;
coinex

پرتاب آرتمیس 1 به ماه ؛ آماده‌سازی ماه برای سکونت انسان

صبح امروز و با پرتاب آرتمیس 1 به ماه رسما ماموریت فضایی جدید ناسا تحت عنوان پروژه بازگشت به ماه آغاز شد. این پرتاب بعد از چندبار تعویق، امروز با موفقیت انجام شد.

ماموریت آرتمیس 1 با پرتاب موشک ناسا که کپسول اوریون بر آن نصب شده بود امروز و در ساعت 1:48 دقیقه بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی و 10:18 دقیقه به وقت تهران انجام شد.

بیشتر بخوانید: خورشید خندید و ناسا آن را ثبت کرد [+تصویر]

پرتاب آرتمیس 1 به ماه

این موشک که امروز از پایگاه فضایی کندی در کیپ کاناورال فلوریدا پرتاب شد، قرار بود بسیار زودتر از اینها ماموریت خود را آغاز کند، اما نقص فنی، مشکلات آب و هوایی و مواردی دیگر منجر به تعویق چندباره پرتاب شد. حتی پرتاب امروز آرتمیس 1 نیز با تاخیری 44 دقیقه‌ای انجام شد.

آرتمیس 1 ابتدا قرار بود در ماه آگوست یعنی مرداد و شهریور سال جاری آغاز شود. اما این ماموریت لغو و به سپتامبر موکول شد. اما مهر هم زمان مناسبی برای پرتاب آرتمیس 1 تشخیص داده نشد و نهایتا امروز، 25 آبان ماه 1401 پرتاب آرتمیس 1 انجام شد.

پرتاب آرتمیس 1 به ماه ؛ آماده‌سازی ماه برای سکونت انسان

در حال حاضر انتظار می‌رود اوریون چندین ساعت پس از پرتاب اولین نما از زمین را ثبت و با ما به اشتراک بگذارد. زمان انتشار زمین از منظر کپسول اوریون بستگی به عواملی چون زمان پرتاب و سلامت کپسول دارد.

سکونت انسان در ماه با پروژه آرتمیس

آرتمیس 1 از اولین مجموعه از سری ماموریت‌های آرتمیس است که پیش‌تر اعلام شده بود قرار است طی سه ماموریت دنبال شود و ناسا اخیرا از قسمت چهارم آن نیز خبر داده است.

ماموریت آرتمیس 1 اولین ماموریت این برنامه است که هدف آن حضور دائمی انسان در ماه و اطراف آن تا پایان دهه 2020 است. طی ماموریت آرتمیس 1، کپسول اوریون به سفری بدون سرنشین به مدار ماه خواهد رفت و در صورتی که همه چیز به خوبی پیش برود، آرتمیس 2 فضانوردان را در سال 2024 به مدار ماه می‌برد و آرتمیس 3 در سال 2025 یا 2026 اولین زن و اولین رنگین پوست را در نزدیکی قطب جنوب فرود می‌آورد.

ناسا به تازگی خبر از دومین سفر بشر به ماه طی ماموریت آرتمیس 4 داده است و مقامات آژانس فضایی ناسا در گزارشی تایید کرده‌اند که دومین فرود بشر روی ماه در ۵۰ سال گذشته طی ماموریت آرتمیس ۴ انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره پرتاب آرتمیس 1 به ماه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر