;
coinex

ارائه قابلیت لاگین بدون رمز عبور در کروم ؛ پایان عصر رمزهای عبور!

قابلیت لاگین بدون رمز عبور در کروم از راه رسید. با این قابلیت کاربردی، دیگر نیازی به ایجاد رمز عبور نیست. چرا که این قابلیت به منظور افزایش امنیت کاربران معرفی شده است.

قابلیت لاگین بدون رمز عبور در کروم منتشر شد. این قابلیت مناسب‌ترین انتخاب برای جایگزینی رمزهای عبور است. چرا که اولاً امنیت بالاتری را ارائه می‌دهد، ثانیاً کاربر را از حفظ کردن و وارد کردن هر دفعه رمز عبور در مرورگر گوگل کروم راحت می‌کند. این ویژگی پس از چند ماه آزمایش و در نهایت در نسخه M108 گوگل کروم در دسترس کاربران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: نحوه حذف تبلیغات در گوگل کروم در کامپیوتر و گوشی [آموزش تصویری]

ارائه قابلیت لاگین بدون رمز عبور در کروم از راه رسید

قابلیت Passkeys برای استفاده توسط عموم کاربران مرورگر کروم در دسترس قرار گرفت. گوگل بالاخره پس از چند ماه آزمایش، این ویژگی را در نسخه M108 کروم در اختیار کاربران قرار داد تا جایگزین مناسبی برای استفاده از رمزهای عبور ارائه کند. این ویژگی ظاهراً در دنیای اپل، ویندوز و سایر مرورگرها هم پذیرفته شده است.

قابلیت لاگین بدون رمز عبور در کروم

ویژگی Passkeys حالا روی نسخه موبایل و دسکتاپ کروم در ویندوز 11، مک‌اواس و اندروید کار می‌کند. گوگل همچنین اجازه می‌دهد تا «کلیدهای عبور» خود را از اندروید به سایر دستگاه‌ها انتقال دهید. این کار با کمک برنامه مدیر رمز عبور این شرکت یا سایر نرم‌افزارهای موجود در این زمینه، مثل 1Password و Dashlane که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، انجام می‌شود.

کلید عبور یک شناسه هویتی یکتاست که روی کامپیوتر، موبایل یا دستگاه دیگری مثل کلیدهای امنیتی USB ذخیره می‌شود. وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که از API کلید عبور استفاده می‌کنند، به کاربران خود اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به واردکردن رمز عبور بتوانند به‌سادگی و با تأیید سیستم‌های بیومتریک یا سایر روش‌های امن احراز هویت وارد اکانت خود شوند.

قابلیت Passkeys برای امنیت کاربران مفید است، چون نیاز به رمز عبور را حذف می‌کند و خطر افشای آن را از بین می‌برد. با توجه به اینکه همه شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری مثل اپل، گوگل و مایکروسافت برای پیاده‌سازی آن با هم وارد همکاری شده‌اند، تجربه استفاده از این فناوری وابسته به دستگاه خاصی نخواهد بود.

قابلیت لاگین بدون رمز عبور در کروم

فناوری کلیدهای عبور مبتنی بر استاندارد تأیید هویت آنلاین سریع یا FIDO کار می‌کند و از یک کلید رمزنگاری‌شده عمومی بهره می‌گیرد. این کلید بین سرویس‌های مختلف به اشتراک گذاشته می‌شود تا کاربران به‌راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

با این حال، نکته مهم این است که سایت‌ها و سرویس‌های مختلف از آن پشتیبانی کنند. بعضی از فروشگاه‌های آنلاین مثل Best Buy و پی‌پل به این ویژگی مجهز شده‌اند، اما هنوز زمان بیشتری لازم است تا تمام وب‌سایت‌ها به سمت استفاده از این قابلیت پیش بروند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قابلیت لاگین بدون رمز عبور در کروم چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر