coinex
راهنمای خرید تکراتو

هوش مصنوعی جدید دیپ مایند فیلمنامه‌نویسان را بیکار می‌کند!

اخیرا شاهد معرفی هوش مصنوعی جدید دیپ مایند با نام Dramatron بودیم. این ابزار برای نوشتن فیلم‌نامه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

Deep Mind هوش مصنوعی جدیدی را طراحی کرده است که از آن با نام Dramatron یاد می‌شود. این هوش مصنوعی قادر است با توصیف شخصیت‌ها، دیالوگ‌ها و جزییات مکان‌ها توجه بسیاری از نویسندگان را به خود جلب کند یا حتی در آینده به جایگزینی برای نویسندگان تبدیل شود. ناگفته نماند که فیلم‌نامه نویسان می‌توانند نتایج حاصل شده از هوش مصنوعی مذکور را برای ایجاد یک فیلم‌نامه مناسب ویرایش و سازمان‌دهی کنند. شباهت زیادی بین Dramatron و ChatGPT وجود دارد، اما تفاوت اصلی آن‌ها امکان ویرایش محتوای تولید شده است که این امر در ChatGPT امکان پذیر نیست.

برای آغاز به کار با هوش مصنوعی Dramatron به یک کلید OpenAI API نیاز دارید. البته در صورتی که تمایل دارید متحوای توهین آمیز را فیلتر کنید، کلید API Prespective گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. پس از انتخاب کلید، می‌توانید ایده‌های خود را به دراماترون ارائه دهید و این هوش مصنوعی در کمترین زمان ممکن، توضیحات لازم را درباره صحنه‌ها، محیط‌ها و شخصیت‌ها به شما ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: تشخیص احتمال مرگ در 10 سال آینده با هوش مصنوعی!

هوش مصنوعی جدید دیپ مایند (Dramatron)

اگر بخواهیم تنها باتوجه به گزارش‌های منتشر شده عملکرد هوش مصنوعی جدید دیپ مایند را قضاوت کنیم، Dramatron توضیحات قابل قبولی از ایده‌هایی که کاربران به آن می‌دهند را ارائه می‌دهد و به طور کل، خروجی آن‌ به دور از منطق نیست؛ اما این‌گونه که به‌نظر می‌رسد، دیالوگ‌های آن بسیار ابتدایی و ساده هستند.

طبق توییت‌های اخیر دیپ مایند، می‌توان گفت که نویسندگان از نتایج بدست آمده از دراماترون کاملا رضایت دارند. پژوهشگران جهت بررسی عملکرد این هوش مصنوعی از 15 فیلم‌نامه نویس و نمایش‌نامه نویس برای ساخت یک فیلم‌نامه دعوت به همکاری کردند. ناگفته نماند که نویسندگان تمایلی به استفاده از هوش مصنوعی جدید دیپ مایند جهت ساخت یک فیام‌نامه کامل ندارند، اما طبق گفته‌های آن‌ها، چنین ابزاری می‌تواند برای ایده پردازی بسیار موثر واقع شود.

هوش مصنوعی جدید دیپ مایند

درکنار تمام فواید هوش مصنوعی برای ساخت فیلم‌نامه‌ها، مسائل بحث برانگیزی نیز وجود دارد. استفاده از هوش مصنوعی این سوال را مطرح می‌کند که چه کسی اعتبار اسکریپت را دریافت خواهد کرد. در سال 2021 دادگاه استیناف بریتانیا حکمی را صادر کرد که طبق آن، هوش مصنوعی در هیچ زمینه‌ای به عنوان مخترع شناخته نمی‌شود.

همانطور که می‌دانید، هوش مصنوعی طی چند سال گذشته توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده است. از جمله ابزار مشهوری که اخیرا در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند، می‌توان به ابزار جدید شرکت دیزنی اشاره کرد که تنها در چند ثانیه، چهره بازیگران را پیر یا جوان می‌کرد. علاوه بر این، شاهد معرفی AI Time Machine بودیم که کاربران با استفاده از آن، می‌توانستند چهره خود را در دوره‌های تاریخی مختلف مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هوش مصنوعی جدید دیپ مایند (Dramatron) چیست؟ به نظر شما در قدم‌های بعدی هوش مصنوعی به چه حرفه‌های دیگری وارد می‌شود و آیا این امکان وجود دارد که در آینده، هوش مصنوعی در اکثر فعالیت‌ها جایگزین مناسبی برای انسان‌‌ها باشد؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر