;
coinex

با بازگشت فضاپیمای اوریون ماموریت آرتمیس 1 رسما پایان یافت

ماموریت آرتمیس 1 رسما با بازگشت فضاپیمای اوریون به زمین به پایان رسید. این ماموریت تاریخی در اطراف ماه و با موفقیت کامل انجام شد و اوریون به زمین بازگشت.

فضاپیمای اوریون ناسا بعد از یک ماموریت تاریخی در اطراف ماه، با موفقیت کامل به خانه بازگشت و در اقیانوس آرام سقوط کرد. این کپسول بدون سرنشین در حدود ساعت 12:40 عصر یکشنبه به وقت شرق به اقیانوس آرام در نزدیکی باخا کالیفرنیا فرود آمد.

بیشتر بخوانید: نخستین تصویر فضاپیمای اوراین از زمین منتشر شد

بازگشت فضاپیمای اوریون

کپسول فوق‌الذکر در زمان بازگشت به زمین سرعتی برابر با 38616 کیلومتر بر ساعت داشت و در حالی که سپر حرارتی آن دمای سوزان حدود 5000 درجه فارنهایت را حفظ کرده بود. اوریون در مجموع 1.4 میلیون مایل در فضا در مدت 25.5 روز سفر کرد.

با ورود مجدد این کپسول به جو زمین، اوریون با موفقیت یک مانور ورود پرش انجام داد که طی آن، در اتمسفر بالایی فرو رفت و قبل از ورود دوباره به سمت بیرون متمایل شد. این حرکت به فضاپیما کمک می‌کند تا در محل فرود تعیین شده فرود بیاید و اولین اقدام برای فضاپیمایی است که برای حمل انسان طراحی شده است.

با بازگشت فضاپیمای اوریون ماموریت آرتمیس 1 رسما پایان یافت

هنگامی که این کپسول به حدود 24000 فوت (7300 متر) از سطح زمین رسید، شروع به استفاده از چترهای خود کرد تا به کاهش سرعت آن در هنگام فرود به اقیانوس آرام کمک کند. نیروی دریایی ایالات متحده فرآیند بازیابی فضاپیما را تنها مدت کوتاهی پس از سقوط آغاز کرد، اما تکمیل آن چندین ساعت کشیده است.

حال که اوریون به زمین بازگشته، ناسا جمع‌آوری داده‌ها از مانکن‌های مجهز به حسگر را آغاز کرده تا بتواند برای ماموریت‌های آتی با حضور انسان آماده شود. دومین ماموریت آرتمیس ناسا برای 2024 برنامه‌ریزی شده است و گروهی از فضانوردان را به دور ماه می‌فرستد. ناسا تصمیم دارد نهایتا انسان‌ها را در طول ماموریت آرتمیس 3 به سطح ماه برساند و این ممکن است تا 2026 به طول بینجامد. بیل نلسون، مدیر ناسا در بیانیه‌ای گفت:

از پرتاب قدرتمندترین موشک جهان تا سفر استثنایی به دور ماه و بازگشت به زمین، این آزمایش پرواز یک گام بزرگ رو به جلو در نسل آرتمیس در اکتشافات ماه است. امروز یک پیروزی بزرگ برای ناسا، ایالات متحده، شرکای بین المللی ما و کل بشریت است.

فضاپیمای سیستم پرتاب فضایی (SLS) ناسا، پس از چندین تاخیر در 16 نوامبر (25 آبان) از زمین بلند شد و کپسول اوریون را در یک ماموریت به دور ماه چرخاند. این کپسول از فاصله 81 مایلی (130 کیلومتری) سطح ماه عبور کرد و سپس از فاصله 57000 مایلی (91700 کیلومتری) دورتر از ماه منفجر شد، جایی که برای حدود یک هفته وارد مداری دوردست شد. حدود نیمی از ماموریت، فضاپیما به فاصله 268563 مایلی (432117 مایلی) از زمین رسید که دورترین فاصله‌ای است که یک فضاپیمای طراحی شده برای جا به جایی انسان طی کرده است.

بیشر بخوانید:

با بازگشت فضاپیمای اوریون ،‌ ماموریت ناسا پایان یافت؟ نظر شما درباره پروژه بازگشت به ماه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر