;
coinex

مینی پی سی شیائومی Mini Host با پردازنده نسل دوازدهم اینتل معرفی شد

مینی پی سی شیائومی نیز در مراسم روز گذشته رونمایی از محصولات جدید این شرکت، معرفی شد. بسیاری این محصول را کپی‌برداری شیائومی از Mac Mini اپل می‌دانند.

مینی پی سی شیائومی نیز در کنار دیگر محصولات جدید این شرکت معرفی شد. این مینی پی‌سی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به Mac Min اپل دارد که همین موضوع باعث شده شیائومی به کپی‌برداری و تقلید از اپل متهم شود. وزن این دستگاه تنها ۴۳۷ گرم است و به صورت پیش‌فرض از سیستم‌عامل محبوب Windows 11 بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو رسما رونمایی شدند؛ قیمت و مشخصات فنی

مینی پی سی شیائومی معرفی شد

شیائومی در رویداد روز گذشته خود که روی گوشی‌های جدید این شرکت متمرکز بود، کامپیوتر کوچکی به نام Xiaomi Mini Host معرفی کرد که شباهت بی‌چون‌وچرایی به Mac Mini اپل دارد. این کامپیوتر کوچک که وزنش تنها ۴۳۷ گرم است، به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ عرضه می‌شود.

مینی پی سی شیائومی

مشخصات فنی مینی پی سی شیائومی

کامپیوتر Xiaomi Mini Host از پردازنده‌ی میان‌رده‌ی نسل‌دوازدهمی Intel Core i5-1240P استفاده می‌کند. این پردازنده که در فصل اول ۲۰۲۲ معرفی شد، تراشه‌ای در کلاس لپ‌تاپ است و قدرت پردازشی زیادی ندارد.

پردازنده‌ی ۱۲ هسته‌ای 1240P بر‌پایه‌ی لیتوگرافی ۱۰ نانومتری Intel 7 تولید شده است و به حداکثر فرکانس ۴٫۴ گیگاهرتز دست پیدا می‌کند. این تراشه به چهار هسته‌ی پرقدرت و هشت هسته‌ی کم‌مصرف مجهز است. اینتل می‌گوید Core i5-1240P به واحد گرافیکی مجتمع Intel Iris Xe مجهز است.

Xiaomi Mini Host با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه می‌شود؛ اما تا ۶۴ گیگابایت رم را پشتیبانی می‌کند. کامپیوتر کوچک چینی‌ها با ۵۱۲ گیگابایت درایو ذخیره‌سازی SSD NVMe PCIe 4.0 دردسترس قرار می‌گیرد.

مینی پی سی شیائومی

Xiaomi Mini Host به سه درگاه USB 3.2 Gen 2، یک درگاه USB 2.0، دو درگاه Thunderbolt 4، دو درگاه HDMI 2.1 و جک هدفون مجهز است. کامپیوتر کوچک شیائومی بسیار شبیه مک مینی اپل است. این دستگاه بدنه‌ای فلزی ۰٫۵ لیتری به رنگ مشکی دارد و با ابعادش کوچکش فضای بسیار کمی اشغال می‌کند. شیائومی می‌گوید کامپیوتر مینی هوست ۳٬۹۹۹ یوان (۵۷۴ دلار) قیمت دارد و فعلاً برای بازار چین معرفی شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مینی پی سی شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر