی است، ثبت شده‌اند.

گوشی‌های میان رده در این بازه قیمتی، معمولا توانایی خوبی در عکاسی شب و نور کم ندارند؛ بررسی شیائومی ردمی نوت 11 نشان می‌دهد که این گوشی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر نور کافی و مناسب در محیط نباشد، پس احتمالا نمی‌تواند عکس دلخواه‌تان را ثبت کنید؛ حتی اگر حالت عکاسی شب را فعال کنید. اما اگر نور محیط مناسب و سوژه عکس ثابت باشد، می‌توانید عکس خوبی بگیرید.

با بررسی مشخصات شیائومی ردمی نوت 11 متوجه می‌شویم که لنز اولترا واید معمولا رنگ عکس‌ها را تغییر می‌دهد و جزئیات را به‌خوبی ثبت نمی‌کند. نمی‌خواهیم شما را از خرید شیائومی ردمی نوت 11 منصرف کنیم؛ اما اگر به عکاسی علاقه دارید و به‌دنبال یک گوشی اقتصادی با قابلیت‌های خوب دوربین هستید، ردمی نوت 11 شیائومی برای شما مناسب نیست.

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی نوت 11 شیائومی از نظر عملکرد

بررسی شیائومی ردمی نوت 11 در این بخش برخلاف بخش دوربین، شما را به خرید گوشی ترغیب می‌کند. شیائومی در این گوشی از تراشه اسنپدراگون 680 4G استفاده کرده است که با نسخه‌های رم 4 و 6 گیگابایتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. شما می‌توانید این گوشی را در نسخه‌های حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت خریداری کنید و نگرانی هم از بابت کمبود حافظه نداشته باشید؛ چراکه این دستگاه از درگاه اختصاصی نصب microSDXC پشتبانی می‌کند.

بررسی ردمی نوت 11 شیائومی
بررسی ردمی نوت 11 شیائومی

این مشخصات درواقع، پایه‌ای‌ترین نسخه اسمارت‌فون‌های امروزی به شمار می‌روند که کار شما را به‌خوبی راه می‌اندازند. در زمان تست و بررسی مشخصات فنی ردمی نوت 11 شیائومی ، هیچ‌گونه لگ و کندی در این گوشی مشاهده نشد که یکی از نقاط قوت محسوب می‌شود. البته نباید انتظار داشته باشید که سرعت تغییر بین اپلیکیشن‌ها و نمایشگر مثل گوشی‌های آیفون 13 و گلکسی اس 22 سامسونگ باشد. به خاطر داشته باشید که ردمی نوت 11 شیائومی یک گوشی اقتصادی است که با قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه (به نسبت مشخصاتش) عرضه می‌شود. می‌توان گفت که این اسمارت‌فون، ارزش بهایی که برای آن پرداخت می‌کنید را دارد.

بررسی شیائومی ردمی نوت 11 نشان داد که این دستگاه به‌خوبی از عهده اجرای انواع بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها برمی‌آید. اما بد نیست بدانید که امتیازهای بنچمارک این گوشی، چندان بالا نیست. برای مثال، ردمی نوت 11 در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ 5 توانسته امتیازهای 377 و 1625 را دریافت کند.

این گوشی هوشمند از اتصال شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند که شاید برای برخی افراد، نا امید کننده باشد. این شبکه به‌سرعت در حال گسترش است و بسیاری از گوشی‌های امروزی، حتی اقتصادی‌ها، از آن پشتیبانی می‌کنند. البته، در کشور ما بسیاری از کاربران هنوز با اینترنت 4G کار می‌کنند. بنابراین، شاید فقدان 5G نیز شما را از خرید این گوشی منصرف نکند.

در بخش بررسی مشخصات شیائومی ردمی نوت 11 از نظر نرم‌افزار باید گفت که این گوشی موبایل به‌صورت پیش‌فرض،‌ رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 11 را اجرا می‌کند. مجموع تنظیمات نرم‌افزاری نیز به‌گونه‌ای طراحی شده که نیازهای کاربر را برطرف می‌کند.

بررسی مشخصات فنی ردمی نوت 11 شیائومی از نظر باتری و شارژدهی

باتری و شارژدهی یکی از امتیازهای این گوشی محسوب می‌شود. این گوشی بعد از یک روز کامل، هنوز 30 تا 40 درصد شارژ دارد. اگر کاربر کم‌مصرفی باشید و برای اجرای برنامه‌های سنگین از گوشی استفاده نمی‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که باتری حتی برای دو روز هم دوام می‌آورد و نیازی به شارژ مجدد ندارد.

بررسی ردمی نوت 11 شیائومی

نکته‌ای که در این بخش از بررسی Xiaomi Redmi Note 11 باید به آن توجه کنید، این است که عمر باتری در درازمدت را نمی‌توان با بررسی یک ماهه مشخص کرد. بنابراین، اینکه عمر باتری در طولانی مدت چقدر است و تا چند سال دوام می‌آورد، اصلا مشخص نیست. اما در همین مدت کوتاه بررسی، مشخص شد که باتری گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد.

ردمی نوت 11 از باتری 5000 میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد. اگر از برنامه‌هایی مثل ردیابی GPS یا بازی‌ و شبکه‌های اجتماعی از گوشی استفاده می‌کنید، بدیهی است که یک بار در روز باید گوشی را به شارژ بزنید؛ در غیر این‌صورت، می‌توانید شارژ باتری را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید. بررسی شیائومی ردمی نوت 11 نشان داد که باتری گوشی پس از یک ساعت تماشای ویدیو با صدای کم و روشنایی حداکثری، تنها 5 درصد کاهش یافت که نشان از عملکرد بسیار خوب آن دارد.

این گوشی موبایل از شارژ وایرلس پشتیبانی نمی‌کند که اصلا نباید از یک گوشی اقتصادی، چنین انتظاری داشته باشیم. باتری ردمی نوت 11 با سرعت شارژ 33 وات شارژ می‌شود و کمی بیشتر از یک ساعت طول می‌کشد تا گوشی به‌طور کامل شارژ شود. از نظر عمر و سرعت شارژ باتری، جای نگرانی نیست و می‌توانید از عملکرد آن مطمئن باشید.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی نوت 11 از نظر کیفیت صدا و اتصالات

ردمی نوت 11 شیائومی از اسپیکرهای استریو بهره می‌برد و از ویژگی‌های صوتی 24-bit/192kHz audio پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که گفتیم، جک هدفون استاندارد 3.5 میلی‌متری نیز در این گوشی وجود دارد که برای بسیاری از کاربران خوشایند است. از دیگر مشخصات ردمی نوت 11 می‌توان به پشتیبانی از بلوتوث 5.0، رادیو، GPS و NFC (بسته به بازار) اشاره کرد.

این اسمارت‌فون از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و سنسور مجاورت مجازی نیز بهره می‌برد و از OTG نیز پشتیبانی می‌کند.

بررسی ردمی نوت 11 شیائومی
بررسی مشخصات ردمی نوت 11

قیمت شیائومی ردمی نوت 11 و تاریخ عرضه

قیمت ردمی نوت 11 در بازارهای جهانی برای نسخه پایه، حدود 164 دلار است و یکی از ارزان‌ترین گوشی های هوشمند بازار به شمار می‌رود. قیمت پایین به نسبت مشخصات، درواقع اصلی‌ترین دلیل استقبال کاربران از این گوشی هوشمند است و به همین دلیل هم می‌توان آن را جزء بهترین گوشی های شیائومی دانست.

ردمی نوت 11 در تاریخ 26 ژانویه 2022 (2 بهمن 1400) رونمایی شد و در تاریخ 9 فوریه 2022 (20 بهمن)‌ به بازار آمد.

سوالات متداول

آیا شیائومی ردمی نوت 11 ارزش خرید دارد؟

با بررسی مشخصات ردمی نوت 11 شیائومی متوجه می‌شویم که این گوشی از باتری و نمایشگر بسیار خوبی بهره می‌برد و نسبت به بهایی که برای آن پرداخت می‌کنید، مشخصات خوبی دارد. اما اگر به شبکه 5G نیاز دارید و می‌خواهید از گوشی برای تجربه فوق‌العاده عکاسی استفاده کنید، ردمی نوت 11 گزینه مناسبی برای شما نیست.

قیمت ردمی نوت 11 در بازار ایران چقدر است؟

قیمت ردمی نوت 11 در نسخه‌های مختلف رم و حافظه در بازار ایران، در محدوده 5 تا 6 میلیون تعیین شده است. البته این قیمت، در زمان نگارش این مقاله ثبت شده و ممکن است با بالا رفتن قیمت دلار، قیمت شیائومی ردمی نوت 11 نیز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

منبع: techradar

نظر شما درباره بررسی شیائومی ردمی نوت 11 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    واقعا عالیه من خودم شش ماهه خریدم باهاش کار میکنم عمل کردش عالیه هیچ کمی و کاستی نداره

    پاسخ

    سلام پردازده اسنپداگون ۶۸۰ هست
    نه اگزنیوس ۶۸۰ !!!!!!!
    این همه از دور بر بهش پر و بال دادین وسطشو ….
    کمی دقت .

    پاسخ

    خلاصه بگم چیزی کم نداره. ساده و کامل. هر چی لازم داشته باشم داره.

    پاسخ

    عالیه، به طرز عجیبی خوبه. وقتی خریدم ، انتظار داشتم یه گوشی در سطح متوسط باشه، اما هر روز از روز قبل بیشتر متوجه میشم که خرید خوبی بود. در مقایسه با گوشیهای هم ردیف، حرف اول رو میزنم. اگه همینجوری پیش بره، شیائیومی بزودی بازار آسیا و حتی اروپا رو قبضه می‌کنه

    پاسخ

    من نوت ۱۱رم ۶ .رو ۵ماهه خریدم اول دو دل بودم چون نسبت به کیفیت که داره قیمت پایینی نسبت به سامسونگ داره شک داشتم ولی خیلی راضیم خوشحالم که سامسونگ که هم قیمتش a23 رو نگرفتم که نوت ۱۱ از همه لحاظ از هم قیمت سامسونگش خیلی سرتره سرعت بالا هیچ لگی و کندی هم نداره عالی نمایشگر باکیفیت همراه بلندگو های استریو عالیش که فیلم دیدن و موزیک گوش دادن رو لذت بخش می‌کنه در خریدش شک نکنید

    پاسخ

    من ردمی نوت 11 رم 6 دارم،
    تازه 3 ماه شده که خریدم
    واقعا عالیه همه ویش داخل متن گفته شده
    از خریدش شک نکنید!

    پاسخ

    باسلام ،من ردمی نت ۱۱پرو با رم ۸و حافظه ۱۲۸ دو ماهه دارم فعلا که عالیه، فقط کیفیت دوربینش نسبت به ۱۰پرو خوب نیست

    پاسخ