;
coinex

بررسی سه مدل لپ تاپ گیمینگ ایسوس

تنوع زیاد لپ تاپ‌های موجود در بازار باعث شده تا انتخاب بهترین مدل به کار بسیار دشواری تبدیل شود و شما در مسیر انتخاب محصول سردرگم شوید. اگر لپ تاپ گیمینگ نیاز داشته باشید به طور حتم یکی از گزینه‌های شما برند ایسوس است و در ادامه ما قصد داریم به بررسی مختصر سه مدل از این برند بپردازیم که ارزش خرید بالایی دارند.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل tuf gaming f15 fx506lh-us53

اگر بودجه محدودی برای خرید لپ تاپ گیمینگ دارید یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان از لپ تاپ  tuf gaming لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل tuf gaming f15 fx506lh-us53 از ایسوس است. این محصول طراحی جذابی دارد و وزن آن حدود 2.3 کیلوگرم است که برای یک لپ تاپ گیمینگ عدد بسیار مناسبی ارزیابی می‌شود.

برای این دستگاه نمایشگری 15.6 اینچی از نوع IPS در نظر گرفته شده که از رزولوشن FHD برخوردار است و خوشبختانه با وجود قیمت نه‌چندان زیاد، این پنل از نرخ نوسازی 144 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند که مزیت بسیار خوبی است و باعث می‌شود تا بازی‌ها روان‌تر اجرا شوند و حس سریع‌تری در منوها و هنگام وب‌گردی داشته باشید.

پردازنده مرکزی در نظر گرفته شده برای این مدل Core i5 10300H اینتل با محدوده سرعت 2.5 تا 4.5 گیگاهرتز است و حافظه رم 8 گیگابایتی از نوع DDR4 آن را همراهی می‌کند. کارت گرافیک این لپ تاپ گیمینگ هم GEFORCE GTX1650 انویدیا با حافظه اختصاصی 4 گیگابایتی از نوع GDDR6 است و 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD NVMe این مجموعه را تکمیل می‌کند.

قدرت سخت افزاری لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل tuf gaming f15 fx506lh-us53 عالی نیست که البته به نسبت قیمت انتظار بیشتر از این هم نباید داشت ولی عملکرد کاملا رضایت‌بخش است و این محصول به خوبی و در بهترین شکل از پس کارهای مختلف برمی‌آید و بازی‌ها نیز در حالت گرافیکی و فریم ریت مناسب اجرا می‌شوند و تنها امکان قرار دادن بازی‌های سنگین به روی حالت عالی وجود ندارد.

این لپ تاپ گیمینگ یک باتری سه سلولی با ظرفیت 48 وات ساعت دارد و از ویندوز 11 به صورت پیش فرض استفاده می‌کند که این نکته یک مزیت حتمی خواهد بود و باعث می‌شود شما بدون هیچ دردسری از ابتدا بتوانید با لپ تاپ کار کنید و همچنین از ویندوز اورجینال بهره‌مند شوید.

لپ تاپ ای سوس مدل ROG Strix G15 G513 IE-HN004

لپ تاپ ای سوس مدل ROG Strix G15 G513 IE-HN004

این لپ تاپ با وجود این که در دسته‌بندی گیمینگ قرار می‌گیرد تنها 2.1 کیلوگرم وزن دارد که اتفاقی عجیب و بسیار مثبت به حساب می‌آید. کیبورد و اطراف این لپ تاپ از نورپردازی RGB پشتیبانی می‌کنند و جذابیت ظاهری بسیار خوبی را به محصول می‌بخشند. به‌طور کلی ایسوس تلاش کرده با وجود گیمینگ بودن، ابعاد و وزن این دستگاه را در سطح پایین نگه دارد تا قابلیت حمل و نقل به خوبی وجود داشته باشد.

شرکت ایسوس برای این مدل یک نمایشگر 15.6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD در نظر گرفته است که نرخ تأخیر 3 میلی‌ ثانیه‌ای دارد و از نرخ نوسازی 144 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. این ویژگی‌ها در کنار هم باعث می‌شوند نمایشگر این محصول هم برای انجام کارهای روزمره بسیار خوب باشد و هم برای بازی کردن گزینه ایده‌آلی به حساب بیاید.

از نظر سخت افزاری این مدل نسبت به لپ تاپ قبلی مشخصات بسیار بهتری دارد و می‌تواند بازی‌ها را در گرافیک بالاتر و فریم ریت بهتر اجرا کند. پردازنده مرکزی این لپ تاپ از شرکت AMD مدل Ryzen 7 4800H با محدوده فرکانس 2.8 گیگاهرتز و بیشتر است که قدرت مناسب و خوبی دارد. حافظه کش این پردازنده برابر با 8 مگابایت است.

کارت گرافیک استفاده شده برای لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15 G513 IE نویدیا GeForce RTX 3050TI با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی است. این مجموعه سخت افزاری به همراه 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و 512 گیگابایت حافظه SSD تکمیل می‌شود.

به عنوان مثال سخت افزار این لپ تاپ می‌تواند بازی Red Dead Redemption را در حالت گرافیکی متوسط و با فریم ریت میانگین 80 به اجرا در بیاورد. بازی God of War در حالت گرافیکی High به اجرا درمی‌آید و Call Of Duty : Warzone را می‌توانید در حالت متوسط و با نهایت فریم ریت تجربه کنید.

در سمت چپ لپ تاپ یک جک 3.5 میلی‌متری برای اتصال سیمی هدفون و دو درگاه USB-A نسخه 3.2 دیده می‌شود و دیگر درگاه‌ها به روی فریم پشتی این مدل قرار گرفته‌اند. در این قسمت یک درگاه Type-C برای اتصال دستگاه‌های جدیدتر و درگاه HDMI به چشم می‌آید و همچنین یک درگاه USB-A دیگر و درگاه LAN نیز در نظر گرفته شده است.

این محصول یک باتری چهار سلولی با ظرفیت 56 وات ساعت دارد و به صورت پیش فرض از ویندوز 11 استفاده می‌کند که یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید و خیال شما را از بابت نصب ویندوز آسوده می‌کند.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FA707RE – HX040W

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FA707RE - HX040W

یکی از لپ تاپ‌های ایسوس که بیشترین ارزش خرید را دارد همین مدل TUF Gaming FA707RE – HX040W است. این لپ تاپ که از سری TUF است 2.6 کیلوگرم وزن دارد و ظاهر آن حس خشن و باکیفتی را به شما منتقل می‌کند.

صفحه نمایش این مدل اندازه‌ای 17.3 اینچی دارد و برای بازی کردن و تماشای محتوا فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. این پنل از نوع IPS LCD بوده و رزولوشن FHD برای آن در نظر گرفته شده است و طبق انتظار از نرخ نوسازی 144 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

به جذاب‌ترین بخش این مدل می‌رسیم، جایی که پردازنده مرکزی AMD Ryzen 7 6800H با فرکانس 2.3 الی 4.7 گیگاهرتز وظیفه پردازش‌های مختلف را عهده‌دار است. این پردازنده مرکزی قدرت بسیار خوبی دارد و برای درک بهتر شاید بد نباشد آن را با AMD Ryzen 7 4800H موجود به روی لپ تاپ بالا مقایسه کنیم. این CPU در پردازش‌های تک هسته‌ای حدود 25 درصد قوی‌تر است و این اختلاف در پردازش‌های کلی به 26 درصد می‌رسد. این مدل حدود 18 درصد هم بهینه‌تر از مدل بالا است و از PCI Express نسخه 4 پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند که این پردازنده مرکزی 20 مگابایت نیز حافظه کش دارد.

این مدل 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 دارد و باس رم 4800 مگاهرتزی از دیگر مشخصات آن است. قابلیت ارتقای رم تا 32 گیگابایت برای این محصول در نظر گرفته شده و حافظه داخلی هم 512 گیگابایت SSD از نوع M.2 PCIe NVMe است. کارت گرافیک استفاده شده برای این لپ تاپ مانند مدل بالایی نویدیا GeForce RTX 3050TI با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی است که در کنار این حافظه رم، حافظه داخلی و همچنین پردازنده بسیار قوی می‌تواند عملکرد عالی را برای شما به ارمغان بیاورد.

این محصول از درگاه‌های متنوعی مانند LAN، جک 3.5 میلی‌متری صدا و HDMI بهره می‌برد و برای آن دو درگاه Type-C و دو درگاه USB-A در نظر گرفته شده است. باتری این لپ تاپ چهار سلولی بوده و ظرفیتی معادل با 56 وات ساعت دارد. نقطه مثبت دیگر این مدل برخورداری آن به صورت پیش فرض از ویندوز 11 است که باعث می‌شود بلافاصله پس از خرید بدون نیاز به نصب ویندوز بتوانید از آن استفاده کنید.

جمع بندی

اگر قصد دارید یک لپ تاپ گیمینگ یا مخصوص بازی از برند ایسوس خریداری کنید این سه مدل می‌توانند انتخاب‌های بسیار خوبی برای شما باشند. بسته به بودجه‌ای که دارید به سراغ یکی از این مدل بروید و در نظر داشته باشید که لپ تاپ سوم ارزش خرید بسیار بالایی به نسبت قیمت دارد و مشخصات عالی را در اختیار می‌گذارد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر